Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

KL

Just hemkommen från Abs Attack på gymmet (tro fasen att det var PT-daten som höll i det passet OCKSÅ, han kommer börja tro att jag är någon läskig stalker snart...:eek:), oj vad jobbigt och aj aj aj min mage! Körde ett benpass efteråt vilket gick rätt bra, men jag har fortfarande ont i både rumpa och lår efter mitt eget pass i måndags så jag gjorde inte riktigt alla övningar som vanligt. Känns skönt i alla fall, och imorgon ska jag vila!

För er som är datenyfikna kan jag säga att jag är sååå nöjd med kvällen och verkligen ser fram emot att lära känna den här killen mer! :love: Jag tycker fortfarande att han är alldeles för snygg & bra för mig, men what can you do...;)

Men gud vad spännande! Låter ju hur härligt som helst!! :)

Kl

Missade att boka av min Zumba och orkar inte dubbla pass, så nu får det bli Zumba helt enkelt :p

Härligt!!:D Både med träningsvärk och dejt;)

Cili: Hoppas att det löser sig! Håller med om att det känns onödigt hurvida man har godkänt i skolan eller ej. Många ogillar skolidrotten och om man verkligen har ett intresse för idrott som kommit senare, ska det vara kört då? Dåligt!

Sleepan: Zumba är ju kul:D

Svängde förbi Friskis idag och tog 20min cardioprogram på crosstrainern, skönt!
Ska klämma in en omgång till i helgen tänkte jag, det känns som att knänan säger ok till crosstrainern iaf :up:

Nice med både träningsvärk o att dejten gick bra!

Jag tycker fortfarande att han är alldeles för snygg & bra för mig, men what can you do...;)

Alltså det där uttrycket finns ju typ inte egentligen, uppenbarligen så tycker han att du är alldeles tillräckligt snygg och bra för att honom att dejta o då är det ju så! :)

Muppia: Är det tyngdlyftning du ska tävla i? Exakt hur går en sån tävling till? *nyfiken* :)

Var och dansade en hiphopklass igår, och tack och lov så började det inte brinna den här veckan! :p Däremot så var ventilationen trasig, så trots avfuktare i salen så var det som en ångbastu, speglarna var immiga och det droppade från taket...O_o Men sjukt kul var det iaf! :) Blev aningens svettig dock :p

Det låter ju mycket lovande! :D Men du, det finns ingenting som heter att någon är för snygg eller bra för dig. Uppenbarligen är han intresserad av dig så det finns inget problem ;)

Låter för övrigt som att dina muskler har fått jobba hårt i veckan! :up:

Hahaha idag på gymmet alltså, jag måste varit helt borta i huvudet. Skulle köra marklyft, gjorde ett uppvärmningsset först innan jag la på lite mer vikter. Började köra, men fan vad tungt det kändes! Orkade inte 8 reps som jag hade tänkt utan slutade vid 5. Ja ja, jag har väl tappat lite under uppehållet, det var trots allt några veckor sen jag markade sist. Körde ett till set på 5 reps, innan jag börjar räkna ihop vad jag egentligen lagt på stången. Jahaja, 42 kg var det visst, vilket är mer än jag någonsin gjort tidigare :eek::rofl: Inte konstigt att det kändes tungt! Trodde det var 32... :angel:

I övrigt ett ganska nice pass, trots mensvärk :meh: Avslutade med 30 minuter på löpbandet som gick oväntat bra. Började med 2x1000 m i 6 min-tempo, dvs det tempo jag vill kunna hålla i 5 km. Sen 2x500 m i 5:27 min/km resp 5:21 min/km, 400 m i 5:16 min/km, 300 m i 5:10 min/km och när det var ungefär 1,5 min kvar körde jag ungefär 30 s var i 6:19/5:00/6:19-tempo. 200 m gåvila mellan varje intervall. Kom 4,5 km på 30 minuter vilket kändes asbra, taggad på att träna vidare för att klara 5 km på 30 minuter :)

Kul att dejten gick bra! :D Så spännande detta!

zass: Håller med emt, dags att öka vikterna. ;) Bra jobbat!

Här då? Sjukt nöjd med att inte ätit choklad varken igår eller idag för att stilla mensvärken. Tänker inte äta nån choklad heller. Så det så! Var hemskt sugen igår kväll, speciellt efter middagen. Men näpp!

Just nu blir det även en smoothie om dagen ungefär i mitt försök att rensa frysen på bär. :d

Hej hej, gud vad jag hoppar in och ut i tråden nu, sorry för det. Har läst igenom de senaste sidorna men kan inte svara på allt jag vill.

Tänkte på dig Muppia eftersom vi haft lite kontakt förut, tror verkligen att det är jätte bra att du fått "bevis" för att inget händer med kroppen bara för att du inte äter "optimalt" (vad det nu är, tror inte ens det finns). Sådant försöker jag komma ihåg även om det är lite svårt.

Och det här med PCOS, skulle ju kunna googla men lättare och intressantare att höra från er som har det (hehe, lat? :p Nej, mest nyfiken faktiskt), vad är det egentligen och hur märker ni av det? Är det någon störning med hormonerna alltså? Verkar ju som att flera här har det, är det vanligt?

KL

Svarar alla: Återigen tack för date-pepp och stöd! Ni har rätt i att det inte finns något som heter "för bra för mig" egentligen, men jag kan ändå inte riktigt komma över att han är intresserad av lilla mig! Så länge jag inte låter det stiga mig åt huvudet (vilket inte lär ske detta århundradet) är det väl bara att tacka och ta emot antar jag, och jag är sååå glad över det här just nu! Dessutom har det gett mig ännu mer motivation att gå till gymmet, haha... :o

Hur det går för mig då? Idag åkte vågen upp på vinden, fick välja mellan det och att lämna den till terapeuten, nu ska jag inte väga mig hemma, är totalt livrädd för att släppa kontrollen :nailbiting: Och nu kommer jag inte vägas förrän om 1,5 vecka... Så rädd för vad som hinner hända till dess :crazy:

Min vikt pendlar ju hela tiden inom ett kilos spann men har i princip stått still i vikt en månad nu. Måste gå upp nu, men nu vill jag inte mer. Totalt livrädd

Får inte börja träna än heller som jag hoppades på :( Behöver tydligen gå upp lite mer i vikt, vill ju börja nu. Vill ha muskler istället för fett. Vill slippa ha ont hela tiden. Och så måste jag dra ner på promenaderna säger dom, har lyckats gå bara 2 timmar idag men rösterna i huvudet skriker att jag lätt hinner ut en gång till ikväll. HJÄLP!?! Någon som kan vara den logiska delen i min hjärna?

Är rädd att jag kommer gå ut i kväll för ångestens skull, mår helt illa även fysiskt av ångesten. Och varje dag får jag sådan ångest att jag inte kan andas av panik när jag äter.

Och sen till råga på allt ändrade min terapeut min målvikt igår, vi har som minimum 4 kg till upp men nu sa hon helt plötsligt att jag behöver gå upp typ 6 eller helst typ 9 kg för att kroppen och huvudet ska bli friskt :eek:

Jag går under lite grann, har för mycket att tänka på och oroa mig för även förutom maten.

Försök att inte tänka så mycket på hur mycket du ska gå upp just nu. Ta en dag i taget:) Jag vet att det är väldigt svårt att se när man är "inne i det", men man måste försöka komma ihåg att det är en sjukdom. Du tänker inte helt klart nu, även om det är otroligt svårt. Försök att lita på dem som vill hjälpa dig:)
Jag har ingen efarenhet av detta själv, men har pratat med flera kompisar som har/ har haft problem. Det ÄR svårt, men det GÅR att ta sig ur det! :)

Kul med hoppträning, det kommer gå bra! :)

KL

Jag hopptränade igår, gick bra, men jag fick jobba hårt alltså! Idag var det vilodag för hästen, men inte för mig, jag har precis klarat av veckans andra löprunda och alltså nått veckans mål!

Kl

Tack cili för bra input. Matchade ett gritpass, så tejpade och körde på. Jag får nog inse att den dagen jag slutar jobba (jobbar natten och sover bara några timmar på dagen) fixar jag inte att köra styrka själv, noll motivation. Kändes skönt med ett pass, nu är jag pepp på styrka imorgon. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
423
· Visningar
9 548
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 772
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma