BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Jag mÄste bestÀlla medicinen idag. Skriver hÀr för att Äterkomma nÀr jag gjort det. Annars fÄr jag inte skriva en endaste mening till.
Tack dÄ Àr det klargjort.

Det Àr inte ett nederlag men insett att detta Àr ingen bra tid att sluta pÄ. UngefÀr ett Är sedan jag tog ett Äterfall och det var liknande hur jag mÄr nu och hur tankar och kÀnslor snurrar.
Vi behöver ha en lugn och trygg höst.

Jag mÄste bestÀlla medicinen idag. Skriver hÀr för att Äterkomma nÀr jag gjort det. Annars fÄr jag inte skriva en endaste mening till.

Det Àr inte ett nederlag men insett att detta Àr ingen bra tid att sluta pÄ. UngefÀr ett Är sedan jag tog ett Äterfall och det var liknande hur jag mÄr nu och hur tankar och kÀnslor snurrar.
Bra beslut ❀

Vad klokt och bra resonerat!

Bra Karamellen <3
Du Àr klok!

Heja dig! Klokt resonerat.

Kan det vara sĂ„, nu nĂ€r det blev motigt att mĂ„sta bestĂ€lla och hĂ€mta ut medicin pga att det svajar lite, att det ger anledning att framĂ„t besluta att endast övervĂ€ga pausa medicinen om du har gott om den i skĂ„pet och har kvar uttag pĂ„ receptet (och pratat om det i förvĂ€g med dina kontakter)? En sĂ„dan tanke att sluta kommer kanske i lĂ€gen som Ă€r instabila och det Ă€r SVÅRT att förmĂ„ sig bestĂ€lla och hĂ€mta ut. Det Ă€r andra sidan av myntet att inte ha alkohol hemma; alltid ha medicinen hemma? Det ger samma effekt; minska triggning och sĂ€nka tröskeln att ”göra rĂ€tt”, agera för stabilitet. Bara en tanke.

Ibland funderar jag pÄ att leva sjÀlv. Men det pendlar. För- och nackdelar med allt.
J Àr en fin mÀnniska pÄ mÄnga sÀtt. Men ibland blir han lite för inpÄ mig.
Vet inte hur jag ska skriva. Men sÄnt stör mig ocksÄ.
Exempel frÄn tidigare:
Jag var trött och pÄ allmÀnt dÄligt humör. Funderade pÄ att trÀffa en vÀninna och hitta pÄ nÄgot med henne. NÄgon aktivitet och hade en grej jag skulle frÄga henne om hon ville gÄ tillsammans med mig.
VarpÄ han sÀger nÄgot minns inte exakt hur han formulerade sig. Men att han skulle vara med oss.
Jag fattade ingenting. VadÄ ska han hÀnga pÄ :crazy:
Jag sa dÄ att nej jag vill inte ha med dig och det ifrÄgasattes och jag blev tvunget att förklara varför.
SÄnt stör mig. Att han bara inte kan acceptera det utan att jag mÄste ha vÀrldens förklaring till allt möjligt.
Jag orkar inte med sÄnt.

Har du satt dig ner med J och förklarat att du behöver mycket utrymme? PĂ„ din beskrivning tycker jag att han lĂ„ter... ja, efterhĂ€ngsen, men jag Ă€r sjĂ€lv typen som behöver enormt mycket egentid. Är man sĂ„ fĂ„r man nog pĂ„ ett hörn acceptera att det inte kommer funka i lĂ€ngden med en partner som vill ha jĂ€ttetĂ€t kontakt och göra allt tillsammans.

Men att han ifrÄgasÀtter ditt nej och att du vill göra nÄnting utan honom hade jag faktiskt blivit förbannad pÄ. Ska man snÀlltolka det sÄ kanske det kommer sig av omtanke för att han vet att det Àr svajigt just nu men det Àr ÀndÄ ett skumt beteende.

Klok insikt! ❀

Ibland funderar jag pÄ att leva sjÀlv. Men det pendlar. För- och nackdelar med allt.
Exempel frÄn tidigare:
Jag var trött och pÄ allmÀnt dÄligt humör. Funderade pÄ att trÀffa en vÀninna och hitta pÄ nÄgot med henne. NÄgon aktivitet och hade en grej jag skulle frÄga henne om hon ville gÄ tillsammans med mig.
VarpÄ han sÀger nÄgot minns inte exakt hur han formulerade sig. Men att han skulle vara med oss.
Jag sa dÄ att nej jag vill inte ha med dig och det ifrÄgasattes och jag blev tvunget att förklara varför.
SÄnt stör mig. Att han bara inte kan acceptera det utan att jag mÄste ha vÀrldens förklaring till allt möjligt.
Jag orkar inte med sÄnt.
Det Àr helt normalt frÄn dig. Respektive Àr inte med pÄ allt man gör, och det behöver bÄda vara ok med.

Exempel frÄn tidigare:
Jag orkar inte med sÄnt.

FörstÄr dig helt.
Att vara ett par betyder inte att man Ă€r en enhet som gör allt tillsammans. Det ska du inte ens behöva förklara 😒

TvÄ dagar med att slÀcka brÀnder.
J tog till och med ledigt för att hjĂ€lpa mig. SĂ„ nu Ă€r allt *peppar peppar* đŸŒ¶ïž i fas.

Jag vill göra nÄgot kul idag. Blir sÄ uttrÄkad av att inte ha mycket att göra. Inte sÄ sugen pÄ mer jobb idag heller. Finns annars alltid saker att göra.
SĂ„ frĂ„gan Ă€r vad vi ska hitta pĂ„. En utflykt kanske đŸ€”

Jag vill hÀlsa pÄ grisar idag!
Men vem har sÄdana pÄ rimligt avstÄnd?
NÄgon 4H gÄrd kanske.
Kommer bara pÄ en person i nÀrheten men honom vill jag inte Äka till.

Det blev grisar!
Dock hade de siesta men nÄgon blev vÀldigt glad ÀndÄ :D
Innan dess var vi hos ett par med gÄrd, mÄnga hÀstar och inackorderingar.
SÄ mycket stall- och hÀstprat men Àven om familj och dittan och dattan.
BÄda verkade vÀldigt trevliga och enkla. J som kÀnner mannen i familjen.
Jag gillar snoka runt i andra stall :p

Ok dags för ventilen

Ibland kÀnns det som att jag gör saker större Àn de behöver vara. Just nu har J bett mig om att fÄ en kod till huset. Detta för att han ska kunna komma in om det Àr lÄst. Om vi tex varit pÄ nÄgot och jag inte gÄr in pÄ en gÄng.
AlltsÄ att han ocksÄ kan komma in utan att jag mÄste lÄsa upp.
Jag förstÄr absolut resonemanget men det tar emot. Jag tror det Àr en form av rÀdsla.
Problemet Àr ocksÄ att jag redan sagt absolut. Sen har jag inte verkstÀllt nÄgot. Han har inte fÄtt nÄgon kod.
Hade inte detta med babymonitorn hÀnt hade det varit lÀttare.
Nu tar det emot. Jag orkar inte med tjafs. Och nÀr jag vÀl gett ut en kod kommer det bli tjafs om jag kÀnner behov av att ta bort tillgÀngligheten sen.
Nej jag orkar inte. Det kÀnns inte bra.
Varför Ă€r jag sÄ  rĂ€dd?

Ok dags för ventilen

Ibland kÀnns det som att jag gör saker större Àn de behöver vara. Just nu har J bett mig om att fÄ en kod till huset. Detta för att han ska kunna komma in om det Àr lÄst. Om vi tex varit pÄ nÄgot och jag inte gÄr in pÄ en gÄng.
Jag förstÄr absolut resonemanget men det tar emot. Jag tror det Àr en form av rÀdsla.
Problemet Àr ocksÄ att jag redan sagt absolut. Sen har jag inte verkstÀllt nÄgot. Han har inte fÄtt nÄgon kod.
Nu tar det emot. Jag orkar inte med tjafs. Och nÀr jag vÀl gett ut en kod kommer det bli tjafs om jag kÀnner behov av att ta bort tillgÀngligheten sen.
FortsÀtt vara försiktig och vaksam! Du ska inte ge ut koden mot din vilja. Du kan bra sÀga att du förhastade dig och att det inte (Ànnu) kÀnns rÀtt att ge koden till honom.
Du har Ps övertramp i fÀrskt minne och som en god lÀrdom. Lita pÄ din magkÀnsla och lÄt ingen trampa pÄ dig eller rafsa Ät sig av din "privacy".

Ok dags för ventilen

Om ni varit ute tillsammans pÄ nÄgot sÄ kan han ju be dig lÄsa upp om det Àr sÄ. KÀnns det inte bra att ge honom koden sÄ ska du inte göra det. Accepterar han inte det Àr det en stor röd varningsflagga

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

AllmÀnt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!
  • Arbetsintervju

Barn