R
Raderad medlem 320
Förlåt men min dyslexi hjärna hundrade varför man skulle behöva ett bett för en mus och hur litet skulle det vara!
Men nu när jag fattade vad det handlar om så Dumle!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vart flyr dom?Såg denna annons, men vet inte om det finns i handeln än och om det är så bra som det sägs.
Man kan ju alltid hoppas att rådisarna tar till flykten permanent.
Fast någonstans ska de ju ta vägen......
https://www.norran.se/native/artike...u-flyr-rattorna-fran-hans-uppfinning/rx70koyl
Till någon stans i närheten där de fortsätter att föröka sig. Jag undrar lite om man inte får iofs råttfritt i sin källare - men en koloni på tomten som det långsiktiga resultatet?Men vart flyr dom?
Precis min tanke.Till någon stans i närheten där de fortsätter att föröka sig. Jag undrar lite om man inte får iofs råttfritt i sin källare - men en koloni på tomten som det långsiktiga resultatet?
Räckvidd 40 kvadratmeter, då ska man ha ett par för att hålla t.ex. en lada ren
Så många frågor på denna annons.Såg denna annons, men vet inte om det finns i handeln än och om det är så bra som det sägs.
Man kan ju alltid hoppas att rådisarna tar till flykten permanent.
Fast någonstans ska de ju ta vägen......
https://www.norran.se/native/artike...u-flyr-rattorna-fran-hans-uppfinning/rx70koyl
svaret är nejSå många frågor på denna annons.
Kan vi höra ljudet? Irriterar det katter och hundar?
Dom verkar inte forskat nått på detsvaret är nej
Jag har en här hemma, inte hört den o hundarna verkar inte reagera hellerDom verkar inte forskat nått på det
Jag är tveksam till såna där grejer jaJag har en här hemma, inte hört den o hundarna verkar inte reagera heller
Låter toppenJag har en här hemma, inte hört den o hundarna verkar inte reagera heller
Vet inte märke, men tror att en granne har en musavskräckande apparat. Jag hör den tydligt, hunden också. Väldigt störande ljud, jag förstår inte hur de är där. Tror dock att hörseln försämras med åldern, så mycket möjligt att det förklarar saken lite.Så många frågor på denna annons.
Kan vi höra ljudet? Irriterar det katter och hundar?
Ridskolan har och jag hör iaf inget.Jag har en här hemma, inte hört den o hundarna verkar inte reagera heller
Inga möss har gått i mina fällor. Bara råttor.Så besviken, köpte "dyrt" jordnötssmör, har riggat.. 6-7 fällor i garaget ute och tagit en pytteliten mus.Med tanke på mängden avföring borde jag tagit minst 14 vill jag påstå
![]()
Hurdana fällor har du?Jordnötssmöret funkade. Inga råttor efter att jag tagit ett par.
Nu har de återkommit och bara idag har jag kremerat två. (slänger dem i elden i spispannan)
Har inga lortar i skåp och på bänkar. Men döda i fällan under vasken.