Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Måndag: Styrketräning 65 min (helkropp)
Tisdag: Löpning 2,4 km + 10 min cirkelträning (inklämd snabbträning )
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: Styrketräning 50 min (helkropp) + intervaller på löpband 30 min (4,5 km)
Lördag: PW 55 min
Söndag: PW 85 min + löpning 3,1 km
Utöver detta dessutom 40 min promenad mån-fre och en timmes ridning igår. Ganska nöjd Två vilodagar på raken var inte planerat, men det är ju inte hela världen.
KL
Jag har skrapat ihop 3 gympass och ett skidpass denna vecka, plus lite hemmaträning framför TVn då och då. Nästa vecka satsar jag på gym måndag och tisdag och 4 kondispass
Denna vecka blev det totalt 5h33min träning, lite för lite Vill ha mer löpning men vädret har inte varit något vidare så har inte haft lust att ge mig ut.
Mån: Löpning och yoga
Tis: Crosstrainer och styrketräning
Ons: Löpning
Tors: Vila
Fre: Crosstrainer och styrketräning
Lör: Yoga
Sön: Crosstrainer och styrketräning
Idag körde jag ben och gjorde nya ökningar i knäböj samt bulgariska utfall
31kg i knäböj och 17kg i utfallen ligger jag på fr.o.m idag.
Låter som en bra vecka! Vad gör du för hemmaträning vid TVn?
Congeria: Vadå lite, du har ju hållit igång som sjutton! Bra gjort Förstår dig med löpningen, kände likadant när det var så himla kallt. Blev lite löpband då istället för att få lite km i benen.
Jag kör bland annat benpyramid (jag har ganska vältränade ben men det där är så jobbigt!), tabata-intervaller med burpees och mountain climbers, 100 knäböj och sen olika varianter av plankan. Jag har också en app som heter daglig ab workout (har fler för ben, armar, och cardio också) så då brukar jag köra den då och då. Sen har jag en armhävningsapp som hjälper mig klara 50 armhävningar på raken. Idag gjorde jag 8 8 9 8 8 (på knä ska tilläggas )
Något av följande brukar jag göra nästan varje kväll då jag kollar TV
Idag blev det Indoor Walking Intervall. Så himla gött att bara ge allt!
I morgon har jag både Indoor Walking och Core inbokat, får se om jag hinner till det första men hoppas på det
Ok, det är sällan jag har träningsvärk efter löpning men nu jäklar Pulsandet i snön gjorde verkligen sitt för mina vader. Idag blir det troligtvis lite lugn träning i form av yoga, känns som att min kropp skulle behöva det.
Jag kan tänka mig det! Sambon säger samma sak ang snön. Jag känner av det även vid powerwalks, kommer inte alls upp i samma tempo men ändå blir jag dösvett! Så löpning måste vara ännu värre
Ja absolut, även promenader är ju jobbigare. Även om man har fäste så får man inte samma frånskjut utan det är lite känslan av att man "bromsas upp" i varje steg
Kickade igång mitt wii en stund nu innan jobbet. Jag har tydligen tappat 1,3kg sen jag använde det senast (nån gång i höstas). Och då känns det ändå som jag gått upp under min sjukmånad. Det gav lite motivation i alla fall, så nu har jag kört step up en stund
Kropp & Själ
Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Hästmänniskan En fjording. :D Mera detaljer vågar jag inte säga just nu. Men har fått OK från sambo, stallägare mm att åka & titta. Känns allt bra så...