Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Vafan, ska vi starta en egen? :D Jag blir mycket mer peppad på att gå om jag har en utmaning, och det är egentligen oavsett om jag ligger först eller sist. :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag känner igen känslan, men brukar försöka dels tänka att jag när jag är inne i något inte alls tänker nedsättande om de som kommer nya till samma aktivitet utan mest tänker att det är roligt att de hittar till samma (roliga) grej jag hittat, och sedan försöker jag gå in i mig själv så jag stänger ute alla andra. Musik och fokus på mig själv är bra grejer. Något som kan funkar för dig, tillsammans med att du jobbar på det mentala innan? En väldigt trist känsla oavsett! :(
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag blir också peppad av det! Dock glömmer jag ofta att slå på endomondo ändå :o Ska vi starta en från typ nu till nyår? Eller en bit in i januari, tre veckor kanske?
 
Sv: Beach 2014 del III

Rolig träning just nu är styrketräningen. Jag tränar för att få en stark och hållbar kropp :) det är inte det att jag är omotiverad utan att kroppen säger ifrån med sin trötthet...
Träna till och från jobbet går dessvärre inte då jag måste köra bil dit :(

Blev en promenad på 40 min igår iallafall. Åker hem och äter på lunchen idag så tänkte ta och sova en stund då också så jagoorkar med ett ryggpass senare.
 
Sv: Beach 2014 del III

*knapp*

Tid hos VC kl 11 för mitt knä. Jag är inte den som springer dit i onödan. Men ibland måste man. Jag har som sagt inte riktigt fixat att jobba den här veckan. Suck! Jag vill inte vara trasig :(
 
Sv: Beach 2014 del III

Men allltså, jag har två frågor:

1. Hur tar jag mig upp (utan att slå ihjäl mig)?
2. Hur tar jag mig ner (utan att slå ihjäl mig)?

Bonus: Hur pallar jag att göra själva övningen däremellan? :p

Kanske lite avskräckt iom att 1 rep i den är med i antagningskravet för att få jobba som brandman på brandstationen närmast här. Där är bla också en chinup med, det gör jag i dagsläget med 40 kg assistans. :p

1. Det beror på vad det är för ställning du har, men är det en sån stålrack med kraftiga nylonband - alltså en antik ställning ( :D ) så kan du reglera, lite läskigt att hänga i en sån tycker jag! Du går då in mellan två band och hoppar upp, lägger dig bakåt och litar på att banden håller ;) Ett band under knäna ungefär och ett band över vristerna.

Eller så finns en modern variant:
brutalb%25C3%25A4nk.jpg


Där klättrar du lätt upp och ner.


2. För att ta dig smidigt är inga problem men ett tips: Kör inte till absolut failure, för då får du hänga en stund innan du kan ta dig upp till handtaget överst för att sen klättra ner. Mvh vis mupp :D

Bonus: Träning :D ¨


Gällande chinup (handflator bort från ansiktet antar jag här) är det dags att klippa av assistmaskin - satsa på gummiband istället och negativa reps. Kör gärna också latsdrag,våga öka på vikten där! Jag kör 50 kg i latsdragen, typ 3x8 och kan göra 9 strikta chins. Bara för jag tränat på att köra det utan "hjälp" och kippar för att kunna göra fler reps så jag blir starkare och inte bara fastnar hela tiden i repsantalet. Målet är att kunna göra viktade chins!
 
Sv: Beach 2014 del III

Aha, jag förstår. Äter du ordentligt? Sover? Jag märker att jag blir trött ibland, vill (och det händer att jag gör) sova middag och så.

Men träna på vägen hem, dvs inte hem mellan, kanske mindre stressande? :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Äter bättre än nånsin och sover iallafall minst 8 timmar per natt :)
Hade önskat att jag kunde träna på vägen hem, men jag måste alltid direkt hem och snabbrasta hunden innan jag åker iväg och tränar, blir för länge mellan rastningarna annars :( bra tips iallafall!
 
Sv: Beach 2014 del III

Usch vad tråkigt det där lät hördu! Jag förstår nog ungefär hur du känner, tror jag.
Det är lite den känslan jag har (eller i alla fall har haft) när jag går in på ett gym.
Det känns som att alla ska titta på en eller störa sig på en, även fast jag innerst inne vet att folk inte gör det (och är det mot förmodan någon som gör det så är det väl deras problem då :p).

Jag hoppas det gick bättre idag!
 
Sv: Beach 2014 del III

Då får jag pallra mig in och gå med! :)

Blev cirka en timma i skogen idag, kändes som en hel evighet och som om vi gick flera mil. :o Jag var så jäkla trött i benen, förstår ingenting. Det kändes som när man är sjuk och orkeslös, men jag är inte sjuk vad jag vet. Har visserligen inte varit ute på långpromenad på ett tag men har gått så ofta jag kan, förutom förra veckan pga stygnen.

Men men, vi tog oss igenom en backig runda med rejäla stigningar. :) Undrar bara, var är snön...?
e51879f6688f11e38fe1128d0b3617b7_8.jpg
 
Sv: Beach 2014 del III

Sjukskriven till den 5/1. Menisk och ledband är hela. Hon kunde inte riktigt säga vad det var mer än en mjukdelsskada. Har ringt till naprapaten och ska dit på lördag. Kanske får en klarare bild då. Får inte belasta knät mer än "normalt". Vilket menas med att förflytta folk inte kommer på frågan i dagsläget.
 
Sv: Beach 2014 del III

Alltså, jag orkar bara 30-35 kg i latsdrag, MEN idag fuskade jag till det med.... dragremmar :o och fick till en 8 på 40 kg. För mig är det ofta greppet som sviker där..

Fick för övrigt till ett bra rygg/bicepspass nyss, nu sitter jag och äter lättrökt pastrami som protein efteråt :D och snart ska jag gå till pojkvännen och äta tacos med kidneybönor, nom nom nom!
 
Sv: Beach 2014 del III

Vad tråkigt! :(

pepp, jag har också svårt med greppet på latsdrag. Låter som att du har en bra dag!
 
Sv: Beach 2014 del III

Dagens motion: Promenad samt att jag var ut till hästen och tömkörde, där fick jag nog jobba mer än pålle ;) Imorgon blir det gym!
 
Sv: Beach 2014 del III

Där ser man :D Jag har inga problem med greppet, har alltid haft starka nypor. Men det finns olika knep för greppträning, dock inte mitt område så du får googla :D
 
Sv: Beach 2014 del III

Hoppas att ni hittar något konkret. Blir enklare att veta vad man ska göra då :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 046
Senast: Lingon
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 790
Senast: MJLee
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
210
Senast: em76
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 241
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp