Bates, passar alla koppjärn i alla sadlar?

Bukefalos 30 år!

parfymflaska

Trådstartare
Ja, är det meningen att alla koppjärn ska passa alla sadlar?

Jag hade nämligen en Bates-sadel hemma på prov, det satt ett blått koppjärn i den och jag försökte byta till ett vitt (vilket är två snäpp vidare) men det fanns inte en chans att det skulle gå i. Själva bommen verkade vara för smal för det vita koppjärnet. Det vita var ifrån en hoppsadel och sadeln jag försökte sätta det i var en dressyrsadel, kan det ha varit därför det inte passade?

Ska Bates-sadlarna vara obegränsat justerbara från smalaste till vidaste, eller är det olika sadelmodeller för smal och vid?

Väldigt tacksam för svar! :)

Ja, är det meningen att alla koppjärn ska passa alla sadlar?

Jag hade nämligen en Bates-sadel hemma på prov, det satt ett blått koppjärn i den och jag försökte byta till ett vitt (vilket är två snäpp vidare) men det fanns inte en chans att det skulle gå i. Själva bommen verkade vara för smal för det vita koppjärnet. Det vita var ifrån en hoppsadel och sadeln jag försökte sätta det i var en dressyrsadel, kan det ha varit därför det inte passade?

Ska Bates-sadlarna vara obegränsat justerbara från smalaste till vidaste, eller är det olika sadelmodeller för smal och vid?

Väldigt tacksam för svar! :)
Bates järnen passar i alla bates och wintec sadlarna (och knights dessutom ;))
Men att byta från normalt till x vid är lite knepigt, man får töja ut den ordentligt lite i taget, ta ut järnet, lägg sadeln upp och ner i ditt knä Och pressa ut bommen. Jag brukar sätta i ett mellanjärn och pausa så man inte har lika mycket att pressa ut sen ;).

Liknande trådar

• Koppjärn x-change
  • Byta koppjärn fairfield och knights, svängning och grader koppjärn
  • Passform sadel
  • R
    Sadelfråga..

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur