Bukefalos 28 år!

Barmarksdrag! och alla andra typer av drag.

Fenna och flattekompisen var ute och drog igår, första gången tillsammans och första gången att dra för flatten vilket gick super! Min lilla röda är bokstavligen född för att dra och har samma glädje att dra som min gamla husky. :love:
Nu ska det köpas nacklinor och matchande selar för att kunna fortsätta träningen. :cool:
 
Fenna och flattekompisen var ute och drog igår, första gången tillsammans och första gången att dra för flatten vilket gick super! Min lilla röda är bokstavligen född för att dra och har samma glädje att dra som min gamla husky. :love:
Nu ska det köpas nacklinor och matchande selar för att kunna fortsätta träningen. :cool:

Har precis beställt matchande selar till mina! :D
Måste beställa nacklina med! Har ett kasst hemmabygge just nu.
 
Insåg att SM 2018 kommer gå skitnära oss. Så det är bara att hårdträna nu, för i år ska vi verkligen dit! Känner mig lite otålig dock, för det ligger inte ute några tävlingar än för i vår, men hösten, ja då finns det en del redan. :laugh:
 
Hjälp mig reda ut beslutsångesten! Jag vill köpa nån typ av åkdon... kickbike eller mountainbike är frågan!?
Jag har hela tiden varit tvärsäker på kickbike men nu när köpet ska bli av är jag tveksam.. tänker att cykla kan jag liksom och kan även använda cykeln till annat också. Men en kickbike känns smidigare och säkrare när jag fick prova min kompis (dock utan hund).
Jag springer/går nu mest på ett motionsspår och lär fortsätta med det men kanske ge mig ut i lite tuffare terräng om jag har rätt grejer.
Får man ens cykla på sånna motionsspår? Hittar inte nån info om det på kommunens hemsida.
 
Hjälp mig reda ut beslutsångesten! Jag vill köpa nån typ av åkdon... kickbike eller mountainbike är frågan!?
Jag har hela tiden varit tvärsäker på kickbike men nu när köpet ska bli av är jag tveksam.. tänker att cykla kan jag liksom och kan även använda cykeln till annat också. Men en kickbike känns smidigare och säkrare när jag fick prova min kompis (dock utan hund).
Jag springer/går nu mest på ett motionsspår och lär fortsätta med det men kanske ge mig ut i lite tuffare terräng om jag har rätt grejer.
Får man ens cykla på sånna motionsspår? Hittar inte nån info om det på kommunens hemsida.

Jag föredrar cykel, känns skönt att kunna vara lat ibland :laugh: Men kommer att behöva köpa kickbike då jag vill tävla med två hundar. :arghh: Tycker du att det känns säkrare med kickbike så skulle jag nog köpa det! :)
 
Jag föredrar cykel, känns skönt att kunna vara lat ibland :laugh: Men kommer att behöva köpa kickbike då jag vill tävla med två hundar. :arghh: Tycker du att det känns säkrare med kickbike så skulle jag nog köpa det! :)

Cykla kan jag ju redan så att säga så så sett är det säkrare men jag har en vinthundsblandning som lätt får för sig att dra till skogs ibland och i det läget föredrar jag kickbike :D
Sån beslutsångest...
 
Blev en mtb :nailbiting: jag ser verkligen fram emot att prova med skräckblandad förtjusning.
Jobbat inom travet så åka fort är jag van vid men en helt annan grej med hund ;)
Köpt reflexväst och hjälm men behöver nog lite knäskydd osv också men fanns inga där jag köpte cykeln. Vart har @Tonto köpt sina skydd?

Jag hat ju en hund som gillar att springa.... fort så hoppas hon kommer koncentrera sig mest på det och dkita i vilt osv :cool:
För viltren får jag henne aldrig, blandning whippet/malle :cautious:
 
Blev en mtb :nailbiting: jag ser verkligen fram emot att prova med skräckblandad förtjusning.
Jobbat inom travet så åka fort är jag van vid men en helt annan grej med hund ;)
Köpt reflexväst och hjälm men behöver nog lite knäskydd osv också men fanns inga där jag köpte cykeln. Vart har @Tonto köpt sina skydd?

Jag hat ju en hund som gillar att springa.... fort så hoppas hon kommer koncentrera sig mest på det och dkita i vilt osv :cool:
För viltren får jag henne aldrig, blandning whippet/malle :cautious:

Har du någon bild på henne? Låter lite lagom spännande med den korsningen. :laugh:

Jag köpte mina skydd ifrån Bikester!
 
Har du någon bild på henne? Låter lite lagom spännande med den korsningen. :laugh:

Jag köpte mina skydd ifrån Bikester!

Jag lär mig aldrig hur man lägger upp bilder här :o kan försöka imorgon, men hon ser ut som en brindle färgad anorektisk malle typ :laugh:

Tack! Ska genast kolla!!!
 
Pixbox finns inte längre har jag märkt, vart laddar man upp bilder för att kunna visa dom här?
Provar via Instagram men gör det ikväll.
 
Beställt en ny sele också.. och en lina :D garn ju en dc shorter sele dom är bra men vill ha nått lite mer dragvänligt nu! Hoppas på att kunna använda shortern i vardagen utan att hunden drar... tror jag har för höga förväntningar ;)
 
f45yjAv.jpg
 
bgltGv2.jpg


Hoppas det funkar nu!

Här ser ni en buskavlad tokhund :crazy:;)
Har inga vettiga bilder då båda mina telefoner gick sönder i förra veckan. Hon är helt ljus på andra sidan kroppen. Så ena frambenet är randigt och det andra orange typ :rofl:

Hon är ju jättesöt! :love:
 
Tack å deras vägnar! Vilken grupp? Kommer knappt ihåg vilka man postar i. :laugh:

Tror det va i hundar ocensurerat. Kände igen en av hundarna från en bild här på buke. Det är ju klart lättaste sättet om man vill veta vem nån är.. bara kolla bilder i hungrupperna :laugh:
(Ska poängtera att jag inte letade aktivt utan bläddrade i nån bildtråd och kände igen dina hundar.)
 
Beställde nya linor för snart tre veckor sedan. Leveranstid skulle vara 1.5 vecka. Linorna ska vara skickade förra veckan men har inte dykt upp. :meh: Samma person som @Blueberry beställde ifrån.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 890
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 318
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 478
Senast: s957
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 654
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp