Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Ah, så kan det ju så klart vara också! Usch, jag skäms nästan lite över hur trångsynt jag kan vara när det kommer till julfirande - jag är liksom övertygad om att alla har det precis som vi i vår familj där det knappt finns en lugn stund mellan 09 och 21 varje julafton... Det har sin charm, men ibland (som till exempel vid 16-tiden idag) önskar jag att jag kunde ta det lite mera lugnt på julafton. Kanske rentav hinna träna! ;) Hade nog haft svårt att motivera mig dock - ursäkten "det är ju julafton" klingar liksom rätt bra - men ändå...

Jag också! Mina största frågor är a) hur hinner de?! och b) hur orkar de?!

Jag sprang intervaller i regnet igår :).

På a) svarar jag inga problem, i min familj firar vi bara med de allra närmsta (tidigar år med min farmor och farfar som kommit till oss, i år har de båda gått bort så det var bara jag, mamma, pappa och bror). Jag brukar hjälpa mamma med julmaten efter frukost och sen sticker jag ut och springer. Är tillbaka lagom för att hinna byta om till jullunchen.

På b) svarar jag tjaaa, orkar och orkar.. Att träna är lite som att äta för mig, något jag gör på rutin :). Inget som kräver särskilt mycket ansträngning mao.

Mina jular brukar vara riktiga "träningsjular", särskilt när det finns snö så åks det mer skidor än någon annan tid på året. I år är det en grön jul här så idag ska jag och en kompis springa långpass i skogen. Man får göra det bästa av situationen.

Tyst med dig :D
(ja jag är världens lataste människa innerst inne)

(skitduktigt!) Vad blir det?

Det blev ca 45 minuter vrålintensiv träning. Var bara en person till i tjejgymmet, och hon höll till på ett löpband, så jag kunde ställa in alla prylar efter mig och bara köra på utan vila emellan (10 reps i en, 10 reps i nästa, tillbaka för 10 reps i första osv).
Träningsvärk i armar, bröst och sidor idag kan jag lova!

Vad skönt det låter att vara så vältränad att det inte ens är nån direkt ansträngning att träna. :p Är mycket, mycket avis.

Jag tog en promenad på 1,7 km idag i regnet, mest för att prova min nya kikare (:D) och kolla så fåglarna hade mat vid torpet. Mer än så blir det nog inte idag. Är fortfarande omplåstrad efter min minioperation och det gör fortfarande lite ont så jag vågar inte träna, vill inte direkt att såret ska gå upp. På fredag får jag ta bort tejpen, då hoppas jag att det läkt. Vill röra på mig! Men samtidigt strejkar vaden så jag vågar inte gå längre rundor än 2-3 km per dag.

Och god jul på er alla beachisar! :) Hoppas ni hade en finfin afton.

Det låter jätteskönt det där, på flera sätt! Härligt att få lite träning gjord även i juletider, personligen har jag som sagt lite för lätt att använda mig av ursäkter så som "det är ju jul", "jag tar nya tag efter nyår" och så där du vet... Sorgligt men sant! ;) Hade jag haft ett gym att använda i närheten här tror jag dock verkligen att jag hade gått dit och tränat trots att det är jul, men nu när jag är hemma över jul finns inga sådana möjligheter är jag rädd.

Senast ändrad:

Jag är likadan, jag ser det här avbrottet som behövlig vila :D blir så himla hattigt annars tycker jag.

Kl

Jag har sprungit! Var totalt osugen innan, men hade ju bestämt mig för att träna idag så jag gav mig ut ändå, i grått och regnigt väder. 5,3 km knåpade jag ihop, började med 3,5 km ganska lugn löpning, sen en liten gåpaus innan jag avslutade med ca 2 km fartlek. Blev ett riktigt bra pass! :)

Chili: jag tänker inte så ofta på det, har tränat hyfsat mycket sen jag var 14 :). Så det blir ju till en vana. Men ibland inser jag att det är en lyx. Min pojkvän (som nyligen upptäckt terränglöpning) har tjatat om att han vill springa en fjällmara, så då gjorde jag slag i saken och anmälde oss till Keb Arctic Run, 42 km och 1300 höjdmeter i enligt mig Sveriges tuffaste och vackraste miljö. Det kommer såklart bli jobbigt men det finns liksom inte för mig att jag inte skulle klara av det. Behöver typ bara träna som vanligt, kanske lite fler långpass i terräng men annars vet jag att min kropp är stark nog. Det förtroendet för sin fysiska förmåga är skönt att ha!

Mineur: att träna olika saker är liksom mitt största intresse, min livsstil sas. Om jag hade andra intressen som var större och bara tränade för mitt välbefinnande skulle jag säkert också vila över julhelgen :). Ingen stress och press, man ska göra det man mår bra av!

:cautious:Shit vilket lopp:eek: Lycka till!

kl

Ska gå till gymet.. Fett osugen och på dåligt humör (vet ej varför:p). Haha, men ska gå nu. Ben och rygg. Heja:cautious:

*kl*

Idag gjorde jag sista passet i Friskis och Svettis passjakt! :D Fick en fin tygpåse som present, nu hoppas jag på att vinna ett träningskort också!

1462565_343383955803291_1589345790_o.jpg

*Knapp*

Gymmade i måndags. Fokus ligger ju mest på överkropp, mage och rygg nu. Idag har jag promenerat 35 minuter och det kändes okej i knät. Även efteråt. Imorgon har jag bokat in mig på skivstångsintervallpass. Är med på det som knät tycker är okej. Ska massera och stretcha låren varje dag så bör det här ge med sig. Det är mycket bättre redan men inte helt bra än.

Dock får jag slåss med sockermonstret nu igen. Åt ostkaka igår. :banghead: Jag blir så trött på mig själv. Jag vet ju att det triggar. Suck!

Fick boken ett sötare blod i julklapp. väldigt intressant och spännande må jag ju säga!

KL

Snow: Vilket roligt lopp! :D

Jag har inte hunnit träna igår eller idag, julfiranden och så började jag jobba ikväll. Imorgon är det gym innan jobbet, känner mig astaggad! :)

Körde mördarmaskinen i måndags, men kände inte riktigt att jag pallade att göra den. Måste nog kolla på lite filmer innan jag vågar mig upp igen, men nu vågade jag mig dit så nu kommer jag nog våga igen. :) Har btw träningsvärk i magen, sådär lagom och skön träningsvärk. :)

*kl*
Jag och hästen har hoppat idag! :o För första gången på läääääääääänge! Jag kommer nog knappt kunna gå imorrn :p

kl

Jahopp. Nu känns det som att en förkylning sakta tar över min kropp. Stela onda muskler, ont i halsen, öm i halsen, slö. Jag vill inte! Hur kurerar man bort det snabbast? Jag vill ju träna nuuu!

kl

sprang en kort runda igår och hade tänkt göra samma idag men är bakis och vaknade precis. Blä jag hatar dagen-efter. Såååå idag kanske inte blir världens bästa träningsdag:p

skulle ta mig i kragen och gå en runda, jag hinner gå ett några hundra meter innan det började regna, så jag vände hem igen, typiskt!

Krashade buke för alla igår? :p

Vaknade till träningsvärk på väldigt specifika ställen idag. En liten muskel på höger sida av ryggen, kring armhålorna samt triceps. Jag har krattat löv. ;) Ganska ovanlig syssla på annandag jul men jag fick bort resterna av en stor lönn samt en mindre lönn som växer inne bland syrenerna. Varför inte vårstäda i december. :p

Haha, jag firade jul nr 2 och ägnade dagen åt att äta :D och klappa kor :love:

Intressant med lövkrattning på annandagen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 369
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka