BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

En grej jag tÀnkte pÄ. Med J har jag varit öppen med redan pÄ en gÄng nÀstan om alla turer hit och dit. Rehab, anmÀlan och beroende mm. Och annat.
Medan med bilmekanikern (ursÀkta dÄligt alias) sÄ har förvisso sagt tidigt att jag inte dricker och inte tÄl alkohol.
Men hÀr mÀrkte jag nyligen hur viktigt det Àr att vara tydlig.
Vi pratade i telefon om dagen och dittan och dattan. Sen berÀttade han att han fÄtt öl. Eller köpt minns inte. Men iaf hemgjord öl.
Jag frÄgade om han dÄ skulle ta en öl. Nej det skulle han inte utan kanske nÀsta gÄng jag kommer.
Jag sa att jag inte dricker öl.
Det visste han redan.
SÄ dÄ var jag tvungen att sÀga att jag blir dum i huvudet av alkohol.
Han skrattade och sa â€Ă€r det sĂ„â€
Och sen att det rÀcker med en öl.
Och eftersom han tydligen inte fattade dÄ ens sÄ sa jag Ànnu tydligare.
AlltsÄ jag Àr en alkoholist. Min farfar var alkoholist (iofs kanske onödig info)
Jag kan inte dricka en öl eller ett glas vin.
Ger du mig en flaska vin dricker jag mest troligt upp den sjÀlv. Och kommer krÀva drinkar ocksÄ förmodligen.
DÄ blev han tyst. Vi bytte Àmne. Jag tror poletten trillade ner.
Ska Àven be honom inte ha de dÀr ölen synliga nÀr jag kommer.
KĂ€nner noll sug men utifall.
Fantastiskt bra jobbat, sÄ fint att lÀsa att du tar hand om dig bÀttre nu, och att du kan vara Àrlig med andra sÄ det underlÀttar för dig! Starkt med tvÄ Ärs nykterhet ocksÄ, grattis!

Kan kÀnna att tiden inte riktigt rÀcker till för allt jag vill och borde göra.
IgÄr fick jag en del gjort sÄ det Àr bra. Men huvudvÀrk större delen av dagen och ljus- och ljudkÀnslighet. Det var ingen hit. Brukar inte ha sÄnt. Iaf vÀldigt sÀllan.
SlÀppte lite i skogen.
Naturen Àr bÀsta medicinen helt klart.

KÀnns som att jag borde vara överallt samtidigt. Idag ska jag försöka sÀga nej. Borde vara hemma och fokusera pÄ olika sysslor. Mest trÀdgÄrden. Och dÄ vill jag inte ha besök. Vill hÄlla pÄ sjÀlv helst. Eller ja sjÀlv och sjÀlv. Största fÄr hÄlla mig sÀllskap sÄklart. Men annars.
Men dagen har nyss börjat. Vi fÄr se.

Alla tomater i vÀxthuset och planterade! Fullt pÄ med jord och gödsel.
LikasÄ gurka. Vattensystemet pÄ plats. Lagat ett fönster som lossnat. Tog dit bord och stolar.
Fixat med tvÄ pallkragar ute.
Ska fortsÀtta senare idag.
SĂ„ himla mysigt fĂ„ pyssla utan stress 😍

Har ett problem. Eller problem och problem Àr det inte sÄ direkt. Men velar hit och dit.
Det Àr redan juni. Juli vill jag Äka ivÀg en vecka helst. Det gÄr att ordna men nu till problemet.
Vem ska jag Äka med?!
TÀnker det mest naturliga Àr att Äka med J men Bilmeck har frÄgat mig om vi ska Äka nÄnstans i sommar och jag sÀger ju dÄ sÄklart helt fel som att ja absolut det gör vi!
:banghead:
Möjligen det gÄr Äka en kortare svÀng nÄnstans ocksÄ.
Men jag vet inte. Detta med att planera allt hit och dit.
Det kÀnns mer naturligt med StoraLilla, J och jag. Mer okomplicerat möjligen.
Är irriterad pĂ„ mig sjĂ€lv för att jag gillar bĂ„da och hatar att vĂ€lja.
De tvÄ kÀnner ju inte alls till varandra. Jag tÀnkte att jag skulle fastna mer för nÄgon Àn den andra. Men jag vill ha bÄda.
Suck.

Nu har jag precis tackat nej till att fira midsommar med J och hans vÀnner. Nu ville J endast fira med mig dÄ istÀllet. Det funkar ju.
Men jag kÀnner att det Àr dumt fira med folk jag inte kÀnner. Det Àr sÀkert inget fel pÄ dem men jag vill inte riskera hamna i sÀllskap dÀr det dricks alkohol. Vilket midsommar Àr.
En högtid dÀr det Àr helt ok att dricka tills man inte vet vem man pratar med ens.
Nej tack.

Även om det förmodligen dricks ”normalmycket” sĂ„ kĂ€nns det Ă€ndĂ„ inte roligt behöva vara i en sĂ„dan miljö med folk jag inte kĂ€nner. Som sagt jag har ingen aning om hur de Ă€r. Dumt ta reda pĂ„ det en sĂ„dan helg.

Nu har jag precis tackat nej till att fira midsommar med J och hans vÀnner. Nu ville J endast fira med mig dÄ istÀllet. Det funkar ju.
Men jag kÀnner att det Àr dumt fira med folk jag inte kÀnner. Det Àr sÀkert inget fel pÄ dem men jag vill inte riskera hamna i sÀllskap dÀr det dricks alkohol. Vilket midsommar Àr.
En högtid dÀr det Àr helt ok att dricka tills man inte vet vem man pratar med ens.
Nej tack.

Även om det förmodligen dricks ”normalmycket” sĂ„ kĂ€nns det Ă€ndĂ„ inte roligt behöva vara i en sĂ„dan miljö med folk jag inte kĂ€nner. Som sagt jag har ingen aning om hur de Ă€r. Dumt ta reda pĂ„ det en sĂ„dan helg.
Moget!! đŸ‘â€ïž

Nej tack.

Bra tÀnkt!

Blir sĂ„ glad att lĂ€sa dels att du Ă€r tillbaka hĂ€r, och dels hur fantastiskt lĂ„ngt du kommit pĂ„ din resa Karamellen. SĂ„ mĂ„nga kloka tankar och sĂ„ snĂ€ll du Ă€r mot dig sjĂ€lv! Heja dig!! â€ïžđŸŒŒ

Nej tack.

Helt rÀtt tÀnkt!! Ni kommer fÄ det supermysigt bara ni tre istÀllet!

Tack för sĂ„ fin respons hĂ€r 😍

———

Dagarna gÄr fort. KÀnner ÀndÄ att jag mÄr bra nu. BÀttre Àn pÄ lÀnge. Fast tröttheten Àr ofta nÀrvarande. Inte hela tiden men ofta.
Ska trÀffa en person nu pÄ fredag och tÀnkte dÄ sÀga att jag trÀffat nÄgon annan. TÀnker det rÀcker ta upp en person för att slippa krÄngla till allt i onödan.
Han Àr fin men jag kÀnner att om vi ska fortsÀtta hÄlla kontakten vill jag endast ha det pÄ kompisnivÄ och inget intimt alls.
Vi fÄr se vad han sÀger. Fin mÀnniska men ingen jag vill ha nÄgon relation med pÄ det sÀttet.
Sen har jag ju tvĂ„ andra huliganer tĂ€nkte jag sĂ€ga först đŸ€Ł
Ja ni vet. M har varit bortrest ett tag och sen sjuk sÄ vi har inte setts pÄ evigheter och endast haft lite kontakt i skrift. Det Àr allt.
Och jag har insett nu hur skönt det varit att ha en sÄn hÀr paus frÄn honom. JÀtteskönt faktiskt!
Han har sitt liv och jag har mitt. Nu kommer jag aldrig bli av med honom av olika omstÀndigheter och ja det Àr vad det Àr.
Han Àr ofta i mitt medvetande ÀndÄ.

Nyckeln till en organiserad klÀdkammare handlar om en ut- en in.
FĂ€rgkordinerat.
SÀsongsklÀder.
LÄdor med text vad det innehÄller.
Rensa. Men rensningen Àr inte lösningen. Det kÀnns bra för stunden. Man kÀnner sig duktig. Klapp pÄ axeln.

Lösningen Àr att inte tillÀgga grejer och klÀder.
DÄ mÄste det igen rensas.
Sen miljöaspekten sÄklart ocksÄ.
Det mesta har jag fÄtt. Men samma dÀr. Det Àr ok att tacka nej.
Sen ska en klÀdkammare vara fin. Det ska vara bling bling (inte överdrivet) och lukta gott. Det ska vara som en lyxigare boutique.

Nyckeln till en organiserad klÀdkammare handlar om en ut- en in.
FĂ€rgkordinerat.
SÀsongsklÀder.
LÄdor med text vad det innehÄller.
Rensa. Men rensningen Àr inte lösningen. Det kÀnns bra för stunden. Man kÀnner sig duktig. Klapp pÄ axeln.

Lösningen Àr att inte tillÀgga grejer och klÀder.
DÄ mÄste det igen rensas.
Sen miljöaspekten sÄklart ocksÄ.
Det mesta har jag fÄtt. Men samma dÀr. Det Àr ok att tacka nej.
Sen ska en klÀdkammare vara fin. Det ska vara bling bling (inte överdrivet) och lukta gott. Det ska vara som en lyxigare boutique.
Lycka till med det, min walk in closet har inte sett ut som nÄgon lyxbutik pÄ 10 Är :o
Spelar inge roll hur mycket jag stÀdar,rensar eller ordnar.

Tappade det i affÀren idag. Tog fel sorts potatis sen hjÀrnslÀpp och kunde inte koden vid betalning. Började grÄta lite först sen sprutade det. Orkade inte bry mig. HÄlla tillbaka nÀr det blir sÄ dÀr.
J var med
 sĂ„ han fick ju se en av mina mindre smickrande sidor 🙄
Himla fin Ă€r han ❀

Men jag tÀnker ocksÄ att det Àr inte hela vÀrlden att tappa det ibland. SÄ lÀnge det inte sker frekvent.
Det har varit mycket just nu pÄ flera omrÄden.
Jag försöker hantera det pÄ ett konstruktivt sÀtt. Som tex organisera hemma nÀr tid finns. Egentligen handlar det om att sortera det inre och hitta lugn.
TÀnker att det Àr sÄ mycket bÀttre Àn tex dricka. Hitta olika strategier.
SÄ lÀnge inte det ocksÄ gÄr till överdrift sÄklart.

Det hÀr Àr inte alls kul.
VĂ€rsta Ă€r Ă€ndĂ„ kommentaren ” tack för att du Ă€r Ă€rlig” nĂ€r jag precis ljugit om att jag inte trĂ€ffar nĂ„gon annan.
Sanningen kommer ÀndÄ komma fram sen. Den brukar ju göra det.
SjÀlvhatet sÀtter smÄ frön i mig.
Det Àr EXAKT sÄnt hÀr jag behöver en psykolog för. För jag fattar verkligen inte varför det blir sÄ hÀr.
Det Àr ju uppenbart nÄnting med mig som behöver Àndras pÄ.
Är verkligen ledsen. Ju lĂ€ngre tid det gĂ„r ju svĂ„rare Ă€r det att rĂ€tta till det.
Jag orkar inte leva ett dubbelliv. Vill leva ett helt vanligt jÀvla Svenssonliv!
NÄnstans tÀnkte jag att bara jag slutar dricka sÄ löser sig resten.
Det Àr faktiskt vÀrre att göra sÄhÀr som nykter Àn som i en dimma. Jag kan inte skylla pÄ nÄgot.

Deppig och arg.
Förbannade slÀktingar som bjuder alla i slÀkten förutom mig till min kusins barns student som var igÄr.
KÀndes olustigt igÄr. Idag nÀ det kÀnns inte ok!
JĂ€vla idioter. Vad ska jag ens med dem till.
Fattar inte vad jag gjort.
Och min morbror med fru som besöker dem men inte orkar Äka nÄgra mil till mig.
Är det för att jag inte dricker? Har jag gjort bort mig? Är jag hemsk??
Fattar inte men Àr tydligen sÄ oönskad sÄ nÄgon inbjudan var totalt onödigt. Jag kanske inte ens finns.
Borta.
Hej dÄ.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund