Bästa hästvårdsboken?

Trissa

Trådstartare
Jag tänker ge bort en hästbok i present, och vill ha tips på den ultimata hästvårdsboken! Innehåll: sårvård, sjukdomar, skötsel och hälsovård i största allmänhet. Finns den?

Sv: Bästa hästvårdsboken?

"Håll hästen frisk" tycker jag är en väldigt bra bok, kommer inte ihåg nu vilka som skrivit den. Finns i bokhandlar och på Hööks.

Tänkte just tipsa om just den boken :)
Rekommenderas starkt!

Apotekets bok om hästvård (den den nu heter). Är en omöjlighet att vara utan i stallet.

Norrland

Apotekets bok är bra.
Jag kan även rekommendera "Hästhållning i praktiken" av Mats Mellberg.

Immer

"Hästhållning..." är också en bra bok! :) Den är lärobok på naturbruksgymnasiet.

Norrland

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
36
· Visningar
1 560
Juridik & Ekonomi Min mamma äger en lägenhet som hon också bor i. Hon vill ge bort den till min son som inte är myndig. Vi vet att man skriver ett... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 572
Senast: Breaktown
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 769
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18