Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Skärp dig! ( :D ) Du kommer inte göra bort dig. Gå dit och var dig själv bara. Antingen så blir det en middag som leder till nåt mer, eller så har ni trevligt en kväll och har lärt känna varandra lite bättre. Kör hårt!

*kl*

Hej beachtråden!

Här hoppar jag in (long time no see), dags att börja ta hand om mig lite bättre.
Målet är viktnedgång och livsstilsförändring, man kan säga att jag smygbörjat senaste månaden med att köpa ett löpband som jag ÄLSKAR. Joggar/går så mycket jag orkar, och är nu uppe i 40 minuter varav 25 minuter är jogging. Kör på lustfyllt och roligt för att hålla motivationen uppe. Har ätit ok, lite bättre än vanligt (innan kunde det verkligen vara KASS), men denna veckan började jag skärpa till mig lite mer och nu äter jag hälsosamt, regelbundet och på kaloriunderskott.

Jag jobbar också på att sova bättre (hoppas det kan bli en följd av bra mat och motion). Jag har grava sömnproblem, 1-3 timmars sömn är mer regel än undantag och så sover jag konstant på lediga dagar istället, vilket gör att jag aldrig riktigt är pigg och utvilad utan antingen på minus eller helt utslagen. Har även stressymptom som bland annat yttrar sig i skakighet och migrän.

Idag har jag gått en timme ute + jobbat (har ett aktivt jobb där jag rör mig större delen av dagen) och ätit:

Frukost: 1 banan

Tidig lunch: torsk, råris, ärtor och lite sås

eftermiddag: 1 kokt ägg med lite kaviar

fika (kompis som fyllde år): två små tårtbitar

kvällsmat: kycklingsallad på kycklinglår, avocado, fetaost och solrosfrön + grönt, ett päron och en tesked jordnötssmör.

Jag har egentligen ingen superplan än vad gäller kosten mer än att jag ska äta regelbundna mål, göra hälsosamma val så ofta det går och ligga på underskott.

Nu är det dags att försöka må bra!

"Öhmehmuhhhh...." var väl ungefär det mest intelligenta jag fick ur mig just då :p Sen fick jag ur mig att det kunde ju vara trevligt och så bestämde vi att vi skulle snacka mer om det imorgon (jag ska gå på ett av hans gruppass då). Fattar inte riktigt hur det här gick till, jag har sällan känt mig så oattraktiv som jag gjorde på gymmet idag, knallröd i huvudet av ansträngning, svettig, osminkad med skitigt hår och hela baletten...:eek:

Mjo, det var en fin ego boost måste jag säga, även om jag verkligen inte fattar vad han ser i mig (om han nu ser någonting dvs)! Jag kan ju i alla fall trösta mig med att han nu endast sett mig i mitt absolut värsta tillstånd, så nu kan det bara bli bättre! ;)

Träningspasset gick för övrigt bra, MedBall Madness var superkul och framförallt väldigt intensivt! Me like! :)

Men alltså, du måste ju gå :) :) om du känner dig intresserad av han alltså. Det kommer gå bra!

Intresserad?! Han är så snygg att jag höll på att dö när han började prata med mig... :o Personligheten vet jag ju dock inget om, och min inre bild säger att PT:s är egotrippade besserwissrar som vet exakt hur snygga de är... Kan ju alltid hoppas att han ändrar den bilden ;)

Men gud, jag vågar verkligen inte hoppas på något här, så bli inte för överexalterade kära beachisar! :p

:rofl: Var någonstans förutom i beachtråden hittar man detta? ;)

Men håller med, kör hårt Mineur! Så himla kul ju! Älskar dejting-följetånger!

Haha men vaddå? Man måste ju se till fördelarna!
Vem vill inte ha en PT liksom?!

kl

Kolla vad jag fick hem med posten idag:
ida_2632.jpg

Din middag lät lite löjligt god tycker jag! Låter som att du har en sund inställning och som att du börjar bra, heja heja! :)

kl

Hallå beachisar! Jag vet inte om ni kommer ihåg mig men jag skrev lite smått i beachtrådarna i somras/höstas. :) Träningen blev tyvärr mindre än vad jag hade önskat under hela december, men levande klyscha som jag är så är det nytt år och nya tag :D Och då tänkte jag i samma veva hoppa in i tråden för ni är så jäkla bra på att peppa och inspirera! :bow:

Just nu jobbar jag mot delmålet att till juni ligga stadigt under 70kg, ligger just nu på ca 74kg (pendlar lite) så jag tycker inte att det borde vara en omöjlighet :)

Klart vi (eller åtminstone jag) minns dig! 70 borde inte vara något problem, kör på!

Blir det något gymkort? :)

"Öhmehmuhhhh...." var väl ungefär det mest intelligenta jag fick ur mig just då :p Sen fick jag ur mig att det kunde ju vara trevligt och så bestämde vi att vi skulle snacka mer om det imorgon (jag ska gå på ett av hans gruppass då). Fattar inte riktigt hur det här gick till, jag har sällan känt mig så oattraktiv som jag gjorde på gymmet idag, knallröd i huvudet av ansträngning, svettig, osminkad med skitigt hår och hela baletten...:eek:

Min kille har sagt att jag är som snyggast när jag precis gått i mål i nåt lopp, trött som ett as och 100 procent opiffig. Det kanske är nån sorts fetish hos vissa grabbar? ;) (eller så gör endorfinerna att man faktiskt ser glad och avspänd ut!)

Men vad kul, hoppas han motbevisar dina fördomar! :)

Jag vet många som tycker så, både tjejer och killar! Det är något sexigt över folk som satsar, tar ut sig, kör slut på sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
420
· Visningar
9 480
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka