Bästa ridtightsen?

Bukefalos 30 år!

Jag har två par Equestrian Essentials köpta på rejäl rea och älskar dem!!!
De har "riktig" linning och är lagom klistriga tycker jag.
Jag är storlek 38/40 och lite kurvig.
Har ett par Uhip i storlek XS men de blir för stora med rejält Gällivarehäng efter max två dagar efter tvätt... :meh:

Men jag har även hört många som är nöjda med Zaczess så hade jag inte föredragit Maya Delorez grip så mycket hade jag nog faktiskt testat ett par såna.

Men jag har även hört många som är nöjda med Zaczess så hade jag inte föredragit Maya Delorez grip så mycket hade jag nog faktiskt testat ett par såna.
Har också zacsess som hängt med i flera år. Har två par jag köpte 2020 som jag velat byta ut men dom är hela än så vill inte kasta dem🙈 Gripen är så gott som slut och de är lite väl stretchiga nu kanske🤷🏼‍♀️ och ser ju väl använda ut, men de är dom som används mest också.

Kl
Har MD function, performance och compression. Function är toppen! Men compression är för tjocka och åker ner på mig. Performance är nog bland de bästa, men jag hatar att de bara har en ficka eftersom jag alltid har lypsyl, nässpray och AirPods med mig förutom mobilen. Tappade ur aiprodsen ifjol när jag tog upp mobilen så de blev överkörda på grusvägen 🔫

Har också zacsess som hängt med i flera år. Har två par jag köpte 2020 som jag velat byta ut men dom är hela än så vill inte kasta dem🙈 Gripen är så gott som slut och de är lite väl stretchiga nu kanske🤷🏼‍♀️ och ser ju väl använda ut, men de är dom som används mest också.

Kl
Har MD function, performance och compression. Function är toppen! Men compression är för tjocka och åker ner på mig. Performance är nog bland de bästa, men jag hatar att de bara har en ficka eftersom jag alltid har lypsyl, nässpray och AirPods med mig förutom mobilen. Tappade ur aiprodsen ifjol när jag tog upp mobilen så de blev överkörda på grusvägen 🔫
Håller med. Jag har alltid både mobil och nycklar med mig när jag rider, och framför allt på sommaren när man inte vill eller kan ha jacka är det guld att ha två fickor. Så därför är Function de som passar mig bäst ur det hänseendet. Men gillar att Performance har hällor för skärp om man skulle behöva. I vinterridbyxorna måste jag ha det, för annars är de för stora.

Håller med. Jag har alltid både mobil och nycklar med mig när jag rider, och framför allt på sommaren när man inte vill eller kan ha jacka är det guld att ha två fickor. Så därför är Function de som passar mig bäst ur det hänseendet. Men gillar att Performance har hällor för skärp om man skulle behöva. I vinterridbyxorna måste jag ha det, för annars är de för stora.
Har ett par vita performance också och det är perfekt för då behöver jag inte lasta fickorna fulla 🤣
Älskar den annars. Men den jäkla enda fickan förstör.

Märkligt. Jag har, som andra i tråden, haft i flera år och de är i jättefint skick.
Jag och dottern har flera par Function "mellan oss" och de äldsta är över fem år och väldigt flitigt använda. Inte ett enda par har gått sönder (förutom ett par som var med om en elak avramling på grus men det tycker jag inte riktigt räknas). Personligen uppskattar jag också att de går att köpa helt oskodda, för jag gillar inte klister alls.

Edit: Sorry, blev lite felciterat...

Jag älskar att Cavallo och Ariat Eos har bilnyckelficka med dragkedja i svanken - och dubbla mobilfickor vill jag också ha.

Jag, som ser ut som en boll på ben (stl 46-48), har Börjes egna ridtights (Kingston) som funkar bra på mig. De har skapat ett nytt namn på sina egna produkter nu, men jag tror att det är samma byxa i grunden.

Nu så gillar jag inte riktigt silikon (oftast, vissa är okej) så just nu har jag nästan enbart Bohemian horse.
Deras yogins (inte all year) är väldigt stretchiga.
Tyvärr verkar vissa modeller vara lite längre nu, så jag fick vika dem några cm. MEN de har stor mesh nere i benet så det blir inte bylsigt. Och de är väldigt tunna.
Jag är 162cm.

Nu så gillar jag inte riktigt silikon (oftast, vissa är okej) så just nu har jag nästan enbart Bohemian horse.
Tyvärr verkar vissa modeller vara lite längre nu, så jag fick vika dem några cm. MEN de har stor mesh nere i benet så det blir inte bylsigt. Och de är väldigt tunna.
Jag är 162cm.

Alltså, några märken har sådant material I byxorna att de går att klippa av utan att riskera att kanten repar sig, oavsett användning (och utan att man behöver sy kanten). Jag föredrar nog de varianterna, så det blir inte bylsigt alls.

Men bäst är ju när man slipper fixa alls

Jag är 162cm.
Jag har funderat lite på ett par såna, men så tänker jag på de hemska mocksskodda ridbyxor man hade i ungdomen (som blev superstela och inte hade stretch alls) och tvekar lite. Hur är de i storlekarna?

Jag har funderat lite på ett par såna, men så tänker jag på de hemska mocksskodda ridbyxor man hade i ungdomen (som blev superstela och inte hade stretch alls) och tvekar lite. Hur är de i storlekarna?
Alltså de är inte som riktig mocka, mycket mjukare material.
Förväntar man sig mocka med sådant riktigt gammaldags tvärstoppmockagrepp blir man kanske besviken men jag gillar dem. Lagom grepp för mig som inte gillar vissa typer av silikon.

Tycker de vanliga är väldigt stretchiga. Jag har strl 44-46 i byxor, ganska mycket höfter och mage och kan ha både L och XL.

All yeartightsen har styvare passform i och med fodret, men som vanliga ridbyxor förr. De har jag XL i.
All year provade jag ut på SIHS förra året, vet ej om de åker på andra evenemang med om man vill prova.

Jag gick en långpromenad i skogen upp på ett berg efter jag gjort klart hästarna idag, med ett par knäskodda Ohio tights jag köpte på makalös rea för något år sen. Använder egentligen aldrig knäskodda men köpte dom exakt av denhär anledningen, slippa byta för att promenera.
Dom satt fantastiskt 😍 gillar dem bättre än mina Maya delorez helt klart.
Ska beställa hem ett par helskodda nu när det är 20%. Blir nog mörkgråa för det har jag inga! 👍🏻

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka