Bukefalos 28 år!

Barnomsorg på två ställe!

Timsetim

Trådstartare
Är det tillåtet att ha barnen placerade inom barnomsorgen på två olika orter inom samma kommun?

/Timsetim
 
Sv: Barnomsorg på två ställe!

Ja. Du menar om man kan ha två förskolor vid ex delad vårdnad? Det är tillåtet men rekomenderas inte av det skälet att det är svårt för barnen att vara på två ställen - kompisar och aktiviteter blir ofta lidande.
 
Sv: Barnomsorg på två ställe!

Ja. Du menar om man kan ha två förskolor vid ex delad vårdnad? Det är tillåtet men rekomenderas inte av det skälet att det är svårt för barnen att vara på två ställen - kompisar och aktiviteter blir ofta lidande.

Ja tex! Tack då vet jag att det är tillåtet. Men jag kan mycket väl förstå varför det inte rekomenderas!

/Timsetim
 
Sv: Barnomsorg på två ställe!

Det rekommenderas ej, samt beror mkt på barnen och det brukar kollas av hur barnet mår av det, möten med föräldrar etc.

Jag har, för ca 13 år sedan haft min ena dotter på två olika ställen, i två olika kommuner och det gick jättebra dock är och var hon mkt resvan och van vid att träffa mkt nytt och olika folk.

Det passar inte alla barn, verkligen inte, men jag avskriver det inte heller som en omöjlighet.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi håller på att utveckla gården med bland annat nötdjur. Vi kör det på f-skatt och har andra jobb vid sidan av. Vi har en 3åring och...
Svar
17
· Visningar
2 173
Senast: Emtherlia
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
978
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 068
Senast: Praefatio
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp