Bästa produkterna för slitet hår

Bukefalos 30 år!

Gimlan

Trådstartare
Jag har ett rejält slitet hår så skulle vilja ha tips på bra produkter som åtminstone kan maskera det slitna så gott det går. Gillar leave in produkter, men alla tips är välkomna :)

K18 kan ju faktiskt reparera skadat hår, enda produkten i världen som kan det mig veterligen. :) Dyr men fungerar!

Annars är det väl klassikerna:
- Pre-oil i längderna innan schamponering
- Bra balsam/inpackning (kerastase discipline eller wonderbalm funkar bra för mitt frissiga och torra hår)
- Använda en bra fuktprodukt med värmeskydd (även här funkar kerastase discipline bra för mig men har inte forskat supermycket efter alternativ)
- Föna håret torrt efter tvätt då vattenexponering skadar håret (i samma andas barn inte vattenexponera håret mer än nödvändigt, t ex uppsatt vid bad etc)
- För att nå the extra mile så är väl microfiberduk istället för frotté och silkesörngott istället för bomull en bra idé.

Det handlar alltså om ett fåtal produkter och istället mer om handhavandet för att få ett riktigt välmående hår. :)

Jag har några partier i mitt hår som är hopplöst på att trassla ihop sig. Jag har provat flera olika schampo, balsam och leave in-produkter (hyfsat låg prisnivå) men har insett att det som funkar bäst är egna märkesvaror (schampo o balsam) från den apotekskedja där jag jobbar.

Nyckeln för mig var en kombo av Kitsch risproteinbars för schampo och balsam (och en annan för ansikte, men det hör inte hit :D ), och L'anza hårolja efter tvätt. Sedan jag bytte till det har jag typ 0 kluvna toppar, jämfört med innan då kanske en tredjedel av alla strån var det.

Mitt hår är hemskt (har alltid varit frizzigt och slitet, men nu har klimakteriet gjort det sju resor värre). @Modest eller någon annan som vet: Är det någon idé att testa tex bara shampot från K18, tror ni? Eller måste man gå all in? Jag är en person som inte alls är intresserad av skönhetsprodukter/-procedurer, men om det gått att, på ett mycket enkelt vis, få håret att se liiite mindre hemskt ut hade jag blivit glad. :p

Mitt hår är hemskt (har alltid varit frizzigt och slitet, men nu har klimakteriet gjort det sju resor värre). @Modest eller någon annan som vet: Är det någon idé att testa tex bara shampot från K18, tror ni? Eller måste man gå all in? Jag är en person som inte alls är intresserad av skönhetsprodukter/-procedurer, men om det gått att, på ett mycket enkelt vis, få håret att se liiite mindre hemskt ut hade jag blivit glad. :p

Jag tror mer på K18 leave in produkten i så fall! :)

Men klimakteriet låter ju mer som hormonell påverkan inifrån, kanske nioxinserierna kan vara något i så fall?

Skulle (som frisör) rekommendera Olaplex på salong, följt av hemmabehandling, alternativt keratinbehandling (också på salong). Successivt klippa topparna om du inte vill köra kortare ett tag. Ovan nämnda behandlingar kan göra en del men att helt reparera bindningar i håret är mycket att önska. Kluvna toppar, tenderar att leta sig uppåt.

Köpte tillslut Nioxinprodukterna (trots att jag hittade en del skräckberättelser om folk som typ tappat allt hår när de testat)… Men Buke kan ju inte ha fel, tänkte jag. :p Har använt i lite mer än en vecka nu och tycker faktiskt det gör skillnad. Håret känns mindre ”frizzigt” - återfuktat liksom (men inte alls på ett flottigt vis). Jag tappar mindre hår också, det fastnar mycket mindre hår i borsten tex. Nästan inget alls faktiskt. En del ramlar av vid tvätt, men mindre än förut. Det där leave in-skummet gör först håret lite läskigt, men det går bort om man borstar igenom det efter det har torkat. Återstår att se om det fortsätter så här, det tar ju lång tid att verkligen se något riktigt resultat. I vilket fall, tack för tipset, @Modest ! :)

Köpte tillslut Nioxinprodukterna (trots att jag hittade en del skräckberättelser om folk som typ tappat allt hår när de testat)… Men Buke kan ju inte ha fel, tänkte jag. :p Har använt i lite mer än en vecka nu och tycker faktiskt det gör skillnad. Håret känns mindre ”frizzigt” - återfuktat liksom (men inte alls på ett flottigt vis). Jag tappar mindre hår också, det fastnar mycket mindre hår i borsten tex. Nästan inget alls faktiskt. En del ramlar av vid tvätt, men mindre än förut. Det där leave in-skummet gör först håret lite läskigt, men det går bort om man borstar igenom det efter det har torkat. Återstår att se om det fortsätter så här, det tar ju lång tid att verkligen se något riktigt resultat. I vilket fall, tack för tipset, @Modest ! :)

Vad kul att höra! Så lite :)

Jag äääälskar La’dore wonderbalm och deras hårolja! Använder wonderbalmet i duschen som en inpackning, tar sedan jättelite som leave in och så i med lite olja sen. Mitt risiga hår har blivit riktigt fint faktiskt! Försökt få alla mina vänner att köpa i alla fall inpackningen, är helt såld och man skulle kunna tro att jag är sponsrad. 😂 (Obs är ej det.) Försöker också blåsa håret när jag duschat men det är inte alltid jag ids.

Sen har jag också Dr Ceuracle Scalp DX scaling schampo som mitt hår och min hårbotten också gillar otroligt mycket.

Jag äääälskar La’dore wonderbalm och deras hårolja! Använder wonderbalmet i duschen som en inpackning, tar sedan jättelite som leave in och så i med lite olja sen. Mitt risiga hår har blivit riktigt fint faktiskt! Försökt få alla mina vänner att köpa i alla fall inpackningen, är helt såld och man skulle kunna tro att jag är sponsrad. 😂 (Obs är ej det.) Försöker också blåsa håret när jag duschat men det är inte alltid jag ids.

Sen har jag också Dr Ceuracle Scalp DX scaling schampo som mitt hår och min hårbotten också gillar otroligt mycket.

Här är en till wonderbalm-älskare!! Har håroljan värmeskydd? Är lite för lat för fler steg i hårrutinen 😅

Här är en till wonderbalm-älskare!! Har håroljan värmeskydd? Är lite för lat för fler steg i hårrutinen 😅

Nej den har inte värmeskydd tyvärr. Ska införskaffa ett sådant också till mitt stackars hår. :angel: Inte konstigt att det är risigt egentligen med tanke på hur jag behandlar det. :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka