Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Woho, duktigt! :) Jag har också lättare att ta mig för saker när jag redan gjort massa annat innan, är så mycket enklare då än att starta från scratch liksom. :p

Jag tycker att du är jätteduktig som kunde komma på dig själv att vara manisk och stoppa! Det är ju ett stort steg att kunna inse vad man håller på med för stunden och inte bara i efterhand, och att dessutom bryta beteendet är jättebra. :)

kl

Var och gymmade igår för första gången på länge, och det känns idag! Körde lite blandat: ben, rygg och mage. Känner mig galet stel i baksida lår, o lite allmänt stel i ryggen idag, men det känns skönt att ha kört ordentligt! :) Det jag körde för ryggen var en liten cirkel på 4 övningar som jag tänkte köra ca 3 ggr/vecka under några veckor för att stärka upp o få bättre hållning, har känt av när jag inte styrketränat att jag fått ont i ryggen, vill få bort det.

kl

Äntligen varit feberfri i några dagar. Känns som om bihåleinflammationen håller på att ge sig. Som jag längtat!!

Min plan för veckan:
Tisdag: Lätt pass hemma
Torsdag: Ridning
Fredag: Ev. ridning, annars gästträna på ett gym med en vän. Besöka rollerderbyträning :bump:

Vågar inte börja för intensivt. Samtliga ridpass blir uteritter i hyfsat lugnt tempo.

Precis hemkommen efter 1 mils löpning på 60 min.

Jag sprang i ett bekvämt tempo och min enda tanke var att springa en mil och inte alls bry mig om tiden. Var riktigt härligt och ganska bekvämt faktiskt;)

När det hade gått 9 km märkte jag att om jag gasade lite skulle jag hinna under timmen så då kunde jag inte låta bli, sista km gick på 5:16 min, sista km var alltså den snabbaste under passet:D

Så jävla gutt rent ut sagt!

Bra jobbat! Så härligt att kunna springa en mil sådär "utan ansträngning":) Och sista km gick ju jättefort, du kommer absolut kunna klara ditt mål! (52 min? 53 min? Vad var ditt mål nu igen?)

knapp.

Blev ett snabbt triceps/axlar/bröstpass igår mellan jobb och social samvaro med familjen:D Klarade 18 armhävningar på rad (på tå!). Tror det är mitt rekord, alltid hatat armhävningar! Gjorde sen 10 + 5 till. Den allra sista orkade jag ej upp utan fick lägga ner pannan i golvet, haha:p

Idag laddar jag för ett ben och rygg-pass. Sitter och är sugen på frontsquats och kanske lite kettlebellswings som omväxling? Latsdrag och enarmsrodd med tror jag.. Och marklyft! Wiie, ska bli kul:D

Ledig dag idag för både mig och sambon så lång sovmorgon (till 9.30) och sedan frallor från surdegsbageriet next door:d En halva med ägg och kaviar och en med ost och massa grönsaker + kvarg med hallon och fun light. Bra start på dagen och känner mig laddad för gymet:bump:

Skönt med den känslan!

Chili: låter som en bra plan! Jag tänkte säga att du säkert kan ringa naprapaten om sjukgymnasttips men det lät som att du hade andra ärenden dit också?

Kl
Idag är jag inte på banan. Alls. Är ledig för första gången på en vecka, det i kombination med att jag och sambon låg och småpratade halva natten resulterade i lång sovmorgon. Vaknade med ångest och totalt tidsförvirrad, trodde nyss klockan var snart 2 när den i själva verket är halv ett. Skönt det i alla fall, hinner jag ut på en ordentlig långpromenad innan det blir mörkt. Det lär bli mest lullande, men hundarna har fått göra lite väl lite senaste dagarna så något måste jag hitta på.
Känner mig helt matt i kroppen idag, orkeslös. Blir nog ingen träning idag om inte kroppen blir piggare.

Ja jag har nån låsning eller nåt annat problem med nacken, och så vill jag ge min vadmuskel lite uppmärksamhet. Den strular fortfarande sedan jag fick kramp i somras och kan göra fruktansvärt ont om jag går längre än 2-3 km. Och ibland när jag ställer mig upp efter att ha suttit ner så kan jag inte stödja på vänster ben pga outhärdlig smärta i höften, men det är det som "inte är något fel" vid tidigare besök. :p Plus att mina inflammerade muskler/muskelfästen gärna skulle få lite massage eller kanske bindvävsmassage. Skulle inte se fram emot det sistnämnda men har sett det göra underverk på flera andra personer.

Försöker ringa men får inget svar, så peppen består än idag!
Låter som att du behöver en skön dag bara? Lite promenad och lite vila, ät och drick gott och njut av att inte jobba!

Kl

Wääh. Ställde mig på vågen.
64,5 kg. Visserligen fullt påklädd, men ÄNDÅÅÅÅÅÅ. ÅÅÅH.

Min våg gick sönder för ett tag sen. Jag vet inte om det var positivt eller negativt. Jag själv blir rätt peppad av att använda den så får nog försöka laga den eller köpa ny snart!
Du kanske också blir peppad av det, eller?

Ja, jag tror det jag med. Ska ut på promenad nu, sen måste hundarna (iaf aussien) få jobba lite.

Ingen fara på taket Sleepan, det är långt kvar till beach -14!

Jenka: skönt med ledig dag iaf, det har jag med, njuter för fullt! Har haft en halt kaotisk helg på jobbet. Så galet mycket folk på akuten nu efter jul och nyår... Hoppas du "hamnar rätt" på dagen snart med:) Imorgon är det jobb igen, iaf för mig!

*kl

Var riktigt taggad för gymet idag och det blev ett så jäkla nice pass! Hade massa energi och det var typ två pers till där bara. Började med att springa 10 min vilket var asgött, de nya Nikesen var riktigt bra att springa i:D Sen frontsquats, marklyft, kettlebellswings, "skridskosteg", latsdrag, och enarmsrodd. Nytt PB i marklyft på 60 kg, kändes mucho nice!

Ikväll mat med älskling och sedan filmkväll med 4 kompisar, härliga lediga dag:love:

Vilken toppendag du verkar ha! :D

*kl*

Jag hängde inte på låset när tisdagens pass släpptes i lördags så jag blev utan pass på Friskis idag. Med antågande mensvärk känns det inte så jättehemskt, om jag ska vara ärlig. :p

Det här är kanske inte så Beach-relaterat men väl hälsorelaterat: jag har varit hos kirurgen idag och pratat gallblåseoperation. Trodde jag skulle stöta på patrull precis som vid tidigare konsultationer men det var precis tvärtom! Vi satsar på att få det gjort under första kvartalet i år. :D Så himla gött att äntligen få bli av med eländet! :bump:

Även jag jobbar imorgon, men bara två dagar innan jag är ledig på fredag (och jobbar helgen). Som tur är brukar jag vara piggare när jag är på plats på jobbet.

Ingen ordning på dagen dock. Typ 80 min promenad avklarat iaf.
Jag kände mig typ skakig redan efter en halvtimme, visserligen utanför stigarna men ändå. Hundarna har i alla fall fått motion och aktivering, där var energinivån hög!
Kom hem, la mig i soffan och då börjar en muskel i svanken krampa så jag knappt kunde andas. Trevligt :s gick snabbt över dock.

Nä, inte helt hundra idag. Träning avbokad, försöker släppa måsten och ikväll blir det bio :) jag borde ta mig iväg och byta ett par broddar som jag köpt och fått i fel storlek. Sista dan idag men vette sjutton om jag orkar. De var ju inte jättedyra i alla fall (men surt ändå såklart).

KL

Lindahls vaniljkvarg (0,2%) med apelsin och hallon till måste nog vara världens bästa mellanmål :love:

KL

Alltså... Jag testar den här 5:2-dieten just nu, bara för skojs skull då jag tycker det är intressant att se vad den gör med min kropp samt hur mycket/lite man kan äta på en dag (och så lite för att tighta till mig ett kilo eller tre till semestern, men det säger jag inte högt) och ändå överleva sas. Och idag är det inte alls kul. I söndags var det hur lätt som helst att hålla mig till 500 kcal, och även torsdagen innan dess. Jag var helt enkelt inte särskilt hungrig och hade ingen större aptit i vilket fall som helst, så en morot här och lite keso där kändes helt ok. Men idag, just nu, guuuud vad jag är hungrig! Jag vet att jag ska få äta ett kokt ägg, lite sallad och tomat om en dryg timme men det känns så otillräckligt på något vis. Jag vill äta kött och sås och potatis, eller ännu värre: chips och dip och glass!

Jag lovade mig själv att lägga av om det kändes för jobbigt någon dag, då jag som sagt mest gör det här för att det är kul att prova på. Men envisheten och prestationsprinsessan i mig vägrar släppa taget. Jag kan inte ge upp, för nu har jag sagt att idag ska vara en "2-dag", jag har pratat om det och planerat för det. Ger jag upp nu så har jag "lidit" i onödan hela dagen. Men shit vad jobbigt det är! Det jag annars tycker är intressant och kul känns idag som rena tortyren, för både psyke och kropp. Det hjälper ju inte direkt att jag har en riktig depp-dag idag och bara går omkring och är avundsjuk på alla andra människor som verkar leva perfekta liv...

Så, nu har jag klagat av mig lite och tyckt synd om mig själv. Nu ska jag sluta tänka på mat och istället plocka fram lite jävlaranamma. Det finns ju trots allt värre saker här i livet, och framförallt folk som har det sämre än mig. Dags att skärpa till mig lite och sluta vara så I-landsklen!

Målet är 54 min och det känns görbart! Iaf just nu, återkommer om ett par månader:p

18 armhävningar, fana vad duktigt! Riktigt starkt!

kl
Ett pass 50 min styrka blev det idag. Det var längesen så jag förbereder mig på att ha träningsvärk imorgon:D

Vad skönt att få operationen! Hoppas det går snabbt, smärtfritt och att du, efteråt, är tillbaka på nolltid :)

kl

Har trillat ur tråden lite under min förkylning men nu känner jag mig snart på G igen!

Trollunge, fasen vilken najs dag! :D Grattis till PB, grymt!

Sleepan, på't igen bara! Lite bättre val och lagom med motion så ska du se att det mesta trillar bort igen :)

Tassetass, vad skönt att operationen blir av!

Mineur, jag lider med dig! Intressant att testa ändå, hur länge tänkte du köra innan utvärdering? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 379
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka