BankID på ny telefon

cirkus

Trådstartare
Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla.
Jag har inte satt i nya SIM kortet eller installerat BankID på nya.

Hur gör jag det sistnämnda på enklast sätt?
 
Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla.
Jag har inte satt i nya SIM kortet eller installerat BankID på nya.

Hur gör jag det sistnämnda på enklast sätt?
Har för mig att det är ganska självinstruerande med Bank-ID. Starta appen och se vad som händer.
 
Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla.
Jag har inte satt i nya SIM kortet eller installerat BankID på nya.

Hur gör jag det sistnämnda på enklast sätt?
Det spelar ingen roll om du har simkortet i vad jag vet. Jag har haft bankid på pada utan sim åtminstone.

Bank id laddar du ner från din banks hemsida och följer instruktionerna, jag tror du behöver legitimera dig numera. Sist legitimerade jag mig med bankid på en annan enhet men det ska kunna gå med ett fysisk leg.
 
Enklast är att använda bank-id på gamla telefonen för att aktivera det nya. När jag köpte ny telefon sist råkade jag radera allt på gamla telefonen innan jag aktiverat bank-id, det var en stor miss. Tur att jag hade en sån gammal kod-dosa liggandes som jag kunde använda, annars hade jag nog behövt gå till banken för att få hjälp..
 
Jag installerade appen på nya telefonen, loggade in på banken med den gamla telefonen och följde instruktionerna under "flytta bank-ID". Det gick jättesmidigt.
Jag behövde pass eller annat godkänt id-kort när jag skulle flytta över bank id för en månad sedan
 
Jag behövde pass eller annat godkänt id-kort när jag skulle flytta över bank id för en månad sedan

Det behövdes inte när jag bytte men det var i och för sig över ett år sedan, så det var nog innan de nya bestämmelserna trädde i kraft. Eller så skiljer det sig mellan bankerna fortfarande, jag kollade precis på min banks hemsida och där står att man behöver legitimation om man använder bankdosa för att förnya eller flytta. Inget som helst om att det skulle krävas när man redan har ett fungerande Bank-ID för att verifiera allting.
 
Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla.
Jag har inte satt i nya SIM kortet eller installerat BankID på nya.

Hur gör jag det sistnämnda på enklast sätt?
Ha pass eller nationellt ID nära tillhands och sen logga in på bankappen och ladda ner nytt BankID. Har du tur kan du aktivera med det gamla. Har du otur så behöver du passet eller Id kortet.

Jag fixade nytt häromdagen. Försökte med bankdosan men behövde ändå ha passet för att det skulle gå igenom.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
297
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
245
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Jag fick se mig slagen och var tvungen att investera i en ny telefon för kameran på den gamla mådde inte alls bra. Det blev en iPhone 13...
2
Svar
33
· Visningar
1 272
Senast: Lyan
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 291
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp