Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är förvånad över att en tråd med denna rubrik en fredagskväll nästan nått en sida UTAN att folk har spårat hejvilt!![]()
Jag skuel aldrig komma på tanken att ha vapen nära sängen. Risken att någon illasinnad hinner ta det före mig är överhängande. Eller övermanna mig och ta det.
Tror det är betydlilgt farligare att ha någon form av vapen än att vara obeväpnad.
Men en rejäl vovve skulle jag gärna ha
Och jag låser aldrig min dörr heller. Har en fobi. Tänker att ambulanspersonal skulle få svårt att ta sig in och jag skulle avlida innan det brutit upp.
Det saknar jag med att vara hundlös. Jag har ingen "dörrklocka".Jag laser dorrar nar jag ar inne, men lamnar inte dorren last nar jag lamnar hundarna hemma utifall att nagon behover kunna komma in och radda dem.
Men det gäller väl bara om man inte är hemma??Tänker även på försäkringar som inte gäller om det lämnas olåst. Eller ja beror på hur bra den täcker iofs.
Det vet jag faktiskt inte. Får kolla upp.Men det gäller väl bara om man inte är hemma??
Spela tills det skriker i öronen på aset som brutit sej in, samtidigt som man skriker -DANSA DIN JÄVEEEEL!!!Blockflöjt.
Tänkte precis säga det. Jag har en dvärgpincher i sängen, det borde räcka. Eller ja, han tycker det iaf.
Speciellt inte om natten. Jag sover på övervåningen och tanken att nån BEHÖVER komma in och det är låst skrämmer mig.Det vet jag faktiskt inte. Får kolla upp.
Oavsett är jag nog överdriven med att låsa men det har nog med att göra med tidigare inbrott och personer som gjort dumma saker. Skulle inte kunna somna olåst. Men du låser inte ens till natten? Vem som helst kan ju klampa in och du lär inte ens höra?
True, jobbigt att vakna med nackspärr varje morgonInte för att vara sån men hade jag fått ner the Rock i min säng hade jag definitivt inte gömt han under kudden
Jag har sagt till sambon min att vi ska skaffa två baseboll trän i metall. En att ha i hallen vid ingången och en i sovrummet. Den i hallen är för den gången man behöver springa ut om nån jäkel får för sig att springa in på vår gård mitt i natten. Det är antingen det eller en ovtjarka, och jag känner att det blir för jobbigt att stägsla in mina 7000 m2 för det![]()
Så gör min med.Anekdot, han vaktar mig men inte sambon. Ligger jag och sover och sambon kommer hem sent så väcker han mig (och sannolikt sig själv också) i någon form av flygattack ut för sängkanten med tillhörande gällt skall så man själv får en hjärtattack. Ligger sambon och sover när jag kommer hem möts jag av två stora ögon och ljudet av en liten fladdrande svans. Vet inte varför han inte vaktar sambon, han kanske skiter i honom?![]()
@Gunnar jag vill ha en kräksmilie.Nämen inte skall väl jag...