Bara utpys av lite lugn studiefrustration

Jag håller på att plåga mig igenom en utbildning till barnskötare. Är i slutet av andra kursen vid det här laget. Det går trögt!

En uppgift skulle vara klar idag och jag har våndats över den sedan i fredags. Nu har jag gjort den och kanske blir den godkänd, kanske inte. Är rädd att ge upp om jag får komplettering dock!

Det går att läsa kurserna långsammare men då tar det så lång tid innan utbildningen är klar. Och jag skulle sannolikt ändå skjuta upp uppgifterna till sista dagen (och jobbar inte bättre under tidspress).

Jag vill få instruktionen "läs boken fyra gånger och svara sedan på de här frågorna". Det skulle passa mig ypperligt för tillfället.

Rent intellektuellt är jag tacksam över att ha möjlighet att läsa, och alldeles gratis dessutom. Behöver inte ens köpa böckerna (lånar på biblioteket).

Känslomässigt är det en kamp mellan två olika viljor/tankar där ena upprepar konstant "jag vill inte, jag orkar inte" och den andra säger "det är ju bra att i alla fall ha läst utbildningen".

Frågan är vad jag lär mig när jag lägger ner minsta möjliga tid. Tur att en del fastnar ändå.

Med tanke på hur trögt det går att läsa en gymnasieutbildning blir det nog ingen fler på universitetsnivå. Kanske en mer praktisk utbildning vore något?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 445
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok Jag är den jag är och jag är som jag är och jag varken kan eller vill vara på något annat sätt. Ändå är det omöjligt att inte känna ett...
Svar
10
· Visningar
877
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 882
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp