Vi hade trappgrind uppe och nere, petskydd i eluttag (mina barn älskade att peta där så det var en bra grej
), grind för kaminen och sen barnlås för vissa köksskåp. Just det senare hade jag inte brytt mig om ifall jag fått ett nytt barn men vi orkade inte flytta om ömtåliga saker högre upp. Vi har fönster som kräver tvåhandsfattning för att öppna mer än en glipa så de har inte behövts åtgärdas. I trädgården var vi ett berg men mina barn har aldrig varit klättrare så det har gått bra att ha dem där ändå. Vi satte en grind på ena altanen så vi kunde stänga där och ha dem på altanen medan vi stod innanför fönstret och lagade mat.
Gällande trädgården har vi inga giftiga växter där, men i mina föräldrars sommarhus finns lite sånt och mycket brännässlor och dessutom är det sjötomt med en brant trappa ner till sjön, men det har gått jättebra i alla år. Det är nog från barn till barn mycket, men det är så stor trädgård att de har mycket annat att göra och sen har vi ju haft uppsikt över dem såklart, men de har aldrig försökt ta sig ner på bryggan själva.
Brännässlor har de bränt sig på ett par gånger innan de började akta sig för dem men det är ju inte farligt.
Gällande trädgården har vi inga giftiga växter där, men i mina föräldrars sommarhus finns lite sånt och mycket brännässlor och dessutom är det sjötomt med en brant trappa ner till sjön, men det har gått jättebra i alla år. Det är nog från barn till barn mycket, men det är så stor trädgård att de har mycket annat att göra och sen har vi ju haft uppsikt över dem såklart, men de har aldrig försökt ta sig ner på bryggan själva.
Brännässlor har de bränt sig på ett par gånger innan de började akta sig för dem men det är ju inte farligt.
, det är säkert någon sådan skit jag har någonstans i skånehuset, får ringa vvs killen o be han komma o leta upp den o montera bort den.