Bukefalos 28 år!

Bantning?!

Sv: Bantning?!

men hur tjock är den? så den har svårt att röra sig? så det är veterinärt försvarbart att låta den svälta? jag tror alla gånger att hundar mår bättre med ett par kilos övervikt än de gör när de får för lite mat. både fysiskt och psykiskt.

Magglo: det är bra att den får mer mat nu men jag kan inte låta bli att bli lite upprörd över att du medvetet utsatte hunden för sådan svält under hela fyra veckor!

Och jag tror ingen hund mår bra av att ha några kilos övervikt. Speciellt inte KILOS övervikt när vi pratar om SMÅ hundar. Sånt gör mig upprörd. Att rättfärdiga feta småhundar bara för att dom inte kan få mindre mat.

Kan garantera att Magglo gjort det hon kunnat för sin hund och bukmättat hunden med grönt och frukt.
 
Sv: Bantning?!

Jag sneglar da och da pa "raw"... men blir lite for feg varje gang. Dels ar jag lite angslig att inte fa till narings vardena ratt... dels blir jag VALDIGT angslig att det ska bli for mycket job, med tanke pa hur lat jag kan kanna mig;)

Det funkade jatte bra for min att fylla pa med gronsaker for utfyllnad, tills hennes mage uppenbarligen hade krympt sa hon inte behovde det eftersom hon borjade ata runt gronsakerna. Hon gillar morotter, sa det far hon som godis i bland, bade raa och burkmorotter.
 
Sv: Bantning?!

Åh gud nej, jag lagar inte egen mat inte :D Jag köper färdigt färskfoder, och stoppar i frysen! Jag är också lat, och har för många hundar att utfodra ;)
 
Sv: Bantning?!

Fast då är det ju en sak, om hunden ändå får "annan" mat :). Skillnad om hunden skulle leva på o.5 dl om dagen och sen inget mer.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 720
Senast: Krumben
·
D
Hundhälsa Vet inte om det här ligger rätt nu, men får väl flytta på den i så fall ;) Min snart 3åriga sheltietik är otroligt fet! Hon väger 13kg...
Svar
16
· Visningar
2 473
Senast: Skogstroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp