Barbackapads

Bukefalos 30 år!

Jamtland

Trådstartare
Jag tycker om att rida barbacka, men tycker det är händigt med en barbackasits. Har en i fårull och är jättenöjd med den, men den blir ju så satans varmt på sommaren.

Såg en ny variant igår, är det någon som testat?
Screenshot_20260602_000744_Vinted.webp

Har ni några andra favoriter ?

Jeg rir alltid med en liten hoppsjabrak av den kort-korte typen fra tidlig 00 tallet. Har fundert på om jeg skal sy fast en gel pad på den, og evnt fester til gjorden, for jeg hater å ha noe mellom meg og hesten, spesielt mellom leggen min og hesten, og alle barbakpadder er som en dressursal for meg (korte ben).

Jag tycker om att rida barbacka, men tycker det är händigt med en barbackasits. Har en i fårull och är jättenöjd med den, men den blir ju så satans varmt på sommaren.

Såg en ny variant igår, är det någon som testat?
Visa bifogad fil 186104
Har ni några andra favoriter ?
Jag har ridit i en liknande, fast betydligt äldre. Trivdes bra med den och hade inte velat ha någon med ull/fäll. Vet tyvärr inte vad det var för märke eller något sådant, men tror att materialet var liknande det i sitsen på din bild.

Jag har ridit i en liknande, fast betydligt äldre. Trivdes bra med den och hade inte velat ha någon med ull/fäll. Vet tyvärr inte vad det var för märke eller något sådant, men tror att materialet var liknande det i sitsen på din bild.
Den på bilden i mitt originalinlägg är en Covalliero (osäker på stavningen).

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?