S
Sarasara
Det är väl inte farligt att ge hästar "färsk" banan? (dvs inte torkad eller så) 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
då skulle min häst vara död för länge sedan! HanSarasara skrev:Det är väl inte farligt att ge hästar "färsk" banan? (dvs inte torkad eller så)![]()
Muppo skrev:då skulle min häst vara död för länge sedan! Hanbananer! Tyvärr snor han skalen ibland oxå...
![]()
Det är iaf mkt kalium. Vet en tant som har kaliumbrist och hon rekommenderas att äta bananer!Malin_84W skrev:har för mig att det finns magnecium i banan...![]()
inte helt säker på om det var så..
mumin skrev:Min älskar också banan, och han har hunnit bli 19 år, så jättefarligt kan det inte vara i alla fall!![]()
Zenith skrev:Nej, men skalet är giftigt.
pemma skrev:Jag läste nån vetenskaplig rapport någon gång ang. tester på bananskal och visst fanns där spår av gift i skalen (tror t o m att det var på varannan banan (obs! inte krav-odlade etc, utan "vanliga"), men det låg under gränsvärde och var dessutom inte mer än vad som finns i ex. vissa äppelskal.
Sedan ger jag inte heller skalen till mina hästar... men det finns nog mkt annat som är giftigare![]()
Själva bananen innehåller ju en massa mineraler och vitaminer, så vad är det som skulle ge utslag på dopingprov??
Immer skrev:Att bananer skulle innehålla något som ge utslag i dopingtester tror jag inte på. Hur många av våra toppidrottsmän/kvinnor käkar inte bananer före en tävling eller i pauser, som energitillskott?
Immer