Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Jag tror att jag upptäckt årets största i-landsproblem för min del: mina armmuskler har blivit för stora för en av mina favorittröjor :rofl:

Vad roligt att du klarat av att prova nya saker! Och jag håller med Niyama och cili, ingen kommer alls att tycka så!! Snarare tvärtom!

kl

Blev ingen utgång igår utan en chill kväll hemma med sällskapsspel (Risk :love:) och kortspel. Lite alkohol och julgodis men inga enorma mängder av något av det;) Dagens träning blev 1 h promenad med mamma och nu 1 h på gymet; ben och rygg. Typ:

Frontsquat 30 kg - tyckte jag fick till dessa mycket bättre denna gången så det var kul!
Squat 40 kg
Marklyft 50 kg
Raka mark 45 kg
Utfallsgång med 10 kg viktplatta
Vadpress 20 kg
Latsdrag 40 kg
Stående rodd med stång 20 kg

Kommer ej ihåg exakt reps o sets, har tappat bort mitt block jag brukar skriva i så måste skaffa ett nytt:/

Benen skakade när jag var klar med vadpressen:D

Jättenöjd med min träningsvecka med, totalt 6 h 45 minuter. 5 pass på gymmet + 3 promenader:)

Nästa vecka känns som att det blir lite mindre med tanke på julhelg osv. Men börjar veckan med gymet imorgon tänkte jag. Dags för mage och biceps igen! Sugen på spinning med, men det enda passet imorgon är 6.45 - nej tack;)

1. Det beror på vad det är för ställning du har, men är det en sån stålrack med kraftiga nylonband - alltså en antik ställning ( :D ) så kan du reglera, lite läskigt att hänga i en sån tycker jag! Du går då in mellan två band och hoppar upp, lägger dig bakåt och litar på att banden håller ;) Ett band under knäna ungefär och ett band över vristerna.

Eller så finns en modern variant:
brutalb%25C3%25A4nk.jpg

Där klättrar du lätt upp och ner.

2. För att ta dig smidigt är inga problem men ett tips: Kör inte till absolut failure, för då får du hänga en stund innan du kan ta dig upp till handtaget överst för att sen klättra ner. Mvh vis mupp :D

Bonus: Träning :D ¨

Gällande chinup (handflator bort från ansiktet antar jag här) är det dags att klippa av assistmaskin - satsa på gummiband istället och negativa reps. Kör gärna också latsdrag,våga öka på vikten där! Jag kör 50 kg i latsdragen, typ 3x8 och kan göra 9 strikta chins. Bara för jag tränat på att köra det utan "hjälp" och kippar för att kunna göra fler reps så jag blir starkare och inte bara fastnar hela tiden i repsantalet. Målet är att kunna göra viktade chins!

Vi har en modern maskin! :D Men jag är rädd för att jag inte ska lyckas ta mig upp och ner och bli hängande, eller ramla ner. Men jag ska träna med sällskap imorgon så vi kanske ger oss på den. Isf har jag iaf någon som kan fråga hur det går när jag ramlar ner. ;)

Hmm, har nog kört med handflator mot ansiktet just eftersom jag kör latsdrag på maskin redan och det känns lite samma samma om jag kör båda? Häftigt att du fixar så pass många chins! :D

Tre filmer?! Jösses, hur långt åker du? :eek:

5,5 timmar typ, Gbg-Stockholm med regionaltåg, vad gör man inte för billigare biljett... :p Plus 1,3 h mellan Halmstad och Gbg. Därför flyger jag oftare vid andra tillfällen jag ska hit till Stockholm o lämnar då hunden hemma. Men över jul o nyår får han vara med mig :)

Igår vägde jag mig och då vägde jag 1 hg mindre än den gränsen så jag har gått ner ca 0,5 kg sen förra vägningen, jag ska försöka att inte väga mig på ett tag nu och det här med vikten är mycket troligt bara vätskebalansen som ändras och jag har säkert inte gått ner alls, eller så har jag det, svårt att veta efter så pass kort tid. Men ändå blev jag så glad, det där ynka lilla hektot gjorde dagen lättare.

Tyvärr är jag i en likadan period som du, nedgång = glad. Annars neutral och besviken om det är uppgång. Det är en tung och tuff period, men jag ska klara den, det blir förmodligen lättare sen. Ska undvika vågen i ett tag.

Så jag vet hur du menar när du skriver sådär, det är hemskt och det borde inte vara så.

Men du är en kämpe så jag håller hårt på dig! :)

Chins med handflator bort från dig är tyngre än med handflator mot dig! Jag gör 13 pullups (handflator mot mig) jämfört med 8-9 chins. Greppet blir lite bredare med chins också jämfört med pullups.

Första passet för denna veckan - check! Biceps och mage. Körde plankan, vilket jag inte gjort på eeevigheter. Körde en stege á

1 min
45 s med 5 kg viktplatta på ryggen
30 s med 10 kg
30 s med 10 kg
45 s med 5 kg
1 min

Det var jobbigt. För armarna med:p Blir eventuellt ett spinningpass i em, men det beror lite på, ska träffa en vän jag inte sett på länge så det får ju gå först:) Ikväll ska familjen till Harrys för att käka deras kycklingvingar (:d:love::d) och köra julmusikquiz:D

Har mycket tror ni andra att ni får tränat i jul? Har ni planerat att köra på eller kör ni lite lugnt över jul/nyår?

Har mycket tror ni andra att ni får tränat i jul? Har ni planerat att köra på eller kör ni lite lugnt över jul/nyår?

Jag kommer att passa på att träna snarare :D Gymmet har stängt 24-25 och 31-1, och jag ska bara hem till familjen 24-26, sen är jag ensam i Linköping och kan träna på ett nästan tomt gym :p

Aa ok, det låter perfekt ju! Jag går ju på ett 24/7 gym så det har ju stänger ju aldrig. Men blir ingen träning imorgon ändå, ska fira jul på förmiddagen och sen jobba em/kväll!

Jag vill verkligen träna igen, men måste nog avvakta tills jag äter normalt igen. Idag cyklade jag och mamma ett par km i makligt tempo med paus emellan och när vi kom hem var jag genomsvettig och blek. Oooops :D Ska ut till stallet en sväng nu iaf, det ser jag fram emot!

Grym vecka!

KL.
Min vecka blev lite som den blev eftersom jag festade på fredagen, suck. Nåja, man kan inte ha bra veckor hela tiden :D
Jag ska iväg och köra ben nu tänkte jag, sen tänkte jag faktiskt försöka träna imorgon också, får se när jag ska dra till föräldrarna, så förhoppningsvis blir denna vecka bättre. Ska dock ha fest på juldagen, så försöka planera upp lite nu!

Julafton och annandagen blir det ingenting, de är helt uppbokade för julfirande ;) Men i övrigt ska jag försöka köra på som vanligt, målet är 2 x styrketräning, 2 x löpning och lite promenader :)

Idag blev det ett riktigt najs benpass! :) Jobbar ju fortfarande med tekniken på alla övningar men börjar kunna öka lite mer. Körde marklyft, vanliga squats + frontsquats, benpress i maskin, utfall med bakre benet upphöjt (jobbigt!!), sumosquats och en hel hög med magövningar på slutet. Räknar med lite mysig träningsvärk på julafton :D

Här blir det nog inte mycket träning, borta hela jul + juldagen iaf. Kanske nåt löppass i mellandagarna om det inte är för kallt ute :p

Jag kör på! Jag har haft min lugna vecka nu uppe i norr. Hade ju tänkt åka längdskidor, som ni vet, men efter mitt misslyckade försök i onsdags så sov jag hos min andra syster som bor ute i bushen (systern jag sov hos första två nätterna bodde bara några kilometer från spåret) så logistiken blev en smula knepig. :p Bättre lycka i Österrike på måndag! :D

Hur som helst så blir det skivstång/intervall imorgon, spin/puls på onsdag, cirkelfys (och eventuellt spin) på torsdag och yoga på fredag. Lördag och söndag vet jag inte än, kanske någon långpromenad eller trainerpass. :)

Vad tråkigt att du också känner så Muppia, det är egentligen hemskt och konstigt att så mycket av ens värde och humör styrs av några siffror...:( Gör 0,5 kg mindre mig till en bättre person? Eller var jag värd mer när jag vägde 10 kg mindre? Svaren är ju egentligen självklara men ändå går det inte riktigt in...:banghead:

Hade en hemsk kväll igår, jag hade köpt jumboapelsiner för att dom brukar vara goda, hade super mycket ångest innan jag åt den för att den var så mycket större än en vanlig apelsin men sen åt jag den iaf, men jag kunde inte njuta av smaken. Sen gick känslorna bananas och ångesten blev skyhög över den där dumma apelsinen (och att jag tagit lite sweatchilisås till middagen, men framförallt var det apelsinen) vilket gjorde att jag tog för mycket tabletter igen :banghead::arghh:

Hur kan man få så mycket ångest av en dum apelsin? Jag är sååå trött på den här sjukdomen. Jag var och är livrädd för vad apelsinen kan göra med min kropp men inte alls lika rädd för vad en överdos tabletter kan göra för skada. Något är seriöst fel i min hjärna.

Jag somnade iaf mitt i kvällsmålet och vaknade i soffan med hela tröjan full med kvarg som jag hade i skålen i famnen när jag somnade. Vaknade runt ett/halv två, insåg att jag inte ätit upp allt jag skulle gjort och ville göra rätt så ätstörningen inte skulle gödas så då åt jag upp det som var kvar vilket inte alls kändes ok och inte känns ok nu heller för det känns inte bra att äta på natten. Har mycket ångest över det vilket gjort att jag inte vågat äta precis allt det jag skulle gjort idag. Och så blir det hela till en ond cirkel full med ångest.

Kan det hända något farligt om jag ätit på natten en gång? Visste liksom inte vilket som var bäst att göra, var ju inte hungrig men visste att jag annars skulle missat halva kvällsmelliset vilket inte skulle varit bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 357
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 651
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?