Bara torrfoder?

Sv: Bara torrfoder?

Tack så mycket (sassi och bläckmonstret också) :bow:

Jag kan faktiskt inte minnas att vi provat Mjau (däremot Pussi och mycke annat). Had ingen aning om att den skulle vara "bättre" än annan mat. Skall genast prova :idea:

(hoppas bara att det finns småförpackningar, vill gärna slippa gå tillbaka till att ha äckelpäckliga burkar i kylen och få slänga ut hälften...)

Läste i en annan tråd om "diabetesfoder" (torrfoder), det låter ju också intressant. Kan inte det vara bra även för friska katter? Jag har inte provat Hills (tror att det var Hills ni pratade om...?) men det borde väl vara ung. samma pris/finnas på samma ställen som RC??

Jag är ju själv inne i en Atkinsperiod (bara Atkins i mitt Påskägg, såklart :angel: ) så varför inte dra med mig katten ;)
 
Sv: Bara torrfoder?

....förresten, sockerteorin skulle mkt väl kunna stämma på min missa för jag har noterat att hon är en liten sockergris. Knaprar gärna i sig kaksmulor och sånt om hon kommer åt och vaniljyoghurt hör också till favoriterna :o

Sådan mor sådan....katt? Nu fattas det bara att vi får med oss husse... ;)
 
Sv: Bara torrfoder?

Diabetesfodret går bara att köpa via veterinär och jag tvivlar på att de blir glada om de hör att du tänker ge en frisk katt diabetesfoder. Jag vet inte om fodret är anpassat till diabetiker på fler sätt än att det är kolhydratfattigt, men är det bara kolhydratfattigt borde det vara utmärkt foder för i princip alla friska katter.
 
Sv: Bara torrfoder?

Jag blev rekommenderad det, hos veterinären. Var där för 59:e gången för att försöka hitta ett foder som a) var snällt mot kräkkattens mage, b) var så nära light det gick att komma.

Så det blev Hills diabetesfoder och de åt nån påse, men sen slutade jag ju med torrfoder.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Någon som har förslag på vad man kan ge för att hunden ska lägga på sig lite och som samtidigt är snällt mot magen? Harry är väldigt...
2
Svar
34
· Visningar
2 541
Senast: Tonto
·
Katthälsa Mamma ringde nyss och berättade om senaste veterinärbesöket och funderar lite. Katten: Född 2008, inomhuskatt, pigg, lekfull men klart...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: astronaut
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp