Bästa mus/råttbetet?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare tanten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 86
  • Visningar Visningar 3 641

Bukefalos 30 år!

Förlåt men min dyslexi hjärna hundrade varför man skulle behöva ett bett för en mus och hur litet skulle det vara!🫣 :rofl: Men nu när jag fattade vad det handlar om så Dumle!

Men vart flyr dom?
Till någon stans i närheten där de fortsätter att föröka sig. Jag undrar lite om man inte får iofs råttfritt i sin källare - men en koloni på tomten som det långsiktiga resultatet?
Räckvidd 40 kvadratmeter, då ska man ha ett par för att hålla t.ex. en lada ren

Till någon stans i närheten där de fortsätter att föröka sig. Jag undrar lite om man inte får iofs råttfritt i sin källare - men en koloni på tomten som det långsiktiga resultatet?
Räckvidd 40 kvadratmeter, då ska man ha ett par för att hålla t.ex. en lada ren
Precis min tanke.

Så många frågor på denna annons.
Kan vi höra ljudet? Irriterar det katter och hundar?
Vet inte märke, men tror att en granne har en musavskräckande apparat. Jag hör den tydligt, hunden också. Väldigt störande ljud, jag förstår inte hur de är där. Tror dock att hörseln försämras med åldern, så mycket möjligt att det förklarar saken lite.

Jordnötssmöret funkade. Inga råttor efter att jag tagit ett par.

Nu har de återkommit och bara idag har jag kremerat två. (slänger dem i elden i spispannan)
Har inga lortar i skåp och på bänkar. Men döda i fällan under vasken.

Så besviken, köpte "dyrt" jordnötssmör, har riggat.. 6-7 fällor i garaget ute och tagit en pytteliten mus. 🥹 Med tanke på mängden avföring borde jag tagit minst 14 vill jag påstå 😂
Inga möss har gått i mina fällor. Bara råttor.
Jag hör möss, men de går inte i jordnötssmörfällorna.

De möss jag tagit förut har jag tagit med uppblötta russin med digestivesmulor på.

Jordnötssmöret funkade. Inga råttor efter att jag tagit ett par.

Nu har de återkommit och bara idag har jag kremerat två. (slänger dem i elden i spispannan)
Har inga lortar i skåp och på bänkar. Men döda i fällan under vasken.
Hurdana fällor har du?
Tror att jag har en råtta i huset men fångar bara möss...

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka