Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Min vecka har blivit lite sämre än jag tänkte men det har ändå varit okej!

4½ timme på gymmet
8 ridpass
ca 1 h träning hemma

Och nu har mina tre veckor gått och är nöjd med resultatet! :D

Totalt 15 cm mindre (varav 5 cm i midjan och 3 cm runt höfterna)
-2,5 kg
+ en hel del starkare
Och rutinen på gymmet och motivationen är riktigt bra nu :bump:

Kommer fortsätta med 4-6 gympass i veckan och mindre sötsaker, känns sjukt bra!! :D

15 cm är ju gör bra. :banana:
Åh vad avis jag blir! Bra jobbat!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Mkt av det var ju dock lågintensivt... =)

Hade jag varit hemma hade det blivit betydligt mer ridning också men det får jag ta igen nu längre fram i vår ... =)
 
Sv: Beach 2013, del VI

GALEN träningsvecka!
Ta det lite lugnare nästa vecka, för säkerhets skull.
/Mamma

Pilot:

Jag köpte ett par vadderade från SOC, och de räknas som tights (men är korta, går typ till knäna).
Min man (cykelproffset i hushållet) vägrar att köpa några andra cykelbyxor än såna med överdel/"hängslen", alltså den här modellen:

712001.jpg


Den varianten ska vara allra bäst.

Och alltså... Efter att ha fått en cykelföreläsning av honom och gjort en snabbkoll på begagnatmarknaden vill jag ju inget hellre än att börja cykla MTB. :love:

Jag vet till och med vilken cykel jag vill ha. En Juliet från Merida.
Kolla vilken snygging:

meridajuliet_516068fcddf2b3567b7458bc.jpg
 
Sv: Beach 2013, del VI

kl

Nä, nu blir det nog ingen mer promenad för idag. Veckan har alltså sett ut som följande:

3 mil på cykel (transport förvisso), 4,3 mil raska promenader (6 timmar och 50 minuter). Är nöjd, kommer nästan upp i en timme/dag. Var fortfarande på semester under måndagen så egentligen är det ju lite mer än en timme promenad/dag. Känns lagom!

Ska bli kul att komma igång med inlinesen sen när banorna sopas! :)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Bra jobbat och kul att du kommit in i bra rutiner! Hoppas det får fortsätta rulla på problemfritt.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Som min mamma brukar säga efter en ledig vecka: "Nu ska det bli skönt att komma till jobbet och vila upp sig." :)
Men det finns ju så mycket mer tid till träning och andra roliga aktiviteter när man är ledig, så jag förstår att du passar på...
 
Sv: Beach 2013, del VI

MTB är ju så jäkla kul! Om man inte vill ta sig någonstans så speciellt fort, utan bara köra runt i skogen och leka över stock och sten. Riktigt jobbigt och galet kul!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Som min mamma brukar säga efter en ledig vecka: "Nu ska det bli skönt att komma till jobbet och vila upp sig." :)
Men det finns ju så mycket mer tid till träning och andra roliga aktiviteter när man är ledig, så jag förstår att du passar på...

Preeecis!
:D
Nämen, yoga, löpning med runclub + ett eget pass och ev klättring eller nåt blir nog summan nästa vecka =)

(särskilt nu när jag träffar en grabb som är typ... mer galen än vad jag är när det gäller träning)
 
Sv: Beach 2013, del VI

GALEN träningsvecka!
Ta det lite lugnare nästa vecka, för säkerhets skull.
/Mamma

Pilot:

Jag köpte ett par vadderade från SOC, och de räknas som tights (men är korta, går typ till knäna).
Min man (cykelproffset i hushållet) vägrar att köpa några andra cykelbyxor än såna med överdel/"hängslen", alltså den här modellen:

712001.jpg


Den varianten ska vara allra bäst.

Och alltså... Efter att ha fått en cykelföreläsning av honom och gjort en snabbkoll på begagnatmarknaden vill jag ju inget hellre än att börja cykla MTB. :love:

Jag vet till och med vilken cykel jag vill ha. En Juliet från Merida.
Kolla vilken snygging:

meridajuliet_516068fcddf2b3567b7458bc.jpg

Jättefin cykel :love::love::love:
Det där med hängslen har jag aldrig hört eller tänkt på! Har du några andra basic bra-att-veta-tips får du gärna dela med dig!
När det bli lite varmare blir det cykel nästan varje dag för mig, oftast ligger rundorna på iaf 1,5- 2 h minst! Det är så jäkla nice, tycker jag med min tantcykel!
 
Sv: Beach 2013, del VI

KL

Någon som använder sig av Nike Training Club (app)? Vet att någon skrev om den tidigare i tråden men minns inte vem. Vill ju gärna börja lite smått med styrketräning och tänkte att det kanske var ett bra sätt, vad tror ni?
 
Sv: Beach 2013, del VI

En massa vet jag inte, bara en vanlig promenad och sedan en kort sväng ner till stan ;) Med helt ledig dag och egentligen borde jag hunnit mer :angel: Men man har ju alltid lite att stå i ändå... Baka jordnötskakor till exempel :o

Ska vi köra ett första pass nu samtidigt ikväll då? ;) Hur ofta och hur länge behöver man köra styrka för att märka resultat, ni som vet? Och räcker det med såna här styrkeövningar där man använder kroppen som redskap?
 
Sv: Beach 2013, del VI

Jag har ju också tantcykel (än så länge) och det jag gör (och alltid har gjort) när jag cyklar är:

  • Jag kollar ALLTID däcken (trycket) innan jag drar iväg.
  • Jag är vindkänslig, så jag kan inte cykla utan vindtät jacka. Och pannband! (Annars blåser det ju i öronen och stör musiken...)
  • Eftersom jag har cykelkorg förvarar jag det mesta där, men proffsen har tröjor/jackor med fickor på ryggen. De ser så koolt ut.
  • Jag är dessutom besatt av synlighet och har alltid reflexer på mig, antingen på kläderna eller med reflexväst. Plus att jag alltid har cykellampan tänd.
  • ... är dock inte lika besatt av säkerhet när det kommer till hjälmfrågan. Borde verkligen skärpa mig där.

Skulle LÄTT kunna tänka mig att ha en sån här hjälm:

14735436-origpic-f4a1bc.jpg
 
Sv: Beach 2013, del VI

Haha! Jag med men då kommer min stackars man skämmas ihjäl, vi cyklar mycket tandem.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Knapplån.

Huh, har inte hängt med alls i tråden de senaste dagarna, har varit ledig så det har varit fullt upp. :D

Veckans träning:
6 h 50 m

1 joggingpass á 50 m
2 bodypumppass á 55 m
1 gritpass á 30 min
1 spinningpass á 55 min
1 yogapass á 55 min
2 bodybalancepass á 50 min (räknar bort avslappningen som jag inte går på)

Lite lugn vecka, men helt ok ändå. Har inte känt mig helt hundra så har hållit igen lite.

Men dagens spinningpass var en pulsklass, och OJ vad roligt det var! Det ska jag definitivt försöka gå på så ofta jag kan, mycket roligare än ett vanligt spinningpass. :)
 
Sv: Beach 2013, del VI

*knapp*

Idag har jag varit riktigt duktig och har lite framförhållning på veckans mat. Köttgryta gjord med bas på kokosmjölk, bakar fröknäcke och har stekt lite pannkakor till frukost imorgon. Vet inte var energin kom ifrån men jag tackar och bockar för den.

Veckans träning har sett ut såhär:

Måndag- löpning
Tisdag- vila
Onsdag- Cykling + Crosstraining
Torsdag- gym + löpning
Fredag - löpning
Lördag- Cyckling
Söndag- Vila

Utöver det ex antal timmar ridning.

Målet 3 dagar cykling till stallet i veckan är inte uppnått. Men 5 träningsdagar per vecka är uppnått. Imorgon är det dags för vågen och måttbandet igen. Hoppas det hänt ngt iaf.
 
Sv: Beach 2013, del VI

:love::love::love: Ääääälskar hjälmen! Borde skaffa en sån till min faster som är ute och cyklar jämt! (Ja jag menar på cykel) ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 179
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Kropp & Själ Då kör vi vidare i tråd nummer 9! Här är alla välkomna, gamla som nya beachisar :) Då en bild säger mer än tusen ord och jag har total...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
98 529
Senast: Lillelorden
·
  • Låst
Kropp & Själ Välkomna till Beachtråden alla gamla och nya! Det här är tråden för dig som vill snacka om träning, mat och hälsa. Vi hurrar när det...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
101 176
Senast: Emtherlia
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp