Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

*kl

Jaha, plugg igen någon timme på morgonen och sedan gymet! Gick som vanligt till 24/7 gymet här närmst men såg direkt att böjracket var upptaget av någon stor kille som såg ut att precis ha börjat... Så jag vända och gick ut igen och tog mig till det andra NW-gymet 3 min bort där de också har ett böjrack;) Så fick jag kört mina ben och mage idag då, det var jobbigt idag, har träningsvärk typ överallt efter de senaste dagarna. Körde på med knäböj och bulgarian split squat och höftlyft + magövningar.

Upptäckte en kul grej med, de har hängt upp ringar i taket! Haha, kan ju ingenting om att träna i ringar men sett en del som gör det och det ser svintungt och kul ut. Hängde lite upp och ner i dem iaf och slog nån kullerbytta, haha. Ska försöka hitta några övningar man kan göra som inte är för tunga!

Härligt med en motiverande boost! Hoppas motivationen håller i sig för dig!

KL

Kallt här idag eftersom det är klart ute :nailbiting: Jättefint väder alltså men jag tål inte kylan, men ska försöka tvinga mig ut på en PW lite senare ändå!

Kul med ringar. Det har vi på Crossträningen ibland. Favoriten är toe to rings. :)

Idag blir det vila för hela slanten. Förutom jobbat och ska ta in en massa hästar från lösdriften då...

*kl*
Jag tvingade ut hästen på en promenad på snöre idag :D Det är inte poppis hos herrn. Men nästan 2,5 km släpade jag honom runt iaf. Inte så mkt men alldeles lagom för mig att komma igång med :)

Sen har jag gått igenom 5 (!) resväskor med kläder som var mina. Och det var kläder som liksom inte varit med i den vardagliga ruljansen. Slutsats: jag har för mycket kläder!! Men jag slängde/gav bort en hel del och sen sorterade jag undan en hel del smalkläder som jag ser fram emot att kunna använda igen. Börjar verkligen hitta motivationen igen :) Nu är det bara energin som saknas ;)

KL

Knappt 5 km promenad avklarad i toppenvädret! Lite blåsigt men jag fick upp värmen rätt bra och inne i skogen, där jag var mestadels, var det vindstilla. :) Så grymt skönt med lite solsken!
För att bättra på vitaminkicken är det nu smoothie till lunch med hallon, blåbär, clementinjuice, banan och en skvätt grädde.

Härligt! :)

Kl

När top modelreprisen är slut ska jag gå till gymmet en timme. Det var...inte igår :p

Första dagen på jobbet idag. Så nu får jag allt börja biffa till mig lite för om två veckor kör det igång på riktigt.

Då tycker jag du ska sätta igång :D

KL.
Alltså, läste i tidningen idag att Actic här i stan hade fri träning hela veckan, jag blev skitglad och hörde av mig till min bästis (vi är på olika gym) så vi kunde köra tillsammans!

Vi var aspeppade, kom in i friviktsrummet och såg ut såhär: :wtf: allt som fanns var en stång med rack för knäböj och en fast bänk för bänkpress, en massa hantlar, latsdrag och en smithmaskin... alltså, nej nej nej, allt var dessutom intryckt i ett rum som var som en triangel = astrångt!!

Så vi körde totalt tre övningar med diverse skrattattacker för att det var så patetiskt dåligt, no more!

Men vad trist! Trodde Actic var en bra gymkedja?

kl

Inte jättegott om tid idag då vi får middagsgäster, men 25 min skön yoga tog jag mig tid till alldeles nyss. Dessutom busspromenaderna som vanligt, ca 40 min. Ganska lagom motion för mig idag, känner mig lite småseg. Hoppas vara fit for fight för gym imorgon :)

Det trodde jag också, men det är det värsta gymmet jag befunnit mig på :(

Vad duktig du är som fick ihop så pass mycket ändå, vad tänkte du köra i gymmet imorgon?

*knapp*
Lite OT men ändå. Jag har ridit på "min" nya häst första gången idag. Jag är helt jävla salig och helt såld. Jävlar vilken häst! Helt fantastisk. Inte riden på två år men det var bara att sitta upp, känslig, villig, tillfreds, tölten och traven satt där den skulle och vi bara tokklickade! Jag är happy happy!! :love:

Det fick bli dagens motion, två timmar i stallet. Ska kanske försöka mig på ett Yoga pass. Imorgon väntar gymmet. Och vågfan har gått upp 0.7kg sen förra veckan.

Trist som sagt!

Jag kör nog helkropp, känns bäst att köra på det när jag bara hinner 2 ggr per vecka :) Så lite allt möjligt :D

Jag gick på Actic förut och det var inte så fräscht nej. :p Dock på G att renoveras och genom att ha medlemskap hos dem kunde man även simma gratis i simhallen (vilket jag aldrig gjorde). Däremot i Halmstad var jag supernöjd med Actic (då hette det Nautilus). Skitstort tyckte jag, flera våningar med maskiner på en våning och fria vikter på en annan och kondition på en tredje. Det rummet med fria vikter var jag dock aldrig i. :angel: Dock hade de ångbastu :love:

Saknar lite att gå till ett fint gym och träna, får erkännas!

Japp den är kollad. Ligger bra i värdena. Men den har bråkat med mig lite tidigare, så äter en dos för den nu (alternativ medicin) så får vi se vad som händer. Ska ta nya prover iaf nästa vecka och sen läkarkontakt, så får prata med henne sen.

Ok, det är ju något som är värt att ha koll på. :) Det är väl bara att köra på och se vad som händer, hoppas att det hjälper!

KL
Quelina: Jag har haft alldeles för mycket vänner och bekanta runt omkring mig som har haft olika ätstörningar... Tycker det har blivit alldeles för vanligt:(
Ibland blir jag lite "rädd" för mig själv då det känns som om jag har lite väl enkelt för att förstå "tänket" hos dem som är sjuka.
Hoppas verkligen att det fortsätter att gå på rätt håll för dig!!

Summering förra veckan:
Tis: 20 min crosstrainer + 60min yoga
Ons: 55min SoftSpin
Fre: 20min crosstrainer
Lör: 20min crosstrainer
En bra "första" vecka, och knäna känns helt ok! Visserligen Voltaren hela förra veckan men ändå :angel: Denna vecka kör jag utan, så får vi se hur det går:o

Idag blev det 25min på crosstrainern, imorgon har jag bokat ett Core-pass! Dags att mina förut så starka magmuskler får lite upprättelse :p
Sedan Yoga och SoftSpin på onsdag, så får vi se vad det blir resten av veckan, kanske någon Yoga till annars blir det crosstrainer.

Jag var där nästan en timme så nu är kroppen trött och hjärnan nöjd. Ska avsluta dagen med en kycklinggryta full av bacon och grädde.. Höhö.

Fan vad trist med så dåligt gym när man sett fram emot det! :(

*knapplån*

Jag har varit i Grövelsjön i norra Dalarna i helgen och åkt skidor i dryga 9 h mellan fredag och söndag. Extremt välbehövlig vilodag idag (eller ja, om en timme ska jag på yoga!) då ffa ljumskarna tar stryk när man inte åkt klassiska längdskidor sen början av december... Skönt att äntligen vara igång med skidandet i alla fall inför Öppet Spår den 24:e februari. Det var 85 cm (!) snö i Grövelsjön men här i Falun har vi nog bara ca 20 cm. Vackert var det också så att det förslår:

69260_10151910055381662_936851346_n.jpg

De flesta i den här tråden verkar peppade, kul! Och härligt Mineur att daten var lyckad ;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
420
· Visningar
9 489
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
221
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 738
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur