Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

God morgon alla må-bra-narkomaner:D

Min vecka har inte varit nåt vidare, inte tränat en enda dag! Ikväll är det iaf ridning och i helgen ska jag väl hinna med ett löppass iaf! Jaja, nästa vecka blir bättre:)
 
Sv: Beach 2014 del III

God morgon:)

Idag blir det ingen träning för mig, jobb till 16, köpa gran och sedan aw med jobbet.

Körde ett nice biceps och mage-pass igår på gymmet med pv. Sen bakade vi snickers:p

Har lust och svara dig lite mer med pepp angående att jobba o träna o hinna/orka med, men hinner inte riktigt nu (;)). Ska försöka komma ihåg det!

Ha en bra dag alla!
 
Sv: Beach 2014 del III

Ja jag hoppas det. Jag gillar honom. Han är bra :) Världens goaste med så jag ger mina förhoppningar till honom.
 
Sv: Beach 2014 del III

Skönt det!

kl

Jag har haft så jäkla mycket jobb att jag inte riktigt vågat träna den här veckan (utöver långpromenad). Det vore katastrof om knäna gick sönder nu. Men nu är jag ledig i helgen, så planen är att köra ett pass hemma idag :)
 
Sv: Beach 2014 del III

God morgon! Jag har varit lite effektiv idag, fint med sådan start på dagen. :) Var och tog bort stygnen, sen gick jag till torpet och sorterade lite grejer och gick hem igen (tar inte mer än en kvart dit och tillbaka). Sen dammsuga och plocka hemma och resten av dagen blir väl städa, hänga gardiner, pyssla och greja! Blir väl en promenad med das hund också under dagen eller kvällen. Ärret är inte direkt färdigläkt, återbesök på måndag, så fortfarande vila från mer krävande aktiviteter.
 
Sv: Beach 2014 del III

*knapp*

Här får ni lite fredagsmotivation. Kan jag kan ni!

7922fc3c695a11e3a11d0e6c86f41f67_8.jpg
 
Sv: Beach 2014 del III

Superduktig! :bow:
Jag tog nya månadsbilder idag, tror inte det är så stor skillnad denna gång.
Efter jobbet blir det bröst/triceps och axlar. Sen ska jag ha tjejkväll med min bästis och dricka vin!
 
Sv: Beach 2014 del III

Okej, nä jag skojjade bara, jag tar vilodag så jag slipper stressa arslet av mig!

Mvh. Tjejen som inte kan varva ner.
 
Sv: Beach 2014 del III

Gud vad jag bombar, men nu har jag fått ihop bilderna. Och som jag trodde var det ingen större skillnad, gör inte så mycket då jag känner att träningen går bra när jag väl är där :)

flask4_52b453a988e59d571b97b879.png


flask2_52b453a89606ee4107697f2b.png


Fortfarande jäkligt svårt att ta bilderna så dom blir likadana :banghead:
 
Sv: Beach 2014 del III

Det blir liksom som en ond cirkel, jag får ont i ryggen om jag inte tränar, jag blir trött av att träna. är stressad över att hinna med allt, och då jobbar jag inte ens heltid, hur orkar/hinner folk?

Jag upplever att precis när man är i ett skifte i livet så är det jobbigt att hinna/orka med träning. Exempelvis byter jobb, byter från att plugga till att studera eller tvärtom så är det svårt att hitta motivation och ork. I alla fall för mig! När jag började jobba heltid i somras och höstas efter att ha pluggat tyckte jag det var svårt att hinna/orka med träningen. Jag hade så mycket annat att tänka på då saker var helt nya så jag hade inte energi att riktigt tänka på vad/hur/när jag skulle träna. Dessutom var jag ju van att sitta stilla i skolan så då var man ju sugen på att röra sig, nu rör jag mig mest hela dagarna. Men nu när jag vant mig tycker jag det går bra. Tränar ca 5 dagar i veckan och jobbar heltid. Men då har jag inga barn, inga djur och jättenära till både jobbet (10 min gång) och gymmet (3 min gång).

Sen jobbar jag ju oregelbundet med så jag kan ju träna på förmiddagen och så ibland, tycker oftast det inte känns lika stressande. Vad jobbar du med som gör att du får ont i ryggen?
 
Sv: Beach 2014 del III

Linisen: Vilken skillnad!

Pepp: Tycker det syns lite skillnad på midjan sett framifrån. Vad är ditt mål? Att bygga mer muskler eller gå ner i vikt?
 
Sv: Beach 2014 del III

Jo det kan jag tänka mig! Är dock inte i ngt skifte i livet mer än att jag gått upp en timma i arbetstid (jobbar 7 h/dag nu) jobbar som städerska så jag måste verkligen underhålla kroppen så den inte rasar helt.
Tror mycket beror på denna jäkla årstiden :( borde bo utomlands!

Har som du också väldigt nära till gymmet, cirka 7 min, så det är guld värt, annars hade jag nog inte tagit mig iväg alls.

Målet är att bygga mer muskler och fasta till kroppen mer, har slängt vågen och kollar bara på hur kroppen ser ut/känns, sen vill jag ha mer rumpa då den jag har är i princip obefintlig :D
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag hoppar gärna med här :)

Jag är 23, pluggar i Linköping och tränar på Campushallen. Har ett årskort där som jag just förnyat men har verkligen inte utnyttjat det så mycket som jag borde!

Jag är 162cm kort och väger ca 58,5kg just nu. Jag är en sån där person som kan äta hur mycket skit som helst utan att röra mig speciellt i vikt, men jag ligger oftare i det övre spannet nu för tiden och känner att jag skulle behöva byta ut lite av dallret mot muskler istället.

Jag fokuserar mest på styrketräning eftersom jag tycker att det är roligast, men jag borde verkligen jobba på konditionen också. Jag orkar knappt ens springa en hel minut utan att dö av andnöd :o

I somras kom jag igång relativt bra med träningen, men sen gick jag och blev sjuk två gånger efter varandra och då dog det av igen. Så ser det ofta ut för mig, eftersom jag är sjuk så himla ofta...

Så om man tar och sammanfattar det här då, så är mitt stora mål att bli mer hälsosam (vilket innebär både mat och träning, sömn är jag rätt bra på redan). Jag vill bli starkare, slankare, fastare. Sen vill jag även börja jobba på konditionen så småningom. Förmodligen på löpband eftersom jag inte är så mkt för att springa ute...
 
Sv: Beach 2014 del III

KL

Vilka bra fredagsbilder det var idag! :banana:

Då tar jag och bjuder på en, från för en stund sen på gymmet efter ett intervallpass på löpbandet!

f8a6f778699211e3a75412cf7ba95f6c_8.jpg



Lider förresten också av knät, fast det är endast i en position som det gnäller, får undersöka saken. I övrigt märks det ingenting alls, vare sig i löpningen eller styrketräningen. Knätråden, javisst :D

I övrigt har jag tappat lite i vikt, inte frivilligt, inte heller ätit sämre utan snarare bättre den senaste 1-2 veckorna och lagt in lite pepparkakor med ädelost :d men icke... Börjar känna hur det triggar mig i ÄS-tankarna men kämpar emot och fortsätter äta efter min bästa förmåga.
 
Sv: Beach 2014 del III

Yey jag är med! :)

kl

Hoppning idag och det gick så jäkla bra! Hoppade 1,05 på ponny. Det kanske låter superlågt men för mig så är det väldigt högt då jag är lite rädd för att hoppa. Så just nu har jag världens endorfinkick, tjoho!! :D:D
 
Sv: Beach 2014 del III

Jahopp, då fick jag återigen bevisat att min kropp inte mår så bra än trots min viktuppgång :(

Jag var hos sjukgymnasten för att jag har så ont i kroppen och han konstaterade att jag har alldeles för lite muskler, i princip ingen muskelmassa alls utöver det absolut minsta man kan ha. Både i rygg, nacke, axlar, hals, armar, ben och händer hade jag alldeles för lite muskler och det är det som gör att jag får så ont. Mina muskler blir i princip inflammerade och alldeles slut bara av att hålla mig upprätt, att sitta upp, att hålla upp huvudet, att gå och alla dom där sakerna som är naturliga. Det gör att mina muskler blir väldigt trötta, det blir en större belastning på de små musklerna jag faktiskt har jämfört mot hos en normalmusklad person och utöver den smärtan i musklerna så får jag också ont eftersom min muskelbrist leder till att ligamenten i kroppen belastas och trycks ihop och får bära mer än de ska. Och benen i skelettet ligger liksom mot varandra och skaver.

Och det gör verkligen så ont även om jag vant mig och det är en del av mitt liv. T.ex. är att sitta ner verkligen jätte jobbigt för mig, bara att sitta på bussen eller i soffan eller var som helst gör att jag har ont i bäckenet, höften, svanken, ryggen, axlarna, nacken, armarna, halsen,låren, knäna...

Rekommendationen för detta är egentligen styrketräning men då jag inte får träna så vet vi inte hur vi ska göra. Sjukgymnasten gav mig sitt nummer och bad att min terapeut ska ringa honom så att de tillsammans kan prata om vad som är lämpligt för mig att göra. Han visade två små övningar och sa att jag absolut inte fick göra mer än så många gånger han sagt och inte ta i för mycket. Han sa att den bästa träningen för mig förutom styrketräning faktiskt är ridning då det är en väldigt dynamisk träningsform! :D Så det låter ju kanon bra iaf! Att just det jag gillar är bra för mig. Fast jag vet inte om jag får rida just nu...

Men han gav ett väldigt seriöst intryck, han sa att han inte kan så jätte mycket om ätstörningar och därför vill rådfråga mina behandlare men jag tycker han förstod en hel del, han var kunnig, förklarade bra och lyssnade på mig. Han sa också att om jag börjar träna lite sen så är det super viktigt att jag äter ordentligt och absolut inte går ner i vikt av det.

Först fick jag fullständig panik när jag såg att det var en manlig sjukgymnast, ville springa iväg. Det var super jobbigt när han skulle klämma på min rygg och när jag var tvungen att visa min rygg utan tröjan. Han såg det verkligen på mig också och skyndade sig lite extra för att jag var så obekväm med det hela. Är det bara jag som är obekväm med att det är manliga läkare, sjukgymnaster, massörer och sådant?

I vilket fall fick det hela mig att inse att så mycket mer än vad jag tror påverkas av min sjukdom, och att höra att jag har allvarlig muskelbrist var svårt att ta in när jag gått upp så pass mycket i vikt att jag bara ser ett stort fläskberg i spegeln. Stackars min kropp, vad den fått och får lida mycket :(
 
Sv: Beach 2014 del III

Åh raring :heart Hemskt när man inser att sjukdomen är värre än vad man själv tror. På gott och ont. Hoppas att det kommer lösa sig på något sätt. Och din kropp behöver näring för att få musklerna att fungera och kunna bygga mer muskler så du ska slippa ha ont.

Ang manliga, så nej, jag har inga som helst problem med det, men det kan nog bero på att jag själv är vårdpersonal. Jag har nog en annan förståelse. Inte kollar jag in killar när jag jobbar eller vad man ska säga. Man är proffesionell och gör det man ska. Jag tror nog att dom flesta är så.
 
Sv: Beach 2014 del III

Krya på dig, vännen!

Du borde få rida lite, åtminstone skritta lite. Jag hoppas att din sjukgymnast och behandlare kommer överens om något bra för dig.

Jag har haft manlig sjukgymnast, inte haft nån kvinnlig vad jag kan minnas och alla har bemött mig med respekt. Jag hade en massör också som var manlig, han var ung och snygg men han skötte det proffsigt och då skulle han knåda mitt lår :D

Jag tror inte att du ska oroa dig, kändes det bra mellan dig och honom i övrig så som att han hörde dig och lyssnade på det du sa och var ärlig med att han inte var så erfaren kring ÄS etc, tycker jag att du kan utveckla en tillit till honom. Det hade jag gjort i din sits eftersom jag stöter på så många idioter i vården som inte alls lyssnar på vad jag hade att säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 070
Senast: Lingon
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 819
Senast: MJLee
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
211
Senast: em76
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 244
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp