Bara en filt?

attempt

Trådstartare
Om man har en westernsadel som passar hästen, kan man rida bara med en filt under då? (westernfilt) Jag tycker att dte blir så tjockt med den padden jag annars brukar ha under..

Sv: Bara en filt?

Vad är det för pad du brukar ha under då? :) Att rida med bara en filt är inte att rekommendera, men det finns ju lite tunnar "pad/filtar" som är till för att ha under filtar...

Jag har en ganska tjock pad, vet inte exakt hur tjock den är. Men vet ni någon affär som säljer lite tunnare padar?

Rebeccah skrev:
Om man har en westernsadel som passar hästen, kan man rida bara med en filt under då? (westernfilt) Jag tycker att dte blir så tjockt med den padden jag annars brukar ha under..

På en westernsadel är paden sadeln stoppning, så nej. Om sadeln inte passar med pad under, ja då passar inte sadeln.

Hälsning Maja

Rebeccah skrev:
Jag har en ganska tjock pad, vet inte exakt hur tjock den är. Men vet ni någon affär som säljer lite tunnare padar?

Milsta har en lite tunnare tror jag... Köpte mina på en tävlingsplats där det fanns massor av försäljare, så jag vet inte riktigt var jag köpte mina! :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka