BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Klart jag hittar ut igen. Det var lite halvt pÄ skÀmt.
Men jag vill trÀffa honom och sÄ lÀnge vi bara gör sÄnt dÀr tycker jag det Àr helt ok.
Men ja onödigt krÄngligt kanske. Ska ta upp allt sÄ smÄningom

Men jag vill trÀffa honom och sÄ lÀnge vi bara gör sÄnt dÀr tycker jag det Àr helt ok.
Det Àr okej om a) han vet att du inte vill vara mer Àn vÀnner, och b) det inte Àr nÄgot som du smusslar med bakom Js rygg. Vad Àr det som gör att du vill fortsÀtta trÀffa honom, trots risken att du kan förlora J pÄ kuppen?

Vet J om det?
Gör han det Àr det sÄklart inga konstigheter.
Vet han inte om det och du inte kan vara Àrlig mot honom Àr du riktigt, riktigt elak nÀr du gÄr bakom ryggen pÄ honom.

Gah varför nÀmnde jag han hÀr :banghead:
För att du uppskattar den verklighetscheck som du vet att du fĂ„r hĂ€r? För att du Ă€r i en process att mogna i hur du resonerar och vĂ€ljer och det Ă€r inget lĂ€tt jobb utan rĂ€tt krĂ€vande, som inbegriper att ”kill your darlings” och det Ă€r just vad du skulle göra om du valde Ă€rlighet i den hĂ€r situationen?

Det Àr ditt liv att sabotera som du vill. Men gnÀll heller inte nÀr saker och ting faller ihop för drar J efter att du gÄtt bakom ryggen pÄ honom hade det gÄtt att förhindra, genom att ge f-n i att trÀffa Blim.

Och att gÄ pÄ IKEA med vad-han-nu-Àr för att handla present till vad som ska förestÀlla din partner Àr extremt sunkigt.

Sedan Àr det nog dags att fundera pÄ vad du sÀtter för exempel för din dotter. Vill du ge henne att kaos Àr det normala?

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och rĂ„d