Bästa broddarna

Sv: Bästa broddarna

Förtaget folk undrar över, de är inte Nordpost.. ligger i enköping och har postorder på massa roliga saker..

Tigertofflan skrev:
Snor åt mig sista knappen.

Altså.. Elitvinterbroddarna... funkar de verkligen? De är ju i princip inte spetsiga alls?

885005.jpg

Har man stora hästar så slits de ganska fort. Jag tycker att de är rent utav dåliga på blankis, åker när det går utför. Kan tänka mig att ha dem om det ej är SÅ halt, på insidan för att mindre lätt att få rispor på benen.

Evita skrev:
Förtaget folk undrar över, de är inte Nordpost.. ligger i enköping och har postorder på massa roliga saker..

JOOOO! Underbart! Nu kan jag sova om nätterna igen... :love: Så - alla ni som vill ha Elitbrodd i massor kan jag rekommendera att beställa från Nordpost. Om de har kvar dem då, förstås. :confused:

Jag har ingen aning om vilket märke det är på broddarna.
Jag köper mina på Granngården, och de fungerar bra.

Immer

tack för tipset :) Kollade Nordpost.se
De har elitbroddarna, kostar 6,40 styck, köper man 20-pack kostar de 5,80 st.

Tigertofflan skrev:
Är elitbrodden lätt att skruva i och ur? Med tanke på sånna som mig vars häst får gå med blindbrodd i hagen :)

Lättare att skruva ur än annan isbrodd tycker jag - för när du väl lossat dem brukar man kunna greppa bra och skruva resten med fingrarna tillochmed.

för övrigt ang. greppet så tycker jag det funkar utmärkt. Mycket bra brodd som håller länge, de kronor du sparar på "vanlig" isbrodd har du snabbt förbrukat i det att de måste bytas ut så mkt oftare, då de slits på ett helt annat sätt än elitbrodden.

det enda med elitbrodden tycker jag är, då de är så trubbiga som nya, att man får ge det ngra dagar innan de vässat till sig. de första dagarna kan de halka lite fortfarande, men sen är de super.

Mackan/som också skruvar blindbrodd på bak av och på varje dag.

Jag ska få tyska broddar på lördag....Spännande. Funkar det inte får jag väl skruva i vanliga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 355
Foder & Strö Hejsan! i vinter har jag bestämt mig för att testa smh-nät i hagen till två isisar :) Jag kommer ej ge fri tillgång i år eftersom min...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: _Elly_
·
L
Hästmänniskan jag vet inte riktigt vad jag skag göra...jag rider en häst som jag tycker om väldigt mycket, och jag tror han tycker om mig också :)... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 724
Senast: Em3li3
·
Hästvård Läste lite i de "verknings" och "barfotatrådar" som uppstår med jämna mellanrum. Det slog mig att det går "mode" i vissa åsikter. Det... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 334
Senast: Miss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka