Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Min vecka har blivit lite sämre än jag tänkte men det har ändå varit okej!

4½ timme på gymmet
8 ridpass
ca 1 h träning hemma

Och nu har mina tre veckor gått och är nöjd med resultatet! :D

Totalt 15 cm mindre (varav 5 cm i midjan och 3 cm runt höfterna)
-2,5 kg
+ en hel del starkare
Och rutinen på gymmet och motivationen är riktigt bra nu :bump:

Kommer fortsätta med 4-6 gympass i veckan och mindre sötsaker, känns sjukt bra!! :D
 
Sv: Beach 2013, del VI

Det är samma sak här i Öregrund. Blåser åt alla möjliga håll jämt. Blir lite lätt tokig.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Chili: Ibland får man gnälla och helt OT, men får jag vara din prao när jag kommer hem igen? :D

Haha, varför det? :p

Angående att flytta: Det är verkligen HEMSKT! Då hade jag ändå redan kört två bilar fulla med grejer, dels en del hästgrejer från förrådet och dels alla kläder jag använder till vardags (två resväskor + lite till). Hade packat ner lite men hann inte så mycket så vi fick packa, bära och städa. Alltså, jag bodde på 24 kvm men det tog en evighet att städa!! Ville ju vara noggranna så det inte kommer en räkning sedan...

Idag har vi tömt släpet så det kan lämnas tillbaka imorn. Alla möbler är magasinerade i garaget samt installerade på mitt rum. Skönt! Nu är det "bara" alla andra pinaler... :banghead: Mycket får ju ligga kvar i sina lådor som tur är. Men jag är så trött, så sjuuuukt trött... Fötterna värker sedan igår, benen är trötta, knäna ömma, ryggen har jag nog sträckt två gånger...

Vi åt ju rätt dåligt också, det blev två mackor och en halv pizza under dagen, alldeles för lite med den arbetsbelastningen! Sen köpte vi cola, fikabröd och choklad för att orka köra hem. :p
 
Sv: Beach 2013, del VI

Vad duktig du är!! 15 centimeter är ju hur mycket som helst :) Jättebra på bara tre veckor ju. Visst är det extra motiverande när man märker resultat!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Det är samma sak här i Öregrund. Blåser åt alla möjliga håll jämt. Blir lite lätt tokig.

Jag blir också tokig av blåst! Jag gillar verkligen inte när det det blåser och var har jag bott sedan jag flyttat hemifrån? Piteå = kuststad. Umeå = nästan kuststad och erkänd blåshåla. Örebro = mitt på Närkesslätten bredvid jättevattenpölen Hjälmaren. :banghead:
 
Sv: Beach 2013, del VI

bra jobbat :)

Jag var lite trött igår efter flera långa jobbpass. Men jag höll matschemat och nådde mitt stegmål.

Idag är det betydligt bättre! Gick upp extra tidigt för att hinna gå en timma med hundarna innan jobbet och nu på rsten har jag gått 40 minuter till. Redan uppe i över 16 000 steg och då har jag några timmars jobb kvar + promenad upp till hotellet. Ska gå mycket i tåget idag och försöka nå 20 000 steg :)
Matmässigt hlt okej tycker jag.
Frukost: 2dl lättyoghurt med en näve färska jordgubbar + en näce allbarn för magen
Lunch: Kebabsallad :d
Kvällsmat: äggröra på tre ägg och sallad med tomat och paprika
 
Sv: Beach 2013, del VI

kl

Jag har inte sportat något idag, däremot har jag varit på apoteket och köpt halstabletter och ipren... :banghead:

... och på Stadium. Kunde ej motstå deras tre för två, och kom hem med baddräkt, cykelbyxor (SJUKT konstig känsla att ha dem på sig!) och ett par skitsnygga grå träningstights.

Och alltså, det där med att köpa baddräkt visade sig vara cirka 100 % fruktansvärt.

Förutom att jag har känt mig som en späckhuggare (med extra späck) när jag har provat dem, så måste jag ju bara få undra över de här himla hålen i ryggen som finns på typ alla badräkter. :eek: HERREGUD VAD OSMICKRANDE DE ÄR. Fy farao!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Håller med om det där med hålen, mitt fett väller liksom ut. Inte snyggt. Därför har jag bikini!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Målet på endomondo bestämdes till 2000 km va? I så fall skulle vi ha nått till 467 km idag, och vi ligger på 452 km. Helt okej!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Den här blev det:

137740_001.jpg
 
Sv: Beach 2013, del VI

Oj vad många verkar skada sig och bli sjuka :crazy:
Extra tråkigt nu när det verkar bli finare väder.

Knapp

Sitter här och mumsar på proteinäppelpannkakan med lite nötter och russin till.
Att sätta ordentliga mål verkar vara min grej!

Denna veckan har jag avklarat 5 träningspass! 8x3 (vill komma upp i 15x3)
5 promenader à 20-30 min.
M100s (40 burpees, 30 (x30) mountain climber, 30 squat thrusts) (Målet är att göra 3 gånger så många)
Och är upp i 20 armhävningar!!! Mitt långsiktiga mål är 50 st.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Snygg ju! Men ja, håller med om att köpa badkläder... Hittade några i Paris förra våren men näe, borde köpa en baddräkt men spar på det ett tag...

*kl*
Min träningsvecka är rätt galen.. (ledig = massa tid att träna.. :D )
775 minuters träning (exlusive ridning 2 h och snowboarding typ 12 h)

Yoga: 30 minuter (ska bli mer i framtiden!)

Massa cardio:
Cykling: 2 h och 50 min = 51 km
Löpning: 70 min = 12 km
Promenad/vandring: 4 h, 40 min = 21 km
Längdskidor: 3,5 h, = 33 km

Tror jag typ... ska ha vilodag(ar) mån + tis... :p Transportcykling, promenad, ev yoga. Men inget högintensivt eller muskelbelastande... :p
 
Sv: Beach 2013, del VI

Snygg ju! Men ja, håller med om att köpa badkläder... Hittade några i Paris förra våren men näe, borde köpa en baddräkt men spar på det ett tag...

*kl*
Min träningsvecka är rätt galen.. (ledig = massa tid att träna.. :D )
775 minuters träning (exlusive ridning 2 h och snowboarding typ 12 h)

Yoga: 30 minuter (ska bli mer i framtiden!)

Massa cardio:
Cykling: 2 h och 50 min = 51 km
Löpning: 70 min = 12 km
Promenad/vandring: 4 h, 40 min = 21 km
Längdskidor: 3,5 h, = 33 km

Tror jag typ... ska ha vilodag(ar) mån + tis... :p Transportcykling, promenad, ev yoga. Men inget högintensivt eller muskelbelastande... :p

:eek::eek:
Jisses, imponerande! :bow:
Jag har också vart ledig men är mycket mer bekväm.. + att då lägger jag extra tid på hästarna, men det räknar jag inte som särskilt krävande..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 183
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Kropp & Själ Då kör vi vidare i tråd nummer 9! Här är alla välkomna, gamla som nya beachisar :) Då en bild säger mer än tusen ord och jag har total...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
98 529
Senast: Lillelorden
·
  • Låst
Kropp & Själ Välkomna till Beachtråden alla gamla och nya! Det här är tråden för dig som vill snacka om träning, mat och hälsa. Vi hurrar när det...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
101 177
Senast: Emtherlia
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp