Status
Stängd för vidare inlägg.
3

300hk

Det är såhär att min dotter felicia är 2 år och 2 månader nu. Hon sover i en spjälsäng.
Men när kan man låta dem sova i en normal säng eller måste dem bli äldre först?
 
Sv: Barnsäng

Mina barn har flyttat från spjälsäng till vanlig säng (fast med kant) då de var ca 1,5 år.
 
Sv: Barnsäng

jaha okey jag trodde att dem behövde vara äldre..men det funkar bra?ramlar dem inte ur sängen?
Vilken säng rekomenderar du?
hehe blev många frågor nu.. :D
 
Sv: Barnsäng

jag har flyttat min äldste son till en vanlig säng med sidobräda när han var 1,5 år. Min yngste son var ungefär 1 år och 3 månader när han bytte säng av rent praktiska skäl, också den med sidobräda. Eftersom de delade rum ett tag så passade min äldste son, som nu är 3 år, på att sparka sönder brädan, så nu har han ingen.
Jag rekommenderar IKEAs vikare, kostar inte så mycket är bra och ser bra ut.
 
Sv: Barnsäng

jag hittade dne på Ikea.Men den har väl ingen bräda så kan hon inte ramla ur?Och hur länge kan dem ha en sån säng?
 
Sv: Barnsäng

Jo, det ska den ha. De kan ha en sådna säng ganska länge eftersom man kan vika ner både framdelen och bakdelen på sängen så att det blir en hel vanlig säng. Vi har två sådana sängar och tycker att de är bra.
 
Sv: Barnsäng

Mina barn har aldrig ramlat ur, men däremot har min yngste haft svårt att klättra över brädan.
 
Sv: Barnsäng

hmm okey..Ska åka till ikea och kika då hur den ser ut. Lite svårt att se på en bild bara på deras hemsida.
Man kanske kan sätta en pall nedanför sängen så det går lättare att klättra upp och ner...
Tack för alla svaren...
 
Sv: Barnsäng

Lucas fick en sån säng från IKEA, där man kan fälla ner kortsidorna, och så är det en planka på ena sidan. Den fick han när han var 1½. Man har plankan så det finns en bit längst ner i sängen där det inte är nåt så de lätt kan klättra i och ur.
 
Sv: Barnsäng

Det är nog en vikare, men min son förstod inte riktigt att det var där han skulle gå, tyckte nog att det var för trångt.
 
Sv: Barnsäng

Mina killar(4 st) har flyttat vanlig säng när de varit ca 2 år de har aldrig ramlat ur.Någon av dem hade bräda första tiden då vi använde överslafen av våningssängen fast den inte stod uppe på den andra.
De andra har flyttat direkt till våningssängens nedreslaf utan bräda, det har gått bra. Hur ofta hade de inte sovit i vår säng utan att ramla ur innan.
 
Sv: Barnsäng

*hugger nedersta knappen*

Selma fick "juniorsäng" när hon var ca 1½, främst beroende på att jag då var gravid igen och hade RUSKIGA foglossningsbesvär, så jag klarade inte av att lägga ner henne i spjälsängen... Den säng hon fick har en gång använts av min lillebror, vilket innbär att den int eär av modernaste snitt. MEN alldeles utmärkt funktion, med en bräda på ena sidan som hindrar henne att rulla ur den. Det man får tänka på är att man håller koll så att de int eklättrar ur den på fel håll, innan de lärt sig att gå ner med fötterna först. Annars har det funkat jättebra för oss.
 
Sv: Barnsäng

Just så man inte ska göra har min son gjort!! Det blev ca två gånger innan han förstod hur man skulle göra.
 
Sv: Barnsäng

Våran grabb har fortfarande spjälisen (2½) han trivs bra i den, men vi börjar tycka att det är dax för vanlig säng.
Brorsan (och hans fru) har köpt en jättefin på Jysk, en utdragssäng, inte den med nallen på-de har ju två-utan en ren och fin! Och lite högre kanter men inte för höga för att de ska komma i och ur!

Den där sängen på IKEA, det står ju inget om sidobräda? Är den med när man köper eller är den med brevid så att man köper den separat?
 
Sv: Barnsäng

Ja, du. det vet jag inte eftersom jag själv köpte mina två begagnade. Men en släkting till mig har köpt två för knappt ett år sedan och de har sidobräda. Kanske är det så att man måste köpa den med och betala extra för den såsom man gör med madrassen.
 
Sv: Barnsäng

Jag hade aldrig mina i spjälsäng och det fungerade utmärkt. När de började ställa sig upp i sin babysäng så flyttade de över på en ca 1 dm tjock resårmadrass i vuxenstorlek som låg på golvet. När de vaknade behövde de aldrig stå och skrika för att de inte kom ur sängen utan de kunde lätt ta sig ur själva.
 
Sv: Barnsäng

När mina barn var ett år fick de en specialgjordsäng (farfar snickrade den) utan ben som var 1-2 dm upp med madrassen. Där kunde de ramla ur utan att slå sig. Kanon bra!
 
Sv: Barnsäng

Våran Felicia (tjusigt namn, eller hur ;) ? fick vanlig säng strax innan hon fyllde 2 år. Vi köpte en växa-säng på IKEA där man kan köpa till en bräda på sidan så hon inte trillar ur. Vi är jättenöjda med den sängen.
 
Sv: Barnsäng

Mina barn har aldrig haft spjälsäng. För mig kändes det som att ha dem i bur! :crazy:

När de var riktigt små låg de i en tvättkorg, sedan fick de en tjock resårmadrass (typ Sultan) i vuxenstorlek direkt på golvet. De är c.a 2,5 dm höga. Den är lätt at kravla i och ur själv utan risk för fallskador.

När de blev större och ville ha en "riktig" säng var det bara att skruva fast benen som hörde till.

Det här fungerade väldigt bra på alla tre barnen.
 
Sv: Barnsäng

Miran skrev:
Mina barn har aldrig haft spjälsäng. För mig kändes det som att ha dem i bur! :crazy:

Det var lite så jag kände också. Madrass direkt på golvet funkade utmärkt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 019
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 793
Senast: gulakatten
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 813
Senast: Mirtai
·
Småbarn Jag och maken har börjat fundera på hur vi vill inreda dotterns framtida rum. Vi har ett gästrum som ska bli hennes och vi tänkte i...
2
Svar
39
· Visningar
2 893
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp