BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

SpÀnnande liv Àr en grav överdrift. Inte mycket spÀnnande hÀr.

Jag saknar mina bĂ€sta vĂ€nner. Vi ses pĂ„ tok för sĂ€llan 😞
Jag tror att det Àr dÀrför jag inte riktigt kan slÀppa Blim Àn.

SpÀnnande liv Àr en grav överdrift. Inte mycket spÀnnande hÀr.

Jag saknar mina bĂ€sta vĂ€nner. Vi ses pĂ„ tok för sĂ€llan 😞
Jag tror att det Àr dÀrför jag inte riktigt kan slÀppa Blim Àn.
Fast du kan inte göra en vÀn av nÄgon som egentligen vill nÄgot annat. Det Àr inte rÀttvist mot nÄgon.

Fast han Ä sin sida svarade vÀl att han Inte Àr nöjd med en kompisrelation utan bara typ hÀnger kvar i vÀntan pÄ att ni ska bli ihop... eller nÄgoot i den stilen? Jag hade aldrig orkat.
Nej precis och det gör mig ledsen. Helst hade jag velat ha en kvinnlig vÀn som jag enkelt bara kan hitta pÄ saker med utan att planera sÄ förbaskat mycket.
Jag Àr irriterad pÄ att alla mina manliga vÀnner alltid vill nÄgonting mer. SÄ har det alltid varit. Och nej jag fattar faktiskt inte det.
Varför kan andra ha vÀnner av bÄda könen men inte jag?
Och varför Àr det sÄ svÄrt hitta nya kvinnliga vÀnner?
Varför?

Nej precis och det gör mig ledsen. Helst hade jag velat ha en kvinnlig vÀn som jag enkelt bara kan hitta pÄ saker med utan att planera sÄ förbaskat mycket.
Jag Àr irriterad pÄ att alla mina manliga vÀnner alltid vill nÄgonting mer. SÄ har det alltid varit. Och nej jag fattar faktiskt inte det.
Varför?
Jag har inte vÀnner av bÄda könen för det funkade aldrig för mig heller. SÄ du kan nog slÀppa att "alla andra" har det.

Det ÄR vĂ€ldigt svĂ„rt att hitta nya vĂ€nner som vuxen. SĂ„ Ă€r det nog för alla. Men i slutĂ€nden kommer det ju aldrig att bli bra om du försöker göra vĂ€nner av de som egentligen mest hĂ€nger med dig för att de vill och hoppas pĂ„ nĂ„got annat.

Anledningen till att det krÀvs en massa planering för att trÀffas som vuxen Àr vÀl tyvÀrr den krassa verkligheten att de flesta har fullt upp i sin vardag?

Jo folk har fullt upp med sina liv.
Pratade med en vÀn som jag förut kunde hitta pÄ nÄgonting sÄnt hÀr liknande med. Hon Àr 40 Är Àldre Àn mig men det mÀrks inte.
Men hon bor 10 mil bort. Vi har bott grannar tidigare. Det Àr sÄ enkelt med henne.
Förutom avstÄndet dÄ.

Jo folk har fullt upp med sina liv.
Pratade med en vÀn som jag förut kunde hitta pÄ nÄgonting sÄnt hÀr liknande med. Hon Àr 40 Är Àldre Àn mig men det mÀrks inte.
Men hon bor 10 mil bort. Vi har bott grannar tidigare. Det Àr sÄ enkelt med henne.
Förutom avstÄndet dÄ.
Fast om hon Àr 40 Är Àldre Àn dig gissar jag att hon Àr pensionÀr? Det gör ju livet bra mycket enklare om man ska planera nÄgot spontant :) . Tio mil Àr ju inte jÀtte, jÀttelÄngt? Ta dottern med dig och Äk och hÀlsa pÄ :) . Eller sÄ kan ju din vÀn komma och hÀlsa pÄ och stanna hos dig ett par dagar?

Varför?
Det ÄR svĂ„rt att hitta nya vĂ€nner som vuxen.

Nu kanske jag inte alls minns hur du trÀffade blim, men det kan vara svÄrt att hitta en vÀn pÄ en sida/app för dejting? DÀr Àr det ju vanligast att folk Àr ute efter att hitta en potentiell partner. Sen kan det ju sÄklart ÀndÄ mynna ut i en vÀnskapsrelation, men Àr det vÀnner man Àr ute efter kanske just dejting inte Àr optimalt. Risken att den andra blir intresserad av mer Àr ju ganska stor dÄ.

JÀttebra att du har varit Àrlig mot J om att Äka till Ikea med blim. Men vet han om att blim gÄr och vÀntar pÄ att du ska bli tillgÀnglig och fÄ kÀnslor för honom? Och Àr du helt Àrlig mot dig sjÀlv om varför du inte kan slÀppa blim? (du behöver inte svara mig om det inte kÀnns ok).

SnĂ€lla sĂ€g att jag Ă€r fantastisk 😭
Du Àr en vÀrdefull person som försöker göra ditt bÀsta för att navigera ett pÄ mÄnga sÀtt komplicerat liv. För Störstalilla Àr du den mest fantastiska och viktigaste personen. Hon Àr antagligen din största beundrare och fanklubb.
KÀmpa pÄ med att reda ut livet.

Du Àr oÀndligt vÀrdefull och det rÀcker ofta att göra sÄ gott en kan. Du har gjort stordÄd den senaste tiden med din nykterhet och att ge dig och StörstaLilla förutsÀttningar till ett fint, stabilt och tryggt liv.

Om ribban ligger pÄ fantastisk för att duga/vara okej/inte slÄ pÄ sig sjÀlv, sÄ blir det vÀldigt tufft nÀr kÀnslorna svÀnger.

Även om jag ocksĂ„ tycker det verkar som det hĂ€r med Blim och J Ă€r beslĂ€ktat med tidigare kaosartade sĂ€tt att ha relationer (och lĂ€tt kan hamna dĂ€r), sĂ„ beskriver du ocksĂ„ en strĂ€van efter trygghet och att vara schysst och clean. Vi kan inte hjĂ€lpa att vi har just de mönster vi ”programmerats” att ha. Det Ă€r inget karaktĂ€rsfel. Men det Ă€r ett stort jobb att omprogrammera sig sjĂ€lv, en pĂ„gĂ„ende process av och inte en knapp att trycka pĂ„. Och det Ă€r himla svĂ„rt att kĂ€mpa med sig sjĂ€lv (snarare Ă€n mot) om det enda som duger Ă€r fantastisk.

Jag hejar pĂ„ dig och ser att du resonerar och agerar sĂ„ annorlunda Ă€n för ett par Ă„r sedan. Det Ă€r oĂ€ndligt mycket mĂ€ktigare Ă€n att vara ”fantastisk”. Du hĂ„ller pĂ„ att forma ditt liv, istĂ€llet för att livet hoppsan-formas av impulser som syftar till att kĂ€nna sig sĂ„ fantastisk (eller sĂ„ lite fel) som möjligt i stunden istĂ€llet för att systematiskt möta det dĂ€r behovet av att vara fantastisk för att duga och genom det bygga ett i stort fantastiskt, fint och tryggt liv. :heart

Även om jag ocksĂ„ tycker det verkar som det hĂ€r med Blim och J Ă€r beslĂ€ktat med tidigare kaosartade sĂ€tt att ha relationer (och lĂ€tt kan hamna dĂ€r), sĂ„ beskriver du ocksĂ„ en strĂ€van efter trygghet och att vara schysst och clean.
MÄste sÀga att jag hÄller med. @karamelldrottningen
För tvÄ Är sedan skulle detta ha blivit KAOS, men du har fÄtt ner det till en mycket lÀgre nivÄ.

Och du resonerar och Àr öppen för input. Plus att du nu Àven har agerat och hanterat situationen. IstÀllet för att köra strutsmetod eller röra till allt Ànnu mer.

Massor av utveckling. DET Àr nÄgot fantastiskt som du gjort!

Fast om hon Àr 40 Är Àldre Àn dig gissar jag att hon Àr pensionÀr? Det gör ju livet bra mycket enklare om man ska planera nÄgot spontant :) . Tio mil Àr ju inte jÀtte, jÀttelÄngt? Ta dottern med dig och Äk och hÀlsa pÄ :) . Eller sÄ kan ju din vÀn komma och hÀlsa pÄ och stanna hos dig ett par dagar?
Jo hon har varit hos mig men inte sovit över. Hennes hund gÄr inte bra ihop med katter. Men sÄnt gÄr ju sÄklart lösa ÀndÄ. Pratade med henne för bara nÄgon dag sedan och de Àr pÄ sommarstÀllet just nu vilket ligger betydligt lÀngre bort.

Fantastisk? MÄste man vara det för att duga, eller för att hitta vÀnner? De flesta jag kÀnner, inklusive mina nÀra, Àr som mÀnniskor Àr mest - de har sidor jag Àlskar och de har sidor och vanor som ibland kan irritera mig. Jag kÀnner inte dig, men jag tÀnker mig att du ocksÄ Àr som mÀnniskor Àr mest.

Alla mÀnniskor kÀmpar ocksÄ med olika saker under livet, men ofta ser man inte andras kamp eftersom vi ofta inte visar eller berÀttar för andra om vÄra inre kamper. Att hitta nya vÀnner som vuxen Àr en typisk sÄdan sak som mÄnga tar upp. Kanske inte alltid sÄ öppet utan mer pÄ sÄdana hÀr anonyma forum, eftersom det kan vara lite skamligt att "erkÀnna" att man har svÄrt att hitta nya vÀnner.

Men du har tidigare skrivit om att trÀffa förÀldrar till barn i din dotters Älder, det kanske vore nÄgot att ta upp igen? NÀr börjar hon förskolan? Kanske finns det trevliga förÀldrar till barnen dÀr?

Jag tÀnker att det nog Àr en bÀttre plats för att öka chansen till att hitta andra mÀnniskor som ocksÄ vill ha nya vÀnner (och till sitt barn) Àn en datingsite dÀr mÄnga trots allt Àr ute efter en kÀrleksrelation, efter sex eller efter bekrÀftelse.

Och hÄller med dem som skrivit att du gjort ett FANTASTISKT bra jobb med att behÄlla nykterheten genom alla toppar och dalar som blir triggers för dig! :heart

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur