Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Nja, Blasten har varit i globen i tre år, så detta var mitt tredje besök och innan dess har Nike kört en och tvådagarskonvent som varit mindre men det har de hållt på med länge.

Har knappt några bilder alls men här är vi när vi tog kort i "studion":

2aca4c0e8bf911e3855e0a22f2d2d906_8.jpg


Och innan vi ska springa med train to run:

20140202-202418.jpg


Lina: antar du är ok m. denna, du har ju också lagt upp bilder innan :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Ja precis så :) jag vet ju vad bra mat är och kan ju äta den. Problemet är att jag äter en massa skit utöver det, jag kommer ju aldrig få kroppen jag vill ha om jag fortsätter på detta viset... ska försöka lära mig äta mindre portioner också, svårt!
 
Sv: Beach 2014 del III

Delvis KL

Vad är era planer för dagen beachisar?

Jag ska äntligen ta mig ut på en någorlunda rask promenad senare i em, nu när äntligen både fot och sjukdom/förkylning är relativt läkta :) Är ganska glad över att snön smält bort så pass mycket, då blir det enklare att ta sig fram.
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag ska nog också ta en promenad! Är alldeles för rastlös för att plugga, måste ut! Men det blir nog att gå på vägarna, blir lite tungt i den snö som är kvar annars.
 
Sv: Beach 2014 del III

Här blir det lååååångsamt promenerande med vän för att röra lite på knäna, följt av gymmet för att träna överkropp. Blir galen av att bara sitta still!
 
Sv: Beach 2014 del III

30 min promenad avklarat. :) Nu blir det smoothie och kokt ägg till lunch och försöka att inte somna med kursboken i näven. Skulle vilja styrketräna men kom i säng sent och är nåt så oerhört trött.
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag har inga direkta planer faktiskt. Har börjat med Kcal-räkning idag, samtidigt som jag börjat med Fitbit Flex, bara för att kolla ungefär hur mycket jag äter varje dag. Lite av en realitycheck helt enkelt!
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag ska inte träna. Vaknade nyss efter nattjobb och börjar igen 15.40, så jag måste gå upp och göra mig i ordning nu. Slutar tolv inatt, men ons-fre blir det träning innan det är dax för 26 timmars jobb lör-sön... :p
 
Sv: Beach 2014 del III

Ja absolut. Sen gömmer man skräpet så att det inte märks att man ätit... Jag har kommit en bra bit från det beteendet det senaste året men känner ibland att jag får små återfall. Då brukar jag berätta för sambon. "Jag har ätit godis idag!" hasplar jag ur mig :p Ganska skönt på något vis att berätta, då kommer jag ur hemlighetstänket.

Du ser ju jättefin ut i kroppen, så din exakta vikt är väl egentligen inget problem utan snarare vad för typ av mat du äter, tolkar jag det som? För att bli stark och må bra vill du ge kroppen bra näring och inte en massa skräp. Samtidigt tycker jag det är viktigt att tillåta sig själv att äta sådant som är mindre bra ibland, svårigheten är att hitta balansen. Jag fick en bok i julklapp som jag tycker är helt fantastisk, "Äta, träna, leva" heter den. Gillar skarpt de två som skrivit den, de är sunda och kloka och förespråkar inga konstiga metoder utan en bra balans mellan kost och träning. Rekommenderas :)

Tack för boktips! :) Sedan kan jag hålla med om att det ibland känns bra att berätta för någon när man varit onyttig eller gjort något "dåligt" någon dag, det är nyttigt att rabbla upp det och få ur sig det liksom. För mig blir det liksom så mycket mer verkligt då, och man inser verkligen hur mycket eller lite det är. Det är bland annat därför jag tycker så mycket om "Vad har/ska du äta"-tråden här på Buke samt appar såsom Lifesum, för då får man liksom ner på papper (eh, skärm?) vad man ätit. För mig är det dock inte nödvändigtvis en "oj vad mycket jag stoppat i mig"-chock som kommer av det, utan ibland är det nyttigt även för att jag inser hur lite jag faktiskt ätit en dag. I går till exempel loggade jag min kost i Lifesum och fick en smärre chock när jag insåg att jag bara var uppe i drygt 1100 kcal när jag ätit alla mina mål vid 20 på kvällen. Det kändes ju bra på sitt sätt då jag tyckt det känts bra och lagom hela dagen, men jag inser också hur lätt jag skulle kunna leva på så "lite" utan att reflektera särskilt mycket över det vilket nog inte är nyttigt i längden.
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag tränar inte alls i dag jag - bortsett från 4 km transportpromenad till och från skolan - och det känns faktiskt skönt! Har haft full rulle med skola, jobb, träning och sociala aktiviteter varenda kväll sedan förra måndagen så idag går jag hemma och ordnar upp mitt liv här i stället. Bakade scones när jag kom hem från skolan och smälter nu dessa medan jag laddar upp för lite läsning av kurslitteratur. Ikväll blir det Skype med familjen, tvättning, betala räkningar osv! Hoppas ni har en kanondag allihopa, för det har jag! :D
 
Sv: Beach 2014 del III

KL


Jag är förvånad att det funkade, men ni gjorde att jag tog mig ut och sprang 4 km, och ska snart styrketräna lite! TACK VAD BRA NI ÄR :bow:
 
Sv: Beach 2014 del III

Underbar du är!! :bump: Gjorde en minut planka och några benövningar också, nu är jag klar för idag - men jag kanske gör några lätta övningar senare om andan faller på :banana:
 
Sv: Beach 2014 del III

Nehepp, blev ingen överkroppsträning på gymmet. Knäna ville inte hålla så att jag kunde ta mig dit :(
Hann gå runt i sakta mak i ca 30 min innan det kändes att knäna var på väg att lägga av helt. Så jag fick bli runtskjutsad i rullstol inne på Ica för att kunna handla mat för de kommande dagarna :(

Men jag har köpt nya löparskor idag (igen). Inte för löpning än på ett tag dock, men för att gå i så jag skonar knäna mer än vad jag gör i mina nuvarande. Ett par Saucony Guide 6 på rea blev det. Ska testa dom igen här hemma ikväll, för att se att dom verkligen funkade så bra som det kändes i butiken. Just nu ska jag mest sitta som gjuten i soffan med benen högt och ta mig igenom smärtan.
 
Sv: Beach 2014 del III

Vad sa läkaren senast om knäna? Jag har dåligt minne... Det känns ju som att det sista du borde göra är att träna och promenera/springa? Dina knän ger upp för lilla minsta, nånting är ju allvarligt fel.
 
Sv: Beach 2014 del III

Tack för boktipset förresten zasso! Ska kolla upp om den kanske finns på bibblan här :)
Känner mig typ mer motiverad än nånsin nu! Fick till och med mig pojkvännen till gymmet idag :eek: blev ett okej bröst/triceps och axlar pass, körde bara 2 övningar per muskelgrupp, men det tog :)

Den där tråden "Vad har/ska du äta" ska jag börja skriva i! Tänkte faktiskt först göra en egen matdagbok, men det känns bättre att skriva där andra kan se!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
3 579
Senast: Trott
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 427
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
12 13 14
Svar
279
· Visningar
7 676
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp