Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Samma här, också förkyld men inte fullt så mycket som du! Krya på dig!

Kl

Ställt in ridningen ikväll. Blä... Vill rida, men det känns dumt att eventuellt göra förkylningen värre :(
 
Sv: Beach 2014 del III

KL.

En fråga; varför tränar vissa människor i mössa? :D alltså typ bomullsmössa, som man använder utomhus?
 
Sv: Beach 2014 del III

Är walking lungs samma sak som gående utfall? Det verkar nyttigt för de stabiliserande musklerna i knän osv. Allt annat kan du ersätta med djupa knäböj ;).

Ja, jag googlade gående utfall nu och det ser ut att vara samma sak! Känns rejält i musklerna kring knäna idag, så det gjorde nog sitt till :) Men hur menar du med resten? Skulle jag ersätta alla de andra övningarna med bara en? Visst att de kanske tränar ungefär samma muskler, men det måste väl ändå vara bättre att göra flera reps & sets av olika maskiner än att bara stå och göra samma djupa knäböj efter varann? Känns som att jag skulle tröttna på det fortare och inte alls få samma träningseffekt...O_o Hade jag inte haft ett gym att gå till hade jag kanske gjort det, men nu när jag har rekommenderade övningar och maskiner så vill jag gärna använda dem... :)

kl

Det suger verkligen att inte få träna. Då kommer direkt tankarna om att jag borde äta mindre, eller helst nästan inget alls. Känner ångest om jag ätit något som klassas om för onyttigt i mina ögon. Vill inte laga mat, för om jag inte gör det så äter jag ju inte = mindre kaloriintag.
Åt en påse ahlgrens bilar för några dagar sedan, och skippade då lagad mat eftersom det var enklare att hålla koll på dagens totala kaloriintag på det sättet. Var sen uppe på natten eftersom jag inte kunde sova p.g.a. illamående, som i sin tur mest troligt berodde på ångest över allt socker.
Var ute och åt kinabuffé igår. Skalade av frityrdegen från den friterade kycklingen bara för att minska kalorier.
Dagens intag: frukost + en tredjedels matlåda, mer får jag inte i mig för hjärnan bara skriker att jag ska låta bli och då växer det i munnen. Och med tanke på hur väl jag känner mig själv så blir det max ett äpple eller två under resten av dagen.

Var nyss ute på min dagliga promenad för att få lite rörelse i knälederna och tänkte ganska snart tanken att jag borde springa, så jag gör av med mer kalorier. Men jag "nöjde mig" med att ta en längre promenad än ordinerat, i högre tempo än ordinerat.

Jag vill inte tänka såhär. Jag är inte tjock (men skulle inte må dåligt av att tappa sisådär 7 kg) och jag kommer inte gå upp jättemycket i vikt av att låta bli att träna några få veckor. Men ändå låser hjärnan in sig på att bekämpa kalorier.

Usch, jag känner så otroligt väl igen mig i dina tankar och det gör mig ont att se att du kämpar med sådant skitsnack som hjärnan hittar på! När jag har riktigt dåliga dagar/perioder går mina tankar exakt likadant som dina, och även om jag vet precis hur det känns vet jag inte riktigt vad man kan göra åt det. För mig har det hjälpt att skriva och prata av mig; dels på det här underbara forumet och dels med min bästa vän på Skype. Jag tror att det är viktigt att dela sina tankar med andra, så att andra kan komma in med friska, sanningsenliga perspektiv och få en att förstå hur fel man har och hur lurad man blir av hjärnan.

Du vet ju innerst inne att tankarna är helt irrelevanta, felaktiga och dåliga för dig. Du vet innerst inne om att du är en jätteduktig person som kämpar och försöker så gott du kan. Du vet innerst inne om att du inte är tjock, att du inte kommer att ta skada av att inte träna på en stund och att det inte hjälper att skippa maten. Du ska bara försöka plocka fram de tankarna igen, plantera dem någonstans långt fram i hjärnan och jaga bort de felaktiga, dumma tankarna som bara förstör dig. Kan det hjälpa att skriva ner de sanna, positiva och korrekta tankarna någonstans, tro? Det här låter jätteklyschigt, men om du kanske försöker med att sätta upp post-its på kylskåpet, spegeln och annat kanske? Så att du gång på gång ser till att tala om för dig själv hur det faktiskt är, hur grym du faktiskt är, istället för att luras in i det mörka hålet där "jag duger inte"-tankarna bor?

Jag tror också på hormoner då, det låter bra :).

Japp, hormoner eller inbillning - take your pick! :D

Emtherlia: Grattis i efterskott! Låter som att du hade en kanonfin födelsedag! De är till för att firas på alla möjliga vis - inklusive med mat och dryck!

Blomskan
: Välkommen till tråden och lycka till med Xtravaganza! Kul att du funnit Ninnurur så att ni kan bolla lite med varandra :)

Linisen + Sleepan: Usch, krya på er båda två! Jag bara väntar och fasar för min årliga dunderförkylning som brukar komma såhär års - men försöker förebygga den med massor av frukt, vatten och varma kläder... Håll tummarna för att det funkar!
 
Sv: Beach 2014 del III

KL.

En fråga; varför tränar vissa människor i mössa? :D alltså typ bomullsmössa, som man använder utomhus?

Men gud, det där såg jag också i går! Har aldrig sett det förut, men igår var där två killar som hade varsin tjock bomullsmössa på sig. Mina enda tänkbara alternativ är:

1) De har det för att stoppa en del av svetten att rinna ner i ansiktet, typ som ett pannband.

2) De hade båda varsin riktigt riktigt bad hair day.

Jag vill nästan fråga dem själv så jag får veta sanningen! :p
 
Sv: Beach 2014 del III

Fniss :D det var en riktig spänniskille med tight linne (tänk som ett extraskinn) pösiga brallor och... knallblå mössa :D frust!

Mineur: Det där med svetten kan jag tänka mig stämmer! Allt borde ju sugas upp och det ser ju faktiskt coolare ut än ett svettpannband!
 
Sv: Beach 2014 del III

KL

Igår och idag har jag ägnat min lediga tid åt att laga mat.

Och nu när jag precis ställde undan soppan från spisen, inser jag att jag nu har har 25 pannkakor med tillhörande vaniljvisp, fem liter grönsakssoppa och en hel mjuk pepparkaka. Såatteh. Nån som vill komma på trerätters? :p
 
Sv: Beach 2014 del III

Ja, jag googlade gående utfall nu och det ser ut att vara samma sak! Känns rejält i musklerna kring knäna idag, så det gjorde nog sitt till :) Men hur menar du med resten? Skulle jag ersätta alla de andra övningarna med bara en? Visst att de kanske tränar ungefär samma muskler, men det måste väl ändå vara bättre att göra flera reps & sets av olika maskiner än att bara stå och göra samma djupa knäböj efter varann? Känns som att jag skulle tröttna på det fortare och inte alls få samma träningseffekt...O_o Hade jag inte haft ett gym att gå till hade jag kanske gjort det, men nu när jag har rekommenderade övningar och maskiner så vill jag gärna använda dem... :)

Jag vill hävda att knäböj med fri stång (man kan växla mellan fronböj, dvs stången på framsidan av kroppen och bakböj, dvs stången bakom nacken) tränar samma moment som de statiska maskiner du nämner fast i en enda rörelse. När du måste hålla upp kroppen själv och spänna bålen så aktiveras fler muskler och fler system än när du endast utför en rörelse med kroppen "fastlåst" i en maskin. Det finns ett uttrycks om kallas "böjröv", vilket säger rätt mycket om träningseffekten av knäböj ;). (Sen ska man såklart variera vikten man jobbar med samt antal set och högreps/lågreps, jag har kört knäböj hela vintern efter ett program som stegrar vikten på stången progressivt samtidigt som antal repetitioner minskar t.ex.)

Men viktigast är såklart att det är kul att träna och att du är nöjd med ditt pass! :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Satt och suktade efter våfflor med grädde och sylt nyss, så skyltar du med pannkakor. Det är en konspiration!

Turligt nog ska jag äta fläskpannkaka till middag så vi kan väl säga att det kompenserar.

Idag är verkligen en sån där dag då jag fryser sönder och det sista jag vill är att gå ut på en promenad. Hu.
 
Sv: Beach 2014 del III

Kan säkert vara pga svetten som några tidigare skrivit! Min sambo gymmar förvisso inte men springer nästan med mössa året runt (inte de varmaste sommartiden dock) just för att han svettas väldigt mkt från huvudet och mössan suger upp svetten mkt bättre än ett pannband.
 
Sv: Beach 2014 del III

Hoppas du och Linisen kryar på er snart! Så himla tråkigt att vara sjuk, särskilt när man vill hålla igång!

KL

Jag hade tänkt ta en PW nu på kvällen men min mage är inte på topp :o :crazy: så jag vet inte om jag vågar lämna närheten till toaletten... Ska avvakta och se om det känns bättre snart men det har varit hela em...
 
Sv: Beach 2014 del III

KL.

En fråga; varför tränar vissa människor i mössa? :D alltså typ bomullsmössa, som man använder utomhus?

Jag har en kompis som gör det ibland, fast hans anledning är typ, oj fan, borde duscha. Onödigt innan gymmet - mössan får vara på. :p
 
Sv: Beach 2014 del III

Usch, jag känner så otroligt väl igen mig i dina tankar och det gör mig ont att se att du kämpar med sådant skitsnack som hjärnan hittar på! När jag har riktigt dåliga dagar/perioder går mina tankar exakt likadant som dina, och även om jag vet precis hur det känns vet jag inte riktigt vad man kan göra åt det. För mig har det hjälpt att skriva och prata av mig; dels på det här underbara forumet och dels med min bästa vän på Skype. Jag tror att det är viktigt att dela sina tankar med andra, så att andra kan komma in med friska, sanningsenliga perspektiv och få en att förstå hur fel man har och hur lurad man blir av hjärnan.

Du vet ju innerst inne att tankarna är helt irrelevanta, felaktiga och dåliga för dig. Du vet innerst inne om att du är en jätteduktig person som kämpar och försöker så gott du kan. Du vet innerst inne om att du inte är tjock, att du inte kommer att ta skada av att inte träna på en stund och att det inte hjälper att skippa maten. Du ska bara försöka plocka fram de tankarna igen, plantera dem någonstans långt fram i hjärnan och jaga bort de felaktiga, dumma tankarna som bara förstör dig. Kan det hjälpa att skriva ner de sanna, positiva och korrekta tankarna någonstans, tro? Det här låter jätteklyschigt, men om du kanske försöker med att sätta upp post-its på kylskåpet, spegeln och annat kanske? Så att du gång på gång ser till att tala om för dig själv hur det faktiskt är, hur grym du faktiskt är, istället för att luras in i det mörka hålet där "jag duger inte"-tankarna bor?

Det är rent vidrigt. Känns som om hela livet har kraschat. Har ingen lust med någonting längre, vill inte träffa några människor, inte äta, ingenting. Orkar knappt gå upp på morgonen längre.
Vill bara isolera mig från hela världen för några dagar. Slippa stress och press från andra.

Ingen postit i världen skulle hjälpa just nu.
 
Sv: Beach 2014 del III

Blir så ledsen av att läsa det här. :(
Du och Lindgren verkar ha vara i ungefär samma grop, även om hon börjar ta sig upp från den nu.

Isolera dig en stund, om det går.
Nöj dig med att vila och existera.

KL

Framåt våren tänkte jag gå på spinning för att ladda upp inför säsongen med Fiona :love:
Ni som spinner - har ni spinningbyxor eller vanliga träningsbyxor då?

Jag har försökt att kolla men har hittills inte skådat en enda vadderad bralla på gymmet.
 
Sv: Beach 2014 del III

Blir också ledsen av att läsa. så ska ju inte livet kännas och vara. Tyvärr har jag inget mer konkret att komma med än att du ska mysa med dina små sötdjur. Kram på dig!
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag spinner (spinnar?) inte själv, men tycker jag har spanat in klart cykelrelaterad klädsel i omklädningsrummet. Om de har vaddering eller inte kan jag iofs inte svära säkert på...
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag har testat båda men tycker inte vadderingen gör så stor skillnad eftersom man står upp så pass mycket. Så jag kör numer bara med vanliga träningsbrallor på spinningen.
 
Sv: Beach 2014 del III

Det är rent vidrigt. Känns som om hela livet har kraschat. Har ingen lust med någonting längre, vill inte träffa några människor, inte äta, ingenting. Orkar knappt gå upp på morgonen längre.
Vill bara isolera mig från hela världen för några dagar. Slippa stress och press från andra.

Ingen postit i världen skulle hjälpa just nu.

Usch vad tråkigt att läsa! Inte heller jag vet vad mer jag kan säga, men jag tror att det kan vara nyttigt för dig att fortsätta ventilera här om du känner för det så att du inte blir ensam med dina ljugande tankar. I övrigt tycker jag att du ska försöka släppa all press och alla måsten du har och bara vara en stund, låta kroppen och knoppen återhämta sig och ta det därifrån. Skickar massor av styrkekramar här!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 940
Senast: Lingon
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 046
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 172
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp