Barnvagnsbekymmer

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare dorisdoris
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 389
Sv: Barnvagnsbekymmer

Vi har knappt två år mellan barnen och har barn som är väldigt duktiga att gå, de har alltid fått gå mycket själva, ingen av dem har (i princip) använt vagn vid två års ålder. Vi köpte till en extra liten sulky att använda ifall vi var på stan bägge två i flera timmar och hade en ståbräda på vanliga vagnen ifall man var ute själv och det skulle bli allt för snabba och långa promenader (används mycket sällan), annars så har promenerandet avverkats i det stora gående barnets takt, 3-4 km promenad gick finfint när yngsta sonen var nyfödd. (Detta är något vi har igen även idag, ungarna kan knata i flera timmar utan att gnälla, jättefort går det inte, men fram kommer vi och ungarna har ruskigt bra kondis).

Jag skulle nog vilja säga att vagnsbehovet beror på vilket typ av liv man lever och hur vana ungarna är att röra sig? Vill man motionera sig själv eller är det att komma ut som är huvudbehovet?

Jag skulle nog vilja säga att vagnsbehovet beror på vilket typ av liv man lever och hur vana ungarna är att röra sig? Vill man motionera sig själv eller är det att komma ut som är huvudbehovet?

I det fallet som vi behöver en vagn till är det för att gå på promenad med våra hundar. Vi har två huskies, så när det är promenad så är det rask takt som gäller...

En sådan stol mins jag att vi hade när jag var liten. finns kort på när jag ligger i vagnen och syrran sitter ovanpå i stolen. Tycker dessa är smarta. Undrar varför dom inte finns i våra dagar ? Sån enkel lösning. Fast troligtvis har det säkert nåt att göra med kanske säkerheten ?...ingen aning.

ja, jag har också funderat om det har med säkerheten att göra.

Men det borde ju gå att konstruera en säker sådan stol?

Tydligen bara du och jag som minns dem....

ja, jag har också funderat om det har med säkerheten att göra.

Men det borde ju gå att konstruera en säker sådan stol?

Tydligen bara du och jag som minns dem....

Nej jag minns också. Min mamma använde en sån till mina småsyskon i början av 90-talet.

twotoddlers.jpg

Susar omkring i våra kvarter. ser roliga ut, och är tillräckligt smala för att funka på bussen. Kan ju vara smidigt.

Det beror på vad man har för behov. Kan vara bättre att transportera barn i än att bara sitta hemma för att man inte kommer någonstans.

tack. men jag vill ändå bar ha en vanlig vagn. känns bara onödigt när dottern är så pass stor. å jobbigt att släpa på en tvillingvagn när jag bara har bebisen me. å jag har definitivt inte råd att köpa två vagnar.

Tja tanken kanske är att den platsen endast ska nyttjas av trötta ben som behöver en stunds vila ?

Nej jag vet inte.

Tycker den borde bli obekväm att skjuta för den som ska göra det, det ser ut som man kommer otroligt långt ifrån styret med kroppen?

Så Sam utforskaren skulle nöja sig att stirra rakt in i ryggen på lilla Doris? Nja jag tror inte det hade funkat. Men annars är de ju mer praktiska, de andra är så fasligt breda! En i sele och en i vagn låter bäst hittills så slipper jag mecka :D

Så Sam utforskaren skulle nöja sig att stirra rakt in i ryggen på lilla Doris? Nja jag tror inte det hade funkat. Men annars är de ju mer praktiska, de andra är så fasligt breda! En i sele och en i vagn låter bäst hittills så slipper jag mecka :D

Kan inte den lilla Doris ligga/sitta där nere då?
Som på lilla bilden här-->http://www.karabarn.se/sp-buggy-double.aspx
eller http://www.solveig.co.uk/2007/03/phil-teds.html

Verkar finnas olika varianter av den vagnen
http://www.philandteds.com/escape_index.htm

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 882
Senast: Seaside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 952
Övr. Barn Som rubriken lyder. Går ni som har bar som inte längre sitter i vagn promenader med dem? Gör folk det mera idag? Blev en diskussion... 2
Svar
36
· Visningar
3 798
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det... 2
Svar
23
· Visningar
4 483
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka