Barnbilstolsutbrytarkung

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Min kille på 2,5 år tar ut sina armar från bältet i bilbarnstolen. Har någon något tips på hur man kan förhindra det? Givetvis spänner vi bältet rejält, men han gör det ändå. Våra barn åker i bakåtvända stolar i baksätet. Vill inte ha någon där fram eftersom jag blir riktigt åksjuk om jag sitter bak.
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Har min oxå gjort. Dock sätter han tillbaka armarna numera oftast när han har fipplat klart.

Jag pratade med honom om det. Han var runt 2 år då och jag pekade på mitt bilbälte och förklarade vad bälten var till för och hur hans stol skulle funka osv.

Prova att berätta!

Min son gör påpekande om jag tar bort en hand från ratten.
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Elin gör det ibland om jag har slarvat och inte dragit åt ordentligt, vi har en sån som man kan dra åt efter att man har satt fast henne.
Det jag har märkt är att det är svårare för henne att ta sig ur med "massa" kläder på än bara tröja, så det går ju åt rätt årstid! ;)
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

så gör min lilla oxå. (2 år) heltplötsligt så sitter hon bara fast över magen och armarna är helt fria....
Har dock varit bättre de senaste gångerna men jag har alltid ett vakande öga bak på henne.
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Har precis samma problem med min 1,5 åring. har funderat på om man inte kan sätta fast en rem emellan, som det är på ryggsäckar typ?
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Jag har pratat med min grabb och sagt att så får man absolut inte göra och förklarat för honom, så gott det går med en tvååring, att man kan slå sig så att det gör jätteont om man gör så, dessutom kan mamma bli arg om han gör så :smirk: , då svarar han försiktigt att DET vill han ju inte (det sista alltså :angel: , undrar hur länge det "hotet" fungerar, är det nått han gör jag inte vill frågar jag bara "vill du att mamma blir arg" "nej" svarar han då oftast och lyssnar på mig :love: ) (när mamma blir arg betyder att mamma resolut tar en arg unge tex under armen och går iväg med den skrikande och gråtade utan att skriken och gråten noteras :angel: )


Så testa att prata och förklara, men annars har jag liksom någon annan här tänkt på, en sådan rem, typ på ryggsäckar, spänna en sådan högt upp så att armarna inte kommer igenom.
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Jag har en gång då Lucas vägrade sitta ordentligt så fort vi började köra, satt fast en rem på bröstet, ovanför "axelkuddarna" på bältet. Det behöver inte sitta särskillt hårt för att vara effektivt. Jag tog ett vanligt spännband som är lätt att skära av om det skulle hända en olycka och han måste komma loss snabbt.
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Tack för era svar!
Jag har också funderat på rem tvärs över bröstet!! Men funderar på om det är bra att sy fast den?
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Tobias är en utbrytarkung och till honom skaffade vi en extra koppling att sätta i bröst höjd. Vi köpte den på Babyland i Arninge för en summa runt 50kr. Det höll ett bra tag men nu funkar det inte då han lärt sig att knäppa loss alla säkerhetsbälten. Nu sitter han framåtvänd så vi kan se honom. :smirk:
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Vi var tvugna att vara två jämnt i bilen när yngste sonen var liten. Han kröp ur stol med fempunktsbälte provade att sätta en extrarem upptill men det hjälpte inte på honom iallafall, hans mellannamn är Houdini!
Han klev ur spjälsängen när han var åtta månader. Sedan lade vi lock på.
Behöver jag tillägga att han blev sist i syskonskaran (hade han varit först hade han blivit ensambarn).
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Handbojor :devil:



(det var ett skämt, men jag kunde inte låta bli :angel: )
Jag blev så full i skratt när jag såg era houdinis framför mej. Jag förstår att det är ett stort problem. Hoppas ni kommer på någon lösning, själv har jag stora barn.
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Åh en tvillingsjäl till Tobias. Gick er Houdini vid 8 mån också?
Vi var modiga och vågade skaffa oss en till efter Tobias :crazy:
Jag föreslår att vi skuckar våra vildbasar på kollo hos Inte_ung i sommar :idea:
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Kanske ser han det som en lek?
Tänk över hur du/ni reagerar när han krånglar ur bältet, han kanske gillar era reaktioner och ser dem som uppmärksamhet?
Testa i så fall med att låtsas som om han inte krånglat sig ur på mening utan av misstag - det har blivit fel. Sätt på bältet igen utan att göra sak av det hela och berätta vad redig han är som kan sitta i bältet ordentligt.

Har ingen praktisk erfarenhet men det käns som ett tips.
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Vet inte hur det är med Enyas barn, men såg att han precis som min sotter sitter i baksätet. Då har man ju inte så stor möjlighet att stoppa tillbaka barnet igen utan att göra ett ganska stort företag av det hela.
Min dotter gör ju likadant och jag tror att hon gör det för att se mig, för att kunna vända sig om alltså.
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Jag blir snart tokig på honom! Nu har jag testat flera saker:
1 Jag har förklarat vad som kan hända om han inte sitter rätt.
2 Jag har sagt ifrån på skarpen
3 jag har satt tillbaka honom utan ett ord
4 jag har spänt fast bältet ännu mer, så att vi verkligen får ta i när vi spänner fast honom
5 Jag har sagt att han inte får följa med om han inte sitter rätt

INGET hjälper!!!!Jag ska spana efter en sådan extra rem att sätta över bröstet på honom, annars vet jag inte vad 17 jag ska ta mig till. Bara vi inte kör och krovkar när han har tråcklat ut armarna....

Tack för era svar!
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Mitt förslag är att sätta lim på hans rumpa och rygg för då behölver vi ju inte använda bälte på honom, men det gick min man inte med på tyvärr......
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Tror du hon tar dem h e l a sommaren? Eller bara en del?
Skaffa en till efter ett sånt vilddjur-vansinne eller åtminstone ett tecken på att någon i stridens hetta inte tänkte efter före!
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Vi skickar dem dit med returbiljetten ställd på sista augusti :devil: då har hon inget val :D vi lär återfinna dem på lösdrift bland de andra vilda ungdjuren :rofl:
 
Sv: Barnbilstolsutbrytarkung

Vadå meddela! Vi skickar dem med posten, hon har säkert lantbrevbärare så hon får lösa ut dem på gårdsplan. behövs inte meddela innan . Alt så skickar vi dem med rek. då vet vi att hon har löst ut dem :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 519
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att reda ut vad det är för stol vi ska köpa till 3,5-åringen? Han sitter bakåtvänd i en Besafe izi plus (?)...
2
Svar
20
· Visningar
1 458
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 319
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 710
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp