Bates Momentum

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 5 551
Sv: Bates Momentum

Jag har en bates allround som passar super. Provade även en bates hopp modeller. Men passade inte min häst, inte kompisens heller..Så kanske är som MoQ säger...Svårpassad sadel..??? Kanske

Kilbossorna bak trycker rätt ner i ryggen på flera av dessa hästarna (de har kilbossor i andra sadlar).Den ena hästen (vars ägare har den ena sadeln) får stora svullnader bakom manken efter ridning.
Jag tycker den är svårpassad ,därför att av 15 hästar med olika ryggar har jag inte sett den ligga bra på någon!
Men givetvis måste det ju finnas hästar som sadeln passar på!
Det tråkiga är att inte alla hästägare förstår (eller vill förstå) att deras nya fina sadel inte passar hästen!
Sadeln är ju så skön (för ryttaren) och snygg!

Jag har både en wintec isabell och en bates elevation. Båda passar utomordentligt på min häst (är utprovad av duktig sadelutprovare). Min häst som förövrigt har sadeltvång trivs väldigt bra med dessa sadlar och luftstoppningen fungerar ypperligt!:)

Så, det finns hästar som passar bra i bates sadlar, vet att även olgaklara trivs bra med sina bates.

Jo,självklart måste det finnas några hästar den passar,men det verkar vara många den inte gör det på!
Jag jämför med mina tidigare Passiersadlar tex som har passat väldigt många olika hästar (men givetvis inte alla)!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 334
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 365
Senast: Johanna1988
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 891
Senast: Voeux
·
Hemmet Dags för en ny tråd för våra projekt :) Klistrar in listan för 2020 nedan. Fick gjort en del av de, lite extra som inte är med på... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 296
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka