Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnsäng

Min dotter flyttade från spjälsäng till "vuxensäng" (dvs 90-säng utan kant) när hon var 2½ år. Hon har ramlat ur den två gånger, tror jag. Helt utan att slå ihjäl sig (men man kan ju lägga nåt mjukt under för säkerhets skull)!
 
Sv: Barnsäng

Vi gjorde lite bakvänt med elin... ;) Hon var nästan 2 när hon fick flytta in i sitt rum och där stod våran gamla 120 säng som var "fullstor" i höjden... Men hon har aldrig ramlat ur vare sig den eller våran dubbelsäng så det kändes ganska så tryggt ändå.
Men sen fick hennes kusin en riktig säng och då fick hon ta över hans dra ut säng, vilket gjorde elin överlycklig då kusinen är hennes stora idol, att sova i hans säng, så mycket bättre kan det inte bli... ;)
Fast jag gillade hennes gamla säng bättre, man kunde ligga brevid henne om det behövdes, tex om hon var sjuk eller drömde mardrömmar så att den andra fick sova, sen gick den sängen även ända intill väggen, på den här sängen så ramlar det ner saker mellan väggen och sängen och det är ett elände om hennes älskade "bäbä" är borta mitt i natten, för sängen är så låg att man kan inte krypa in under den... Nåja det är små saker egentligen... ;)
 
Sv: Barnsäng

jo men jag läste i ikea katalogen så står det att vikare har sidbrädor. så jag funderar på att köpa den.



Fillifjonkan - hehe visst är det fint namn :banana:
 
Sv: Barnsäng

Hade du inte bott i Stockholm hade du kunnat ta över en av våra, då den äldsta killen vill ha en loftsäng.! Visst är Vikare en bra säng.=)
 
Sv: Barnsäng

Knapplån
Vår store pojk flyttade över till vanlig säng när han var 2 pga lillebrors ankomst, han ramlade aldrig ur sängen då, i början rullade jag ett täcke o la i ytterkant under madrassen men det tror jag nog inte hade någon påverkan.

Idag 6 år gammal har han ramlat ur någon gång och lever verkligen om när han sover. Häromdagen skällde han på mig för att vi lagt honom på tvären i sängen, att han själv krånglat sig dit i sömnen tyckte han var skitsnack....
 
Sv: Barnsäng

Min sambos bror tog en såg som han nådde och började såga sig ut ur spjälsängen när han var liten! :bow:

Exakt hur gammal han var vet jag inte men man bör nog ge barnet en annan sorts säng innan något sånt här händer! (Eller låsa in alla verktyg noga).

/KT
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 402
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 049
Senast: CaisaCax
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 019
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 316
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp