Banka ihop eller banka ut wintec-järn?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dessan_v
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 026
D

Dessan_v

Har läst ett par trådar där folk har bankat ihop wintec och bates-koppjärn och nu eftersom jag kanske tänker experimentera med detta undrar jag ifall det 'lönar' sig att banka ihop ett vidare järn eller banka ut ett smalare?

några funderingar angående detta? :laugh:

Sv: Banka ihop eller banka ut wintec-järn?

Hur ska du kunna banka ihop ett järn? Jag skulle ha väldiga problem med det.

umm.. man spänner fast järnet och så bankar man ;) egentligen kan det ju inte vara svårt. är det lättare att göra järnet vidare då? :)

Ja, jag bankar inte i den bemärkelsen utan jag använder hemmagjord hydralpress.

okej :) jag har också tänkt på en hydralpress :) så det är lättare att göra järnet vidare då? :)

en fråga till :D Kan man från det svarta järnet med t ex hydralpress ändra vidden till det vidaste?

:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: caballus
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 324
Senast: valpköpare
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
15 202
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 149
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka