BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Ska oavsett rensa bort en del. Jag har inte köpt mycket. NÄgra enstaka möbler bara. Som sÀngen och tvÄ sidobord, nÄgra lampor och lite sÄnt. Resten Àr arv och fÄdda.
Det Àr blandade epoker. Konst och planscher om varannat.

Jag har ett stort behov av att vara sjÀlv. Mest det jag tÀnker pÄ.
Det slutar ofta med att jag till slut tröttnar sÄ vill av den anledningen helst bo sjÀlv.
RÀtt jobbigt. Och i och med era kommentarer hÀr Àr jag mer osÀker.

Jag har ett stort behov av att vara sjÀlv. Mest det jag tÀnker pÄ.
Det slutar ofta med att jag till slut tröttnar sÄ vill av den anledningen helst bo sjÀlv.
RÀtt jobbigt. Och i och med era kommentarer hÀr Àr jag mer osÀker.
VÀnta lite och landa i dig sjÀlv. :) Du vet, annars blir det liksom traktorn all over igen, tror du fattar vad jag menar. ;)

F ö tÀnker jag pÄ det hÀr med kÀr och besatt - jag levde med nÄn typ av besatthet frÄn bÄda hÄll i typ 12 Är och nej, det Àr inte kÀrlek utan just nÄgot som totalt tog över, jag kan likna det vid ett beroende kanske?
Oavsett vilket sÄ hade vi bÄda oerhört svÄrt att frigöra oss frÄn beroendet/besattheten och det tog faktiskt inte slut förrÀn han dog och vet du - efter den initiala sorgen sÄ Àr det faktiskt en befrielse.

Sens moral ;): Besatt = dÄligt, varma kÀnslor och pirr i magen = bra. :D

StörstaLilla Àr nu i en rÀtt krÀvande period. Hoppas det blir lÀttare snart. BÄde för henne och för mig.
Hon Àr i vanliga fall nÀstan alltid glad och sÄ men har de senaste tiden börjat grÄta och skrika om man inte ger henne det hon vill ha pÄ sekunden.
Hon ska vara överallt hela tiden.
Vill bara Àta det som de vuxna Àter.
ErsÀttningen gör jag ofta fel mÀngd av. Antingen blir det över eller sÄ gör jag för lite. Gör jag för lite kommer tÄrarna och skriken.
Jag skyndar mig göra mer men nej dÄ ska hon inte ha lÀngre.
Fina fina StörstaLilla ❀

Eh, nej. KÀrlek kommer i mÄnga former... men det sista en tÀnker pÄ nÀr det gÀller kÀrlek Àr sin ekonomi.
Är det verkligen sĂ„? Jag menar, det Ă€r vĂ€ldigt vanligt att folk har drömmar eller planer som krĂ€ver tvĂ„ inkomster, tex husköp. Jag uppfattar helt klart sĂ„dant som en drivkraft i mĂ„nga relationer. Och kollar vi pĂ„ hur folk pratar om dejting, sĂ„ Ă€r det ganska vanligt att man vill att ens tillkommande ska ha en viss miniminivĂ„ pĂ„ sin ekonomi/inkomst.

I praktiken Àr vÀl kÀrlek och ekonomi ofta vÀldigt förknippade med varandra?

Senast Àndrad:
StörstaLilla Àr nu i en rÀtt krÀvande period. Hoppas det blir lÀttare snart. BÄde för henne och för mig.
Hon Àr i vanliga fall nÀstan alltid glad och sÄ men har de senaste tiden börjat grÄta och skrika om man inte ger henne det hon vill ha pÄ sekunden.
ErsÀttningen gör jag ofta fel mÀngd av. Antingen blir det över eller sÄ gör jag för lite. Gör jag för lite kommer tÄrarna och skriken.
ErsĂ€ttning?? Är inte hon för gammal för det? Eller menar du vĂ€lling?

KÀnde hur paniken började blossa upp. Alla tankar. Allting.
InstÀngd. FÄr ingen luft.
La mig i gÀstrummet. Mer panik.
Gick tillbaka till sovrummet. VÀckte honom och bad han sova i gÀstrummet.
Han sa bara ok.
Inga frÄgor. Inget tjafs eller brÄk.
Betyder sĂ„ mycket för mig ❀

Och nej inget han har gjort alls utan bara jag och mina snurriga tankar om allt och ingenting.
Inte bli lÄst eller beroende av nÄgon annan.
Paniken stannade av.
GÄr lÀttare andas nu.

KÀnde hur paniken började blossa upp. Alla tankar. Allting.
InstÀngd. FÄr ingen luft.
La mig i gÀstrummet. Mer panik.
Gick tillbaka till sovrummet. VÀckte honom och bad han sova i gÀstrummet.
Han sa bara ok.
Inga frÄgor. Inget tjafs eller brÄk.
Betyder sĂ„ mycket för mig ❀

Och nej inget han har gjort alls utan bara jag och mina snurriga tankar om allt och ingenting.
Inte bli lÄst eller beroende av nÄgon annan.
Paniken stannade av.
GÄr lÀttare andas nu.
Du ska nog skippa det dÀr med sambo just nu.

Är det verkligen sĂ„? Jag menar, det Ă€r vĂ€ldigt vanligt att folk har drömmar eller planer som krĂ€ver tvĂ„ inkomster, tex husköp. Jag uppfattar helt klart sĂ„dant som en drivkraft i mĂ„nga relationer. Och kollar vi pĂ„ hur folk pratar om dejting, sĂ„ Ă€r det ganska vanligt att man vill att ens tillkommande ska ha en viss miniminivĂ„ pĂ„ sin ekonomi/inkomst.

I praktiken Àr vÀl kÀrlek och ekonomi ofta vÀldigt förknippade med varandra?

Fast jag pratar om sjÀlva kÀnslan att bli kÀr, inte vem en vÀljer att dejta till att börja med eller praktiska saker som att flytta ihop.

Hur gammal Àr hon nu? Min Àldsta var jÀttefrustrerad och rÀtt jobbig innan varje stor förÀndring, tex sitta, krypa, gÄ. Sen nÀr han kunde sÄ var han nöjd igen.

Hon börjar förstÄ vad som finns-inte finns och vad hon kan-inte kan. Det kommer sÀkert att bli bÀttre snart, och bli sÀmre igen, bli bÀttre igen, osv.
Men vid det hÀr laget borde hon vÀl kunna Àta den mesta vuxen-maten? Hon kommer ju att fÄ samma mat som alla andra pÄ förskolan. Och dÀr börjar hon vÀl relativt snart?

Hon börjar förstÄ vad som finns-inte finns och vad hon kan-inte kan. Det kommer sÀkert att bli bÀttre snart, och bli sÀmre igen, bli bÀttre igen, osv.
Men vid det hÀr laget borde hon vÀl kunna Àta den mesta vuxen-maten? Hon kommer ju att fÄ samma mat som alla andra pÄ förskolan. Och dÀr börjar hon vÀl relativt snart?
Lite bÀttre har det blivit Àven om det mesta hamnar pÄ golvet :cautious:
Hon gillar rÀkor, köttbullar och viss fisk.
Mest köttbullar. Som mest har hon fÄtt i sig tvÄ stycken pÄ en mÄltid.
Är Ă€ndĂ„ lite fundersam om hon verkligen fĂ„r i sig allt hon behöver sĂ„ har dĂ€rför inte slutat helt med ersĂ€ttning Ă€n. Det fĂ„r hon lite av. Speciellt nĂ€r vi varit ivĂ€g pĂ„ grejer och ingenting annat duger.
VÀlling tycker hon inte alls om. Gröt har hon tyckt om förut men inte lÀngre.

Är Ă€ndĂ„ lite fundersam om hon verkligen fĂ„r i sig allt hon behöver sĂ„ har dĂ€rför inte slutat helt med ersĂ€ttning Ă€n. Det fĂ„r hon lite av. Speciellt nĂ€r vi varit ivĂ€g pĂ„ grejer och ingenting annat duger.
Ah...att det hamnar pĂ„ golvet Ă€r vĂ€l inget att bekymra sig över :) ? Du skulle se hur det ser ut nĂ€r ett tiotal 1-3-Ă„ringar har Ă€tit lunch... đŸ€Ș Men jĂ€ttebra att hon fĂ„r Ă€ta sjĂ€lv för det behöver man trĂ€na pĂ„! Jag tĂ€nker att om allt ser bra ut med vikt osv nĂ€r ni kommer till BVC sĂ„ fĂ„r hon nog i sig sĂ„ det rĂ€cker.

Mina barn gillade sill, indiskt och picklade saker. Gröt, mjölk och banan har de aldrig velat ha.

Ja vi pratade om det i morse. Att jag just nu fixar inte vara sambo. Vi tar det i lÄngsammare takt. I min takt.

AlltsĂ„ det Ă€r sĂ„ peppande att följa din utveckling mot att prioritera dig sjĂ€lv mer i fler situationer! Helt övertygad om att du Ă€r pĂ„ ett bra spĂ„r mot mer hĂ€lsosamma och hĂ„llbara relationer för dig och din dotter ❀

MÄr inte bra psykiskt.
Han sÀger saker att jag har sagt det och det fast jag aldrig sagt nÄgonting sÄnt i nÀrheten.
Men han lÄter sÄ övertygande att jag börjar ÀndÄ tvivla fast jag vet att jag har rÀtt.
Sen skrev han att jag behöver honom.

MĂ„r inte bra av detta. MĂ„r skit. Men behöver ha klart det sista. Är rĂ€dd. Och stressad. Behöver sova och vila men det gĂ„r inte.
Mest ledsen kanske.
Är klar med honom.
P

Sen andra grejer som P vet om. Jag Àr rÀdd han sprider vidare det. Kanske till vÀnner vem vet. Jag Àr den onda.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur