Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1. Det beror på vad det är för ställning du har, men är det en sån stålrack med kraftiga nylonband - alltså en antik ställning () så kan du reglera, lite läskigt att hänga i en sån tycker jag! Du går då in mellan två band och hoppar upp, lägger dig bakåt och litar på att banden håller
Ett band under knäna ungefär och ett band över vristerna.
Eller så finns en modern variant:
![]()
Där klättrar du lätt upp och ner.
2. För att ta dig smidigt är inga problem men ett tips: Kör inte till absolut failure, för då får du hänga en stund innan du kan ta dig upp till handtaget överst för att sen klättra ner. Mvh vis mupp![]()
Bonus: Träning¨
Gällande chinup (handflator bort från ansiktet antar jag här) är det dags att klippa av assistmaskin - satsa på gummiband istället och negativa reps. Kör gärna också latsdrag,våga öka på vikten där! Jag kör 50 kg i latsdragen, typ 3x8 och kan göra 9 strikta chins. Bara för jag tränat på att köra det utan "hjälp" och kippar för att kunna göra fler reps så jag blir starkare och inte bara fastnar hela tiden i repsantalet. Målet är att kunna göra viktade chins!
Tre filmer?! Jösses, hur långt åker du?![]()
Igår vägde jag mig och då vägde jag 1 hg mindre än den gränsen så jag har gått ner ca 0,5 kg sen förra vägningen, jag ska försöka att inte väga mig på ett tag nu och det här med vikten är mycket troligt bara vätskebalansen som ändras och jag har säkert inte gått ner alls, eller så har jag det, svårt att veta efter så pass kort tid. Men ändå blev jag så glad, det där ynka lilla hektot gjorde dagen lättare.
Har mycket tror ni andra att ni får tränat i jul? Har ni planerat att köra på eller kör ni lite lugnt över jul/nyår?