Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Men idag har jag tränat! Rejält också. Ledig och ensam hemma, då kan man väl åka till gymmet som ligger 3 mil bort :cautious:

Inte mycket folk där! Körde ett överkroppspass som gick jättebra, jag har fasiken blivit lite stark :D Kan nästan göra riktiga armhävningar på tå nu, något som har känts totalt främmande förut. Men jag är inte riktigt där än, inte säker på att jag kommer upp igen om jag går ända ner :angel:

Därefter körde jag intervaller på löpbandet med 4 % lutning, lite backträning med andra ord. 10x1 minuts löpning med 30 sekunder ståvila emellan. Började på 9,8 km/h och ökade sen 0,1 km/h för varje intervall, avslutade alltså på 10,7 km/h (5:36 min/km). Jobbigt!

Avslutade med ungefär en kvart med magövningar, gjorde alla jag kunde komma på :p Sen ordentlig stretching. Riktigt nice pass!

Kan nästan göra riktiga armhävningar på tå nu, något som har känts totalt främmande förut. Men jag är inte riktigt där än, inte säker på att jag kommer upp igen om jag går ända ner :angel:

Tips: gå hela vägen ner på tå, men ta hjälp av knäna upp om det behövs.

Idag blev första passet denna veckan av äntligen. Det gick bra och vikterna kändes nästan lättare än vanligt :D Men, jag har ett litet problem - jag blir yr när jag tränar. Jag tycker att jag äter och dricker tillräckligt, så det borde inte vara problemet. Jag känner mig inte svag heller, bara svajig. Under knäböjen fick jag stanna till två gånger för att golvet skulle sluta gunga. Vad kan det bero på? O_o

Dagens träning såg ut såhär:
Bänkpress 3x10 på 17,5kg
Axelpress 3x10 på 4kg (klarade för första gången alla reps i varje set, utan att behöva stanna mellan, tror jag testar 5kg nästa gång!)
Sittande rodd 3x10 på 25kg
Latsdrag 3x10 på 20kg
Triceps-pushdowns 3x10 15kg
Knäböj 3x10 på 20kg
Lårcurl i maskin 3x10 på 22,5kg
Benspark i maskin 3x10 på 15kg
Rygglyft 3x15 utan extra vikt

Rodd, latsdrag och knäböj kändes fånigt enkla idag, men jag vet inte riktigt om jag borde öka till nästa gång eller om jag bara hade nån superdag av någon anledning :p

Har ni några förslag på bra magövningar förresten? För närvarande gör jag inga såna övningar alls och det är ju lite dumt :) Tilläggas bör kanske att jag är så svag i magmusklerna, att jag har svårt att göra en vanlig situp.

Duktigt!
Yrseln låter lite läskigt, jag kan känna av samma när jag tränar ibland, främst vid knäböj och marklyft, jag tror det beror på att jag är helt värdelös på andas mellan repetitionerna. Andas du? :D

Trodde jag också gjorde det tills min pojkvän utbrast "Du måste ju ANDAS Emma!" :D

Märkligt hur det kan vara, på Friskis finns det knappt svängrum. :D Ska på spin imorgon och skivstång/intervall på söndag och det är 51 respektive 50 reserver på passen. På passet jag var idag vid lunch var det "bara" runt 25 reserver. Helt galet! Det märks verkligen att det är färre pass än vanligt, och värre lär det bli när alla nyårstränare kommer i början av januari...

OJ vad många reserver! Vi brukar ha 30 nånting "bara" och jag tycker det är massor!

Längtar inte efter alla nyårstränare som kommer att komma, även fast jag är en av dom :D just nu känner jag bara lugnet och försöker stressa ner min kropp...

Det brukar ligga därikring 15-30 reserver, men nu kör de ju bara en bråkdel av den normala mängden pass så allt koncentreras.

*knapp*
Skivstångintervall igår och knäet kändes bra hela dagen. Efter gymmet idag så gjorde det fasligt ont. Så har legat på soffan resten av dagen, trots att jag inte tränat ben alls. Bara strechat och masserat. Men men. Så kan det var. Räknar med ett par bakslag så ska nog det här gå bra.

Tränade mage och rygg idag. Lyckades göra 10 st armhävningar på tå med, uppdelat i 3+3+4. Riktigt nöjd med det faktiskt.

Ska shoppa mig ett par nya gymskor för julklappspengar så ska jag ta mina gymskor på jobbet tänkte jag. Så himla hårda golv så kan vara bra med gympaskor.

kl

Utöver pissförkylningen så har jag nu även lyckats få en allergisk reaktion på något jag inte har en aning om vad det kan vara. Mina händer ser ut som om dom är hämtade direkt från en skräckfilm, alldeles bubbliga. Så jag får nog tacka träningen för det här året, och starta på nytt efter årsskiftet.

kl

Hej alla beachare :D Var ett tag sedan jag skrev här, tror jag missade hela förra tråden :o

Men har inte lagt av med träningen för det, löpningen har legat på is sedan november dock men nu ska jag ta tag i detta och inviga mina nya skor idag som jag köpte för julklappspengarna, så nu slipper jag tappa greppet då mina andra löparskor var helt släta under och var rätt jobbiga att springa i ute i skogen.
Dessa inhandlades, 490kr istället för 1400kr på stadium outlet :love:
046001_3_04.jpg

Sen fick jag nya promenadskor av mina föräldrar i julklapp, mina andra easytone var ju så gräsligt fula och obekväma, dessa är mer neutrala :D
images

Ikväll blir det styrketräning också! Har gjort en hel del ökningar i både knäböj, raka mark, bicep och axlar. Har även lagt till militärpress och har tänkt lägga till höftresningar med stång på höfterna, ingen aning om vad det kallas men. Kanske kallas bara höftresningar :p

Förresten så undrar jag en sak, är det "fusk" att lägga någonting under hälen när man kör knäböj? Har testat detta och det gör att jag kommer ner mycket lättare, slår rumpan i vaderna tom, än när jag kör helt plant. Var även lättare att hålla balansen. Är inte så mycket jag lägger under, kanske 1-1,5cm.

Välkommen tillbaka till tråden. :)

Angående din fråga så är det inte fusk, det innebär bara att det är någon muskel som är för kort (kommer inte ihåg vilken) och att du bör försöka göra den längre. Men du ska absolut ha något under om det gör din teknik bättre så länge!

Tackar tackar :)

Ah, har för mig att jag läst det någonstans men det la sig inte på minnet såklart. Får kolla upp det igen och kanske satsa på att fixa problemet istället. Men tills dess kör jag nog på med lite upphöjning.

kl
Usch var de segaste 2,5km jag någonsin vart med om tror jag. Och fick självklart ont i magen och mådde illa så jag satt på huk vid bilen ett tag haha. :cautious: Dumma mage som alltid ska ställa till det.

Sprungit 5,2 km idag, kändes faktiskt helt ok. De senaste rundorna har varit pina så det kanske börjar vända? :)

Har ni börjat fundera något på träningsrelaterade/hälsorelaterade nyårslöften?

Mitt nyårslöfte är att börja äta rätt och träna. Har gått upp massor i vikt :( vågen står på 90 kg till mina 165 cm.. Jag jobbar i stall och håller på med hästar men äter mycket choklad och ganska onyttigt. Motionerar inte heller så mycket fast här är underbar natur. Är rätt slut efter jobb och har inte så mycket tid över då jag fodrar osv hela tiden känns de som + tar hand om barn. Tips??

Förresten så undrar jag en sak, är det "fusk" att lägga någonting under hälen när man kör knäböj? Har testat detta och det gör att jag kommer ner mycket lättare, slår rumpan i vaderna tom, än när jag kör helt plant. Var även lättare att hålla balansen. Är inte så mycket jag lägger under, kanske 1-1,5cm.

Det är inte fusk, snarare mer korrekt. Tyngdlyftare och styrkelyftare kör med skor som har en förhöjd kilklack som är just 1-1,5 cm, detta för att få bättre vinklar. Har man inga sådana skor kan man absolut ha en tunn vikskiva eller dylikt under hälen :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 358
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 654
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka