Avinstallerade efter jag hade spärrat gamla och laddade ner nytt. Men det vägrade fortfarande starta överhuvudtaget när jag gjorde så.
Då kan det ha blivit något fel med installationen? Kanske ligger spärren kvar från det gamla till det nya? Startade du om datorn innan du laddade ner och installerade igen?

Har du fått det att funka nu? Hur fick du göra för att lösa det i så fall? :)
 
Bank id på mobilen är hur smidigt som helst. Du kan använda det till datorn och när du gör saker på mobilen. Jag använder det till hur mycket saker som helst. Och det har aldrig krånglat.
 
Bank id på mobilen är hur smidigt som helst. Du kan använda det till datorn och när du gör saker på mobilen. Jag använder det till hur mycket saker som helst. Och det har aldrig krånglat.

Jag älskar SEB´s appar, funkar klockrent. Kör både företag- och privatapp. Senast igår öppnade jag nytt sparkonto på nytt institut med mobil-ID. Flyttade också pengar dit - 23.15 lördag kväll, d v s när jag själv har tid i lugn och ro.
 
Jag älskar SEB´s appar, funkar klockrent. Kör både företag- och privatapp. Senast igår öppnade jag nytt sparkonto på nytt institut med mobil-ID. Flyttade också pengar dit - 23.15 lördag kväll, d v s när jag själv har tid i lugn och ro.
Ja samma här, kan både kolla företagets ekonomi, och hålla ordning på min egen med allt vad det innebär i mobilen, när jag har tid och möjlighet. Det är ju inte alltid man har datorn med sig så då är det ju kanon med bankid i mobilen så man kan göra sånt.
 
Då kan det ha blivit något fel med installationen? Kanske ligger spärren kvar från det gamla till det nya? Startade du om datorn innan du laddade ner och installerade igen?

Har du fått det att funka nu? Hur fick du göra för att lösa det i så fall? :)

Slutatde med att jag fick återställa datorn och avinstallera igen sen ladda ner programmet. Men det fungerar iaf :)
 
Sånt är inte bra.
Nä, blir påmind om att jag använder det alldeles för sällan då, brukar sluta med att jag får hämta hem ett nytt via banken och ta bort det gamla, hahaha.
Hade önskat man kan logga in på datorn via det mobila, för den koden kan jag, men gillar inte att göra saker på mobilen då skärmen är så liten och det går mycket fortare för mig på datorn. (^^, )
 
Nä, blir påmind om att jag använder det alldeles för sällan då, brukar sluta med att jag får hämta hem ett nytt via banken och ta bort det gamla, hahaha.
Hade önskat man kan logga in på datorn via det mobila, för den koden kan jag, men gillar inte att göra saker på mobilen då skärmen är så liten och det går mycket fortare för mig på datorn. (^^, )

Men det kan du! Välj mobilt bankid när du ska logga in, logga in på ditt mobila bankid på mobilen och följ instruktionerna på datorn.
 
Men det kan du! Välj mobilt bankid när du ska logga in, logga in på ditt mobila bankid på mobilen och följ instruktionerna på datorn.
Jag försökte med det en gång på datorn, men då sa den att den inte hittade programmet för att starta, alltså mobilID appen. Klart det inte går att starta den när jag sitter på datorn och appen är på telefonen.
Men nu funkar BankID igen och jag kommer ihåg mitt lösenord, så behöver inte bråka med det på ett tag, känns skönt. :)
 
Jag försökte med det en gång på datorn, men då sa den att den inte hittade programmet för att starta, alltså mobilID appen. Klart det inte går att starta den när jag sitter på datorn och appen är på telefonen.
Men nu funkar BankID igen och jag kommer ihåg mitt lösenord, så behöver inte bråka med det på ett tag, känns skönt. :)

Om du skulle glömma koden igen :) Sätt på mobilen och öppna appen mobilt bankid, gå in på sidan på datorn och välj mobilt bankid, logga in på ditt mobila bankid (jag vet inte om man måste men jag sitter framför datorn med mobilen) och du blir inloggad på sidan.
 
Jag försökte med det en gång på datorn, men då sa den att den inte hittade programmet för att starta, alltså mobilID appen. Klart det inte går att starta den när jag sitter på datorn och appen är på telefonen.
Men nu funkar BankID igen och jag kommer ihåg mitt lösenord, så behöver inte bråka med det på ett tag, känns skönt. :)
 
Hur kommer det sig?

Jag försöker desperat hitta artikeln med informationen, jag blev själv glatt överraskad när jag läste det. Vill minnas att det var dagstidningen, men det var nog några veckor sedan nu, och jag kan inte hitta artikeln.

Jag vet inte varför, men jag har för mig att det var för att det var mindre avancerade saker som gick att utföra och därför enklare att skydda. Med risk för felminne eller uppfattningen gått fel (då jag inte är insatt i tekniken).
 
Fast jag tänker nog åt andra hållet att det är större risk att man blir av med sin mobiltelefon än sin dator, så av den anledningen försöker jag ha så lite som möjligt på min mobil. Vet inte om jag är extra nojjig, men har blivit av med en mobil på malmö centralstation för många år sedan.
 
Fast jag tänker nog åt andra hållet att det är större risk att man blir av med sin mobiltelefon än sin dator...

Nja, det är jag inte så rädd för faktiskt.

Edit: det är ju upp till en själv att värdera sina risker, själv löper jag större risk att bli av med datorn då den är hyggligt stöldbegärlig. Nu har jag inget inlagt där, eftersom mobilt bankid ju ligger i telefonen, så där löper jag ingen risk i o m datorn s a s.
 
Nja, det är jag inte så rädd för faktiskt.
Kanske inte du, men jag är det och säkert lika många fler som är som bådas oss. Dom ena rädda dom andra inte.
Jag är inte så rädd att jag alltid går omkring och tänker på det, men jag tänker på vad jag har på min telefon, så om jag blir av med den blir jag inte av med något värdefullt osv. :)
 
Kanske inte du, men jag är det och säkert lika många fler som är som bådas oss. Dom ena rädda dom andra inte.
Jag är inte så rädd att jag alltid går omkring och tänker på det, men jag tänker på vad jag har på min telefon, så om jag blir av med den blir jag inte av med något värdefullt osv. :)

Blir jag av med telefonen går vi i konkurs, så det händer ungefär samtidigt som jag råkar ut för en allvarlig olycka. Ungefär på den nivån.

Men som jag skrev i edit, risken ser ju olika ut för olika personer utifrån hur man har sin vardag.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har under flera månaders tid försökt gå ur facket. Jag har skickat mail. Jag har ringt och identifierat mig mer bankid. Jag har nu...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: sthu
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 201
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 701
Senast: baraclara
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 856
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp