Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

*kl*

Jaha, nu är jag här igen. Efter en sån lååång tid med pepp och stöd och engagemang här i tråden så tappade jag sugen helt för Buke, och var knappt aktiv på hela hösten. Har dock tränat duktigt 2-3 ggr i veckan ända fram till jul. Men nu behöver jag hjälp att komma igång igen! Både mat och träning har helt fallerat efter en rejäl influensa vars sviter höll på i nästan 3 veckor. :banghead: Nu mår jag bra igen, men har helt tappat flytet. Äter fel och tränar inte, fast jag VILL och LÄNGTAR. Inte vägt mig på flera veckor, men misstänker att jag i alla fall gått upp nått kilo.

Så kära beachare, har ni nån pepp till mig så jag kan komma upp på banan igen? Vill ju köra igång och hitta tillbaka till mig själv igen!

Min bästa pepp att ge: JAG ÄR JU TILLBAKA I TRÅDEN! :D
Och jag haft uppehåll sedan september började, din lilla semester på 3 veckor är ingenting emot mina nästan 5 månader ;)

*KL*

Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden nu. Har inte direkt något "beach 2014"-mål men jag tänkte att det här är nog ett bra forum att slänga in en fråga i, istället för att starta en helt ny tråd!
Jag måste börja dricka mer vatten. Min hud är torr, får ofta huvudvärk etc etc och ja, hela min kropp skriker efter mer vatten. Har ni något tips på "smaksättning" förutom citron? Jag har en flaska bredvid mig i princip hela tiden så att jag har koll på hur mycket jag dricker, men jag känner att jag nog snart kommer att tröttna på "vattensmaken".

Sen tänkte jag också höra om någon här kanske har någon info om 2014 års Colorrun. Har varit inne på deras hemsida flera gånger men hittar bara "kommer till Sverige under 2014)", men varken preliminära städer/datum. Har redan bokat in att gå VårRuset och Blodomloppet, men är riktigt sugen på Colorrun också, om det blir något i närheten :)

Hej och välkommen tillbaka! :love:
Härligt att ha dig här igen :)

Dålig på specifik pepp, men glad att du är tillbaka! :)

Heeeeej! :love: Vad kul att du är tillbaka! Jag skulle fundera på vad som känns lättast att börja med, maten eller träningen, och starta där. För min del blir maten bättre automatiskt om jag börjar träna :)

Zassoo, Congeria, Trollunge och cili: TACK för peppen och för att ni hjälpte mig att tala min hjärna till rätta! Ångesten (eller vad man nu ska kalla den) släppte under kvällen, det var nog bra för mig att få komma iväg och snacka strunt med fina vänner samtidigt som jag studsade lite basketboll! Att det sedan var en extra hård träning med flera omgångar Idioten, sprinttävlingar och annat gjorde ju inte saken sämre, så efter 1½ timme var jag rätt slutkörd och orkade inte riktigt tänka mer på min dåliga matdag!

Det som är så himla svårt för mig är dock att det inte hjälper att säga till mig själv att "men jag tränar ju så mycket/jag ska träna ikväll, det är ingen fara om jag äter lite dåligt ibland" eller liknande - det blir nästan bara värre av det. Tänker jag något sådant så känner jag mig nästan bara ännu sämre för att jag äter den där chokladkakan, och säger till mig själv att "jaha, det är alltså inte såhär man ska göra om man vill ha en sådan där snygg kropp" eller "hon som har en så snygg kropp, det är såhär hon aldrig gör". Jag har liksom kört fast i det här "jag ska ha en snygg kropp och den ska vara nästan lika snygg som hennes"-tänket igen, och även om jag fortfarande tycker att träningen är kul trots det så märker jag att fokus återigen har ändrats från "att träna för det är kul" till "att träna och äta bra för att bli snygg". Men jag har ju i alla fall insett det själv den här gången, så jag antar att det är en bra början för att styra om...

Masqueradee och ananya: Välkomna och/eller välkomna tillbaka! :) Angående vattendrickandet så har jag precis samma problem och har enormt svårt för att dricka självmant. Trots att jag har en vattenflaska med mig hela tiden blir det sällan att jag kommer ihåg att dricka av den. Ett tips fick jag dock i förra veckan, nämligen det att ha en karaff kylskåpskallt vatten ståendes i kylen. Det har funkat rätt bra hittills, och det blir liksom som en påminnelse varje gång jag öppnar kylen hur gott och nyttigt det är med riktigt kallt vatten. Jag har haft både gurkbitar och hallon i hittills, riktigt mycket hallon är nog min favorit hittills!

Såg ju fina ut! Och jackan med! :)

Segt Och trist och för jäkligt faktiskt, att du ska behöva jobba där det inte fungerar för dig. Din chef alltså!! :mad:

Taget från deras hemsida:

"The Color Run was founded in January of 2012 as an event to promote healthiness and happiness by bringing the community together to participate in the “Happiest 5k on the Planet”. We are the original paint race and have created a completely new genre of running events that continues to grow exponentially."

"Less about your 10-minute-mile and more about having the time of your life, The Color Run is a five-kilometer, un-timed race in which thousands of participants, or “Color Runners”, are doused from head to toe in different colors at each kilometer. With only two rules, the idea is easy to follow:
-Wear white at the starting line
-Finish plastered in color!
The fun continues after Color Runners complete the race with an unforgettable Finish Festival. This larger than life party is equipped with music, dancing and massive color throws, which create millions of vivid color combinations. Trust us, this is the best post-5k party on the planet! "

Hemsida: http://thecolorrun.com

Är sjukt taggad på att vara med! :)

Taget från deras hemsida:

"The Color Run was founded in January of 2012 as an event to promote healthiness and happiness by bringing the community together to participate in the “Happiest 5k on the Planet”. We are the original paint race and have created a completely new genre of running events that continues to grow exponentially."

"Less about your 10-minute-mile and more about having the time of your life, The Color Run is a five-kilometer, un-timed race in which thousands of participants, or “Color Runners”, are doused from head to toe in different colors at each kilometer. With only two rules, the idea is easy to follow:
-Wear white at the starting line
-Finish plastered in color!
The fun continues after Color Runners complete the race with an unforgettable Finish Festival. This larger than life party is equipped with music, dancing and massive color throws, which create millions of vivid color combinations. Trust us, this is the best post-5k party on the planet! "

Hemsida: http://thecolorrun.com

Är sjukt taggad på att vara med! :)

Men ååh det verkar ju jättekul! Kollade lite snabbt på hemsidan, det finns inte i Sverige verkar det som, hade du tänkt köra det i USA? :)

*KL*

Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden nu. Har inte direkt något "beach 2014"-mål men jag tänkte att det här är nog ett bra forum att slänga in en fråga i, istället för att starta en helt ny tråd!
Jag måste börja dricka mer vatten. Min hud är torr, får ofta huvudvärk etc etc och ja, hela min kropp skriker efter mer vatten. Har ni något tips på "smaksättning" förutom citron? Jag har en flaska bredvid mig i princip hela tiden så att jag har koll på hur mycket jag dricker, men jag känner att jag nog snart kommer att tröttna på "vattensmaken".

Jag har nog snarare motsatt problem (dricker vatten typ hela tiden, troligtvis för mycket), så jag tänkte att jag kan ju säga vad som är mitt normal-läge! ;) Jag har alltid en flaska med vatten i väskan oavsett var jag är, och hemma så har jag i princip alltid en karaff + glas bredvid mig, så att jag alltid kan dricka. Se till att vattnet är riktigt kallt, ha gärna is i om du gillar det! Jag brukar inte ha smaksättning på vattnet när jag är hemma, men goda smaksättningar är typ apelsin, gurka, lime.. tänk fräscht!

Det är deras amerikanska hemsida, på deras svenska (thecolorrun.se) så står det bara "coming soon", vilket är lite konstigt för hemsidan hade mer sidor/information förr, typ bara för några dagar sedan :crazy:.
Men när jag kollar runt lite så har jag snappat upp att det kommer vara i Stockholm i alla fall

Hrm jaa det är verkligen konstigt, på facebook står det ju inte ens vilket/vilka datum det skulle röra sig om?

Men shit jag blir också verkligen sugen, och jag gillar ju egentligen inte att springa! :p

Men det är ju det som är grejen, man behöver inte springa! Jag kommer att gå, alt små-jogga alla lopp jag tänkt anmäla mig till :up:

Det låter ju riktigt kul! Du kan väl hojta till här när du får fram mer info? :)

*kl*
Nu har cili och jag premiärat med pass på gymmet, Sh'Bam. Jag skulle bara ta det lite lugnt tänkte jag, med tanke på hur kroppen protesterat, men det gick inte :D Både musiken och ledaren var så enormt peppande så nu sitter jag här alldeles genomsvettig! Asjobbigt och askul känns som en bra sammanfattning, och jag kommer definitivt testa det igen :)

Heeeeej! :love: Vad kul att du är tillbaka! Jag skulle fundera på vad som känns lättast att börja med, maten eller träningen, och starta där. För min del blir maten bättre automatiskt om jag börjar träna :)

:love:

Ja det är ett smart tips att börja med det ena! För min del tror jag att jag måste få till träningen, för då blir jag sugen på nyttig mat. Saknar verkligen att röra på mig, men med det är otäcka vädret blir det ett sånt motstånd mot att ge sig ut, även om det bara är till gymmet... men jag måste börja ta mig igenom det där igen!

Ja men jag håller verkligen med, har ett enormt motstånd mot att gå utanför dörren :p Det är ju inte superkallt ute, men ruggigt och blåsigt och äckligt :wtf:

Men när man väl tagit sig ut och blivit varm är det ju skönt, för att inte tala om känslan när man kommer in igen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 382
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 675
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skrotvärde bil
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur