BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Nja. Det kan sÀkert vara sÄ, men jag har aldrig upplevt det sÄ nÀr jag varit kÀr. Jag har helt klart tÀnkt pÄ personen mycket och velat vara nÀra mycket, men besatthet har jag aldrig kÀnt.

Jag kan sÀga att de gÄnger jag verkligen varit besatt (som vuxen) har det inte varit kÀrlek som varit den förhÀrskande kÀnslan :angel: Det Àr bra att lÀra sig skillnaden pÄ kÀr och kÄt :D

Eh, nej. KÀrlek kommer i mÄnga former... men det sista en tÀnker pÄ nÀr det gÀller kÀrlek Àr sin ekonomi.
Fast det var han som tog upp det frÄn första början? Att det skulle underlÀtta för mig. Plus att vi ju vill vara med varandra.
DÀremot ser jag vÀldigt mÄnga fördelar med separata boenden.

Det mÀrks vÀl pÄ trÄden att han Àr mycket i mina tankar. Annars hade jag inte skrivit om honom.
Jag tycker absolut att du "lÄter" kÀr nÀr du skriver om honom, utifrÄn min definition av ordet... Ànda tills du börjar prata om att flytta ihop och det blir vÀldigt praktiskt (det Àr inget fel i det, men rsonemanget runt ekonomin och allt kÀnns som nÄgonting annat Àn förhÄllandet mellan er.). Generellt har det vÀl gÄtt JÀttefort? Kanske avvakta en stund till?

Fast det var han som tog upp det frÄn första början? Att det skulle underlÀtta för mig. Plus att vi ju vill vara med varandra.

Det i sig skulle vara en varningsflagg för mig. Ni har inte trÀffats sÄ lÀnge och blir du ekonomiskt beroende av honom Àr det betydligt svÄrare att bli av med honom. Dvs det kan mycket vÀl vara en strategi av honom för att kunna kontrollera dig.

Jag tycker absolut att du "lÄter" kÀr nÀr du skriver om honom, utifrÄn min definition av ordet... Ànda tills du börjar prata om att flytta ihop och det blir vÀldigt praktiskt (det Àr inget fel i det, men rsonemanget runt ekonomin och allt kÀnns som nÄgonting annat Àn förhÄllandet mellan er.). Generellt har det vÀl gÄtt JÀttefort? Kanske avvakta en stund till?
HÄller verkligen med dig hÀr!
Jag kanske mĂ„ste landa lite i att jag kanske Ă€ndĂ„ Ă€r kĂ€r trots allt đŸ€”

ÄÀÀÀÀÀÀh! NĂ€, drabbar det min ekonomi sĂ„ tĂ€nker jag helt klart ett varv till, som vuxen sĂ„ kan man jobba o tjĂ€na egna pengar.
MÄnga varv tÀnkt pÄ detta. Har planer. TyvÀrr gick det inte att genomföra förra Äret för mÄdde för dÄligt i kroppen. Men i höst blir det av pÄ riktigt.
Sen har tankarna börjat snurra mer om jag skulle testa söka jobb. Bli anstÀlld alltsÄ. TÀnkte kunde vara kul med kollegor ocksÄ. Och ha en lön som kommer in regelbundet.
Kombinera med det jag gör nu.
Bara det inte blir för mycket.
Har svĂ„rt med lagom ibland 😳

`Men varför sÄ brÄttom?
Det Àr en rÀtt ny relation, rÀcker det inte att ni bra Àr hos varandra (Àven om det blir mycket tid) och har egna boenden och egna liv kvar var för sig medan ni ser hur relationen utvecklas.

Och sÀrskilt nÀr du har egna behov, visst bagage m.m. att tÀnka pÄ. Tar du tillrÀckligt vÀl hand om att ge dig sjÀlv lugn, trygghet och stabilitet nu?

ÄÀÀÀÀÀÀh! NĂ€, drabbar det min ekonomi sĂ„ tĂ€nker jag helt klart ett varv till, som vuxen sĂ„ kan man jobba o tjĂ€na egna pengar.

Nu tĂ€nkte jag snarast pĂ„ den som tĂ€nker förbĂ€ttra sin ekonomi... Är ekonomin en faktor för att inleda ett förhĂ„llande Ă€r det rejĂ€lt skevt.

AlltsÄ jag kÀnner starkt attraktion till honom. Men inte bara. Det Àr nÄgot mer. Betydligt viktigare.
Jag tycker att det Àr helt ok att gÄ djupare in i förhÄllanden oavsett hur man kan etikettera sina kÀnslor, för just att veta vad man kÀnner och sÀtta etiketter pÄ det Àr (som vi ser i trÄden) klurigt. Och det kÀnns verkligen inte konstigt att du, som Àgnat sÄ mycket tid Ät att slippa kÀnns, har lÄngt till att kÀnna en sÄ stark och djup kÀnsla som det ÀndÄ Àr att vara kÀr eller förÀlskad. (FörlÄt om jag hobby-psykologiserar vÀl mycket hÀr.)

NÀr du skriver din definition blir det ocksÄ tydligt att den skiljer sig lite frÄn dem i trÄden som sÀger att man mÄste vara kÀr (enligt deras definition, inte din) för att kunna flytta ihop.

Visst Àr det klokt att tÀnka efter ett varv eller fem inför ett sÄ stort beslut, sÀrskilt om man vet med sig att det Àr lÀtt för en att vara följsam andras snarare Àn sina egna behov och intentioner, eller att man har lÀtt att hamna i komplicerade situationer som man sedan inte riktigt orkar följa sin egen kompass ut ur. SÄ DET kan jag verkligen peppa dig till, att göra det du tror Àr bra för en sund och Àrlig relation, för StörstaLilla och för din nykterhet. Men att det skulle vara just att du mÄste vara kÀr pÄ det sÀtt du tolkar det, vilket (vad jag förstÄr pÄ din beskrivning) Àr nÀstan synonymt med besatt, det kan jag inte se. Alls.

Senast Àndrad:
KÀr Àr nÀr man bara tÀnker pÄ den personen och blir helt besatt. Jag blir aldrig sÄn.
Det dÀr kallar jag tonÄrsförÀlskelse

Men oavsett vad man kallar det Àr det bara du som vet vad du kÀnner. Och du behöver inte sÀtta en etikett pÄ det för andras skull.

Men utifrÄn trÄden sÄ framstÄr att lÄta J flytta in mer som ett ekonomiskt beslut Àn att du vill dela tillvaron pÄ heltid med honom? Och det Àr det snarare Àn om man kallar det kÀr eller nÄgot annat som jag tror folk reagerar pÄ

Varför vill DU att ni ska flytta ihop. Skit i vad han tycker. Om du fick bestÀmma sjÀlv vad skulle du vilja dÄ? DET Àr vad du ska göra. Och det lÄter mer som det Àr sÀrbo du vill?

Om J ska kunna kÀnna att ditt hus ocksÄ Àr hans hem sÄ bör han vÀl fÄ flytta in med sina saker ocksÄ, tÀnker jag. I annat fall Àr han bara en underhyresgÀst som fÄr betala för allt möjligt men inte boa in sig ordentligt.

Jag hÄller med flera hÀr - vÀnta med att flytta ihop.

`Men varför sÄ brÄttom?
Det Àr en rÀtt ny relation, rÀcker det inte att ni bra Àr hos varandra (Àven om det blir mycket tid) och har egna boenden och egna liv kvar var för sig medan ni ser hur relationen utvecklas.

Och sÀrskilt nÀr du har egna behov, visst bagage m.m. att tÀnka pÄ. Tar du tillrÀckligt vÀl hand om att ge dig sjÀlv lugn, trygghet och stabilitet nu?
Jo nÀsta mÄnad har vi kÀnt varandra ett halvÄr. Det Àr ju ingenting egentligen. KÀnns dÀremot som betydligt lÀngre.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och rĂ„d