Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Ja, nu attans! :)
Låter gott m philadelphia och kalkon, det ska införskaffas. Overnight oats låter intressant, är inte heller så förtjust i vanlig havregrynsgröt.

Vi hade också medicinbollar, men de var från 60-talet som all annan utrustning. Fyllde sin funktion för det mesta men kantstött och sunktigt.

Tips, blanda ner torkad eller färsk frukt i havregrynen. :) Torkad frukt kan man slänga i medan den kokas eller toppa med färs frukt när den är klar. Jag är uppvuxen med att havregrynsgröt ska ätas med äppelmos, men numera brukar jag bara ta russin/tranbär/nötter och eventuellt en klick sylt. Speciellt tranbär och lite nötter tycker jag är godast! Tips ifall någon vill piffa upp sin gröt. :)

Lunch idag: ett gäng knäckebröd med ägg och ett tunt skogsknäckebröd (gjort delvis på bark, supergott!) med ost. Några skivor salami och "efterrätt" i form av jordgubbssoppa! Måste göra slut på bären i frysen inför säsongen. Mestadels hallon dock, och förutom smoothies/sås till glass/i bakverk har jag inte så mycket idéer... Har blivit några smoothies senaste dagarna men det är tråkigt varje dag, speciellt när det är kallt ute! Krusbären kan man ju som tur är koka soppa på. :d

Haha det var inte min mening att få dig att känna dig obildad ;) Hoppas passet blir kul! :)

Johooo då, jag tror att alla ni konspirerar mot mig och försöker att få mig att känna mig dum och obildad! Erkänn bara, erkänn! :D

Sjuuukt bra jobbat med vikten för övrigt, jag blir nästan lite sugen på att gå och väga mig själv nu för att ha ett ännu mer konkret mål att jobba med... Jag håller med de andra om att du är en riktig förebild, så himla sunt och fint du verkar se på livet! Du har inte lust att flytta till Skottland och bli PT eller så va...? Du kan få bo i min garderob! :idea:

Jag ör på din sida, vi hade inte heller några medicinbollar i skolan ;) Låter som en lyxskola, haha!

Skönt att höra att det finns fler icke privilegierade (oj vad det ordet inte stavades som jag trodde!) själar i denna tråd...:p

Jag brukar oftast köra muskelgrupperna för sig, dvs först köra benen för att sen ta ryggen typ. Det som jag framförallt brukar ta hänsyn till när jag lägger upp mina pass är att jag tar de tekniskt svåra sakerna först (alltså typ övningar med fria vikter, som involverar balans osv) och sen köra slut på allt i maskiner, känns som att det blir mindre skaderisk då. Och core brukar jag alltid köra sist i passen, så att det går att köra slut på den helt utan att behöva oroa sig för om att orka hålla den i andra övningar.

Tack för input! Det känns som sagt spontant bäst för mig att köra först den ena muskelgruppen och sedan den andra, så det fortsätter jag med tror jag. Har dock inte reflekterat över det här med att köra tekniskt svåra eller "fria" saker först, så det var nyttig läsning. Senast i måndags började jag med benpress och avslutade med walking lunges, så där ser vi ju hur bra mitt spontana tänk var där...:o:D

Haha men vad tusan, inga medicinbollar i skolan! Min världsbild rasar. :p När jag tänker efter så har nog idrotten på mina skolor varit bra, särskilt på högstadiet och gymnasiet. På högstadiet hade vi en softball/baseballbana vid skolan, naturreservat på bakgården där vi orienterade, grusbana och stor idrottshall med det mesta man behövde. På gymnasiet idrottade vi i en riktig idrottslokal med vanlig hall, danslokal med speglar, litet gym och friidrottslokal. På sommarsäsongen var vi alltid utomhus på stadens rugbybana och gjorde allt möjligt och kunde även nyttja en frisbeegolfbana.

Saknar minsann skolidrotten lite! Speciellt under tvåan på gymnasiet då vår lärare tvingade oss att springa runt där där himla rugbybanan hur många var som helst som uppvärmning varje gång. :p Men utan övrig löpträning än gympan så sänkte jag min tid på coopertestet (2,5 km så fort man kan) med 13 minuter. :D (Från att mest gå till att springa hela).

Men alltså... Kan man få gå om grundskolan och gå där du gick? Fast jag vill bara vara med på gympatimmarna!

*kl
Vad ni skriver! Hinner ju inte med här :)
Frukost idag bestod av 2 ägg, turkisk yoghurt m frysta bär, solroskärnor och linfrön. Tar tacksamt emot tips på goa och nyttiga frukostar, det här börjar bli tråkigt!

Som Chili säger så tycker jag att lite frukt (torkad eller färsk) på gröten gör den tusen gånger roligare än typ sylt eller - ve och fasa - ingenting alls. Min standardfrukost är havregrynsgröt med tärnat rött äpple på, det äter jag varje morgon mån-fre. Jazzar upp det med russin istället för äpplen ibland, det är så gott att jag kan sitta och sukta efter det redan kvällen innan haha!

Annars är ju keso ett ganska bra mål tycker jag, speciellt lättkeso om du kan hitta det. Det brukar jag äta med melonbitar (riktigt kalorisnålt) eller päronbitar (inte riktigt lika kalorisnålt), eller på knäckebröd med lite tomat, avocado eller annat på.

Finncrisp med avocadomos och paprika är också vansinnigt gott, och då kan du ju äta lite fil/yoghurt eller dricka en smoothie vid sidan av för att stå dig längre. Orkar du inte göra smoothie själv finns det en billig och jättegod variant på Lidl, Naturis heter de och säljs i små portionsflaskor. 138 kcal per flaska tror jag, helt ok tycker jag!

Nu blev jag hungrig...

Vad är grejen med finncrisp? Vet att många brukar tala om dem som är i "hälsosvängen" eller vad man ska säga. Jag tycker de ser så goda ut så jag skulle säkert äta dem som godis :D

KL

Nu ska jag ut och pulsera i snön igen. Skönt efter en hel dags tentaskrivande! Behöver tyvärr gå 6 km för att komma ikapp zassoo, lär aldrig hända i det här "snöovädret" :p

Jag undrar också vad grejen med Finn Crisp är, jag tycker bara de smakar kartong. :p

Jag är för övrigt helt däckad idag. Vet inte om jag fått med mig min kompis förkylning hem eller om det är en reaktion på urladdningen igår. Får se om det blir nån träning ikväll, just nu lutar det åt handboll och hockey på TV med en polkagris i näven. :D

+ Tassetass

Alltså, jag vet inte egentligen... Själva brödet är ganska surt och tråkigt i sig, men lägger man bara minsta lilla ostskiva/smör/avocado/whatever på tycker jag det blir jättegott! Och så gillar jag storleken och formatet på dem, en är precis lagom om man är lite småsugen och två-tre stycken brukar funka som lunch tycker jag. Och så är de relativt kalorisnåla, såklart!

Haha, what can I say... Jag är liten i maten och knappt 160 cm över havsytan, så jag är ganska lätt att förnöja! ;)

Okej det blev närmare 7 km promenad, dock lugnare tempo än vanligt (nackdelen med att gå med en kompis). Fördelen är dock ofta att man går längre. Kanske blir +-0 då?

Nu ska jag ut och pulsera i snön igen. Skönt efter en hel dags tentaskrivande! Behöver tyvärr gå 6 km för att komma ikapp zassoo, lär aldrig hända i det här "snöovädret" :p

Usch vi har en massa snö här också, trodde att folk skulle ha "plogat" ett spår där jag springer tills jag slutat jobbet (många som promenerar där vanligtvis), men när jag drog dit direkt efter att jag slutat så möttes jag av en inget vidare rolig syn.. Fick springa upp ett eget spår :p Hade planerat två varv men blev bara lite drygt ett, vände t.o.m och gick tillbaka så slut som jag var :D Mina benmuskler blev lite väl sura.

Nu tar vi det lugnt med promenerandet, annars tvingar du ju ut mig om jag ska hålla mig i toppen:p

kl

50 min gym idag och fy vad trist, jag är inte sugen på att lyfta skrot. alls. Blä

Gud jag har inte orkat mig ut på nån promenad :o jag skäms! Det är -16 och becksvart ute... jag tror jag stannar hemma och vilar helt, och masserar mina ben med liniment.

Lyckades laga en sjukt god middag iallfall :d

07c6ca567e0311e3891112b8c5d18f50_8.jpg

Du kan inte träna nåt du tycker är roligare då? :) är ju betydligt lättare att hålla upp motivationen då!

Jag har inte heller förstått storheten med Finncrisp. Superhårt knäcks typ? Plus att det inte är så mättande, iaf inte i min mage ;)

Jo, jag vill springa men det är för halt och kallt ute. Att springa på springband är, för mig, en långsam tristess-död :D

Jag gillar aktiviteter där jag inte måste passa en tid utan kan flexa och bestämma själv :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
420
· Visningar
9 464
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden