Baracken 2.0

Jag spelade in en liten film igår :o så nu kan ni få se lite mer vad som hänt där hemma :p
Det ser inte ut som om det händer alltför mycket just nu. Elen håller på att dras, vilket iofs är jättebra och en nödvändighet men för blotta ögat ger det inte alltför mycket. Utöver det håller vi på att förbereda för byta av tak på det gamla huset samt tak över den nya entrén som vi har byggt ut i norrläge.

Vet inte om jag skrivit det innan men det är alltså 2 tillbyggnader samt en rivning och uppbyggnad av en tillbyggnad som vi håller på med. Rivningen och uppbyggnaden (söderläge) är vi klara med. :banana:

Tillbyggnaden i norr (entrén) ska förhoppningsvis få tak i helgen och tillbyggnaden i öst är den stora som jag uppdaterat mest om här i tråden.

Här kommer filmen iaf. :)
 
Jag spelade in en liten film igår :o så nu kan ni få se lite mer vad som hänt där hemma :p
Det ser inte ut som om det händer alltför mycket just nu. Elen håller på att dras, vilket iofs är jättebra och en nödvändighet men för blotta ögat ger det inte alltför mycket. Utöver det håller vi på att förbereda för byta av tak på det gamla huset samt tak över den nya entrén som vi har byggt ut i norrläge.

Vet inte om jag skrivit det innan men det är alltså 2 tillbyggnader samt en rivning och uppbyggnad av en tillbyggnad som vi håller på med. Rivningen och uppbyggnaden (söderläge) är vi klara med. :banana:

Tillbyggnaden i norr (entrén) ska förhoppningsvis få tak i helgen och tillbyggnaden i öst är den stora som jag uppdaterat mest om här i tråden.

Här kommer filmen iaf. :)
Herrejävlar vad icke spännande att tapetsera med den takhöjden :rofl:
 
Nu kan man ju inte se dom gamla bilderna alls tidigare i tråden så jag måste fråga. Ska ni ha så högt i tak i de små rummen? Ska ni nyttja den höjden till sovloft eller hur tänker ni där?
 
Nu kan man ju inte se dom gamla bilderna alls tidigare i tråden så jag måste fråga. Ska ni ha så högt i tak i de små rummen? Ska ni nyttja den höjden till sovloft eller hur tänker ni där?

Ja det blir öppet upp till nock i alla rum utom i våra kontor där vi har sovloftet ovanför.

Barnens rum blir ca 4,8m där det är som högst. (syns kanske inte på filmen men de är 12kvm så helt ok storlek även utan loft). När barnen blir äldre kommer vi bygga sovloft (eller loft och loft, det blir ju ganska högt i tak ändå) över en del av deras rum.

Badrummet och vårt sovrum kommer få ha kvar rymden som blir. Badrummet har till största delen 3,60 som max takhöjd. Lite högre precis vid dörren bara. Vårt sovrum har nog ca 4,8m också men där vill vi ha takhöjden.

I klädkammaren känns det just nu som ett tornrum. Vi får väl se hur det blir där sen. Gott om plats för förvaring om inte annat. :rofl:
 
Ja det blir öppet upp till nock i alla rum utom i våra kontor där vi har sovloftet ovanför.

Barnens rum blir ca 4,8m där det är som högst. (syns kanske inte på filmen men de är 12kvm så helt ok storlek även utan loft). När barnen blir äldre kommer vi bygga sovloft (eller loft och loft, det blir ju ganska högt i tak ändå) över en del av deras rum.

Badrummet och vårt sovrum kommer få ha kvar rymden som blir. Badrummet har till största delen 3,60 som max takhöjd. Lite högre precis vid dörren bara. Vårt sovrum har nog ca 4,8m också men där vill vi ha takhöjden.

I klädkammaren känns det just nu som ett tornrum. Vi får väl se hur det blir där sen. Gott om plats för förvaring om inte annat. :rofl:
Coolt blir det. Och det är ju suveränt att förvara på höjden i en klädkammare. Ni få ha en sådan där biblioteksstege på hjul.
 
I helgen byts taket på det gamla huset och tak byggs på den norra tillbyggnaden. :bump:
Mannen är nästan färdig med förberedelserna och så här såg entrén ut när jag kom hem igår. Det gav lite mer känsla av hur det kommer bli sen. :love: 20180412_170035.jpg
 
Han hade sågat bort det vidriga taket över ytterdörren också. Snacka om skillnad! Hjärtat tog ett glädjeskutt :bump:

Svårt att tänka sig kanske men taket fortsatte snett ner över ytterdörren så takhöjden var max 190cm :wtf:
20180412_170052.jpg
 
Kan inte låta bli att le åt att det är samma tegel i skorstenen som på väggarna,jag trodde alla eldfasta tegel var röda.:o
Tja med tanke på hur resten av huset har byggts så skulle ingenting förvåna mig :cautious: men varken sotaren eller besiktningskvinnan hade något att anmärka på just det så jag antar att det finns i andra färger också :up:

Det blir dock snart i annan, mycket mycket finare färg :p
 
Det har ju gått ert tag sedan sist om man säger som så. Mest har det varit tråkiga saker som takläggning, putsning, gipsning mm dvs inget roligt att visa.

Men nu.. Nu börjar det faktiskt hända saker. Igår betsade jag bordet vi ska ha under handfaten i badrummet. :banana:

Ska försöka filma lite ikväll
 
Fick förresten hem lite färgprover till några av rummen så bjuder på lite bilder på dem. Färgen är dock inte torr än så mina utlåtanden ska tas med en nypa salt.

Dotterns rum. Känns som om den blev en nyans för ljus så får hämta en ny burk med snäppet mörkare färg.

20190129_190629.jpg
 
Hallen. Ja vad ska man säga? Den här färgen har jag suktat efter i ett år men nu när den kom upp ser den mest bajsbrun ut. :crazy:

20190129_190644.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 238
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp