Bukefalos 30 Är!

strawberrysylt

TrÄdstartare
Hur ser era barns rum ut? 😊

Vi hÄller pÄ att renovera bÀbisens rum nu. Vi var inne pÄ att mÄla vÀggarna, men funderar pÄ om vi ska tapetsera istÀllet, tapeter Àr ju kul!
Kanske t om i taket? 😀

Och tar gÀrna tips pÄ annat kul sen att fylla rummet med! NÄgon sorts kojasÀng (dÀr jag ocksÄ fÄr plats sÄklart :D) vore kul!

VÄra femÄringar delar fortfarande rum men tror det börjar bli dags att ge dem varsitt för vi fÄr inte plats med sÄ mycket i rummet. Vi har tapetserat tvÄ vÀggar och mÄlat tvÄ i mörkt blÄtt. Jag Àlskar tapeten som bestÄr av en massa hus och leder ofta till diskussioner om i vilket hus barnen skulle vilja bo och var jag och deras pappa kan bo. Det finns mycket detaljer att titta pÄ. De hÀr bilderna Àr frÄn förra Äret men det ser typ samma ut men fler leksaker och en femma istÀllet för en fyra i taket.
IMG_1228.webp

@julgrisen Fint! Den tapeten har jag ju kikat pĂ„ förut vet jag... inte fastnat för den dĂ„, men den Ă€r faktiskt fin och som du sĂ€ger mycket att titta pĂ„ och fundera vem som bor var ❀. Jag gillar ocksĂ„ att den inte Ă€r sĂ„ tydligt mönstrad.

Den Àr sÄ fin! Lite sugen pÄ den till barnens lekrum som vi ska bygga i vÄr. Harmoniska fÀrger och mycket att titta pÄ.
Ja, jag rekommenderar den, tycker det Àr sÄ mysigt pÄ kvÀllen nÀr de vill ligga och prata om husen, om de ska bo i det med balkong eller kanske det som har en cykel utanför, och vilket fönster som Àr sovrummet.

Kan det inte bli för mycket mönster? AlltsÄ för mycket att titta pÄ?
TĂ€nker i ett sovrum?
En vĂ€gg kanske Ă€r bĂ€st och resten neutrala? Än ett helt rum menar jag.

TĂ€nker i ett sovrum?

Jag funderade ocksÄ pÄ det, vilken kÀnsla man vill ha. Var inne pÄ nÄt jÀttespejsat i starka fÀrger först, men kom pÄ att det nog blir för mycket om man ska sova dÀr. BÀbisen kommer nog sova nÄgra Är till i vÄrt sovrum, men nÄn gÄng ska han vÀl sova i sitt kanske :p.
Men de hÀr mönstren kÀnns lugnare tycker jag, men tÀnker ocksÄ en mönstrad vÀgg och resten neutralt tror jag. :)

Hittade denna ocksÄ.

Bifogade filer

• Screenshot_20260216-194532_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20260216-194532_Samsung Internet.webp
    67,5 KB · Visningar: 1 614
Hur ser era barns rum ut? 😊

Vi hÄller pÄ att renovera bÀbisens rum nu. Vi var inne pÄ att mÄla vÀggarna, men funderar pÄ om vi ska tapetsera istÀllet, tapeter Àr ju kul!
Kanske t om i taket? 😀

Och tar gÀrna tips pÄ annat kul sen att fylla rummet med! NÄgon sorts kojasÀng (dÀr jag ocksÄ fÄr plats sÄklart :D) vore kul!
Mina barn fick egna rum förra Ă„ret, dĂ„ 4 och 7 Ă„r gamla, och dĂ„ fick inte jag bestĂ€mma sĂ„ mycket sjĂ€lv lĂ€ngre 😅 Hade jag gjort barnrum nĂ€r de var smĂ„ skulle jag velat ha den hĂ€r tapeten:
1771268132341.webp

Charlie frÄn BorÄstapeter, tycker den pÄminner lite om @julgrisen s rum :)

Nu Àr barnens rum mÄlade istÀllet, jag tÀnker att dom fÄr vÀlja tapeter i framtiden istÀllet nÀr de ev slutat mÄla pÄ vÀggarna (ok stora har slutat men han ville Ä andra sidan ha tapet med neonfÀrgade elgitarrer och nÄgonstans dÀr gick min grÀns :cautious:)
Dottern har mörkt lila vÀggar (Slate lavender frÄn Jotun) med detaljer i rosa, lila och grönt. Sonen har blÄ vÀggar (Jotun RetroblÄ) med rosa, grönt och guld. Har försökt mÄla in en del möbler i respektive vÀggfÀrg men inte hunnit hela vÀgen. FÀrgmÀssigt sÄ fick dom önska "grund"fÀrg (typ "lila", "blÄ", jag valde sen nÄgra nyanser som vi provmÄlade och sen fick de vÀlja utifrÄn dem.

Mina barn fick egna rum förra Ă„ret, dĂ„ 4 och 7 Ă„r gamla, och dĂ„ fick inte jag bestĂ€mma sĂ„ mycket sjĂ€lv lĂ€ngre 😅 Hade jag gjort barnrum nĂ€r de var smĂ„ skulle jag velat ha den hĂ€r tapeten:
Visa bifogad fil 181343

Charlie frÄn BorÄstapeter, tycker den pÄminner lite om @julgrisen s rum :)

Nu Àr barnens rum mÄlade istÀllet, jag tÀnker att dom fÄr vÀlja tapeter i framtiden istÀllet nÀr de ev slutat mÄla pÄ vÀggarna (ok stora har slutat men han ville Ä andra sidan ha tapet med neonfÀrgade elgitarrer och nÄgonstans dÀr gick min grÀns :cautious:)
Dottern har mörkt lila vÀggar (Slate lavender frÄn Jotun) med detaljer i rosa, lila och grönt. Sonen har blÄ vÀggar (Jotun RetroblÄ) med rosa, grönt och guld. Har försökt mÄla in en del möbler i respektive vÀggfÀrg men inte hunnit hela vÀgen. FÀrgmÀssigt sÄ fick dom önska "grund"fÀrg (typ "lila", "blÄ", jag valde sen nÄgra nyanser som vi provmÄlade och sen fick de vÀlja utifrÄn dem.
Ja! Den tapeten Àlskar jag men min syster hade redan tagit den till sin dotter!

TĂ€nker i ett sovrum?

NÀ, ska man tro pÄ inredningsdesigners sÄ kan det bli tvÀrtom med en fondvÀgg. Om man bara sÀtter mönstrad tapet pÄ en vÀgg kan det snarare bli sÄ att mönstret förstÀrks och dÄ kan det upplevas mer rörigt. Har man pÄ alla vÀggar och sen jobbar med lugna gardiner, mattor, möbler mm sÄ blir det harmoniskt.

Vi ska som sagt renovera lite framöver och ska först göra ett lekrum. DÀr ska vi bygga koja, lÀshörna under den, klÀttervÀgg och lite annat.

I det rummet klurar jag pÄ ett havstema med denna tapet: https://www.familjetapeter.se/underwater-magic-8152

Sen ska vi renovera ett av sovrummen pÄ övre plan till barnen, för vi tÀnker oss att de fÄr dela ett tag - inbillar mig att de kommer trivas med det eftersom det endast skiljer 15 mÄnader mellan dem. Till det rummet har jag bestÀllt tapetprover, bland annat Bygga bo frÄn Midbec, TÄget frÄn Midbec (som sylten hÀr ovanför lÀnkar till) samt Magic Woods frÄn BorÄstaper.

Alla Ă€r fina, kommer bli ett helsike att vĂ€lja 😅

NÀ, ska man tro pÄ inredningsdesigners sÄ kan det bli tvÀrtom med en fondvÀgg. Om man bara sÀtter mönstrad tapet pÄ en vÀgg kan det snarare bli sÄ att mönstret förstÀrks och dÄ kan det upplevas mer rörigt. Har man pÄ alla vÀggar och sen jobbar med lugna gardiner, mattor, möbler mm sÄ blir det harmoniskt.
HĂ„ller med om detta, jag har helmönstrade vĂ€ggar i vardagsrummet, arbetsrummet, köket och mitt sovrum. Det Ă€r absolut inte rörigt utan smĂ€lter ihop jĂ€ttefint. Tror det dessutom i ett barnrum Ă€r positivt med mycket saker att titta pĂ„ (sjĂ€lv lĂ„g jag och tittade pĂ„ furukvistarna i det obehandlade taket som barn 😁). Och pĂ„ natten slĂ€cker man ju Ă€ndĂ„, som @VLMF pĂ„pekade :)

Hmm ja kanske det đŸ€”

Liknande trÄdar

• Förvaring i barnrum
  • Kramar och ramar
  • Inreda litet smalt flickrum till 6 Ă„ring
  • FörĂ€ldraöverförd oro

HĂ€stnyheter

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!