Banta katt

Hur har det gått?
Vi har fått in en bra matrutin. Min stora söta tjockis får bara blötfoder, antingen Bozita eller Mjau blandat med Latz. Lilltjejen får torrfoder. Hon verkar tycka det är godast. Hon är allmänt lite kinkig med maten. Egentligen skulle jag behöva köpa en svindyr matskål till henne som öppnar när hennes chip kommer i närheten, så hon kan gå och äta när hon vill (utan att stora kissen kan stjäla mat) eftersom hon ofta inte äter upp hela sin portion och jag kan inte utfodra extra när jag är i skolan eller sover.

Nu är det rätt länge sedan jag vägde dem, men lillkissen hade gått ner från 5,3 till 5, sist jag vägde. Stora kissen låg oförändrat på 6 kilo.

Skulle egentligen vara dags att väga igen för att se hur det går.
 
Vi har fått in en bra matrutin. Min stora söta tjockis får bara blötfoder, antingen Bozita eller Mjau blandat med Latz. Lilltjejen får torrfoder. Hon verkar tycka det är godast. Hon är allmänt lite kinkig med maten. Egentligen skulle jag behöva köpa en svindyr matskål till henne som öppnar när hennes chip kommer i närheten, så hon kan gå och äta när hon vill (utan att stora kissen kan stjäla mat) eftersom hon ofta inte äter upp hela sin portion och jag kan inte utfodra extra när jag är i skolan eller sover.

Nu är det rätt länge sedan jag vägde dem, men lillkissen hade gått ner från 5,3 till 5, sist jag vägde. Stora kissen låg oförändrat på 6 kilo.

Skulle egentligen vara dags att väga igen för att se hur det går.
Vad kul att det går åt rätt håll! Hoppas de tappat något hekto till vid nästa invägning 🙌
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 122
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 817
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp